Gå til innhold

Skuffende kjøp på Tise

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte Ralph Lauren fordi jeg har god erfaring med merket. Det var ikke noe prangende plagg. Mottar varen jeg betalte nesten 1000 kr for også er det polyester. Jeg har jo ikke blitt lurt, men har aldri sett Ralph Lauren bruke polyester i de klærne jeg har tittet på i butikkene eller kjøp brukt tidligere.

Disse merkene kan være søppel. Hva kjøper man for å vite at det er brukt ordentlige materialer og at det er bærekraftig uten at det skal koste alt for mye? 

Kjøpte en kåpe fra Tiger på Tise en gang også, og det så ut som søppel. Jeg trodde den var fake, men etter litt research ser jeg at de har en billigere linje, mer « sporty», og det var faktisk ekte vare. Sømmer var stygge, foret var billigste polyester og flærret opp etter et par bruk, knappene gikk opp hele tiden, snittet grusomt. Det så ut som en søppelsekk. Merkelappen var også plastikk og småskjev.

Anonymkode: adf48...234

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spørr selvsagt selger eller Google før du kjøper 

Anonymkode: 1ebdb...6f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du spørr selvsagt selger eller Google før du kjøper 

Anonymkode: 1ebdb...6f9

Jo, takk for forslaget. Kommer selvsagt til å gjøre det fremover. Har lært nå at selv merkegigantene driver en form form for fast fashion. Søppel med logo. At de ønsker navnet sitt på dette er helt utrolig. Mistet litt respekten

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, takk for forslaget. Kommer selvsagt til å gjøre det fremover. Har lært nå at selv merkegigantene driver en form form for fast fashion. Søppel med logo. At de ønsker navnet sitt på dette er helt utrolig. Mistet litt respekten

Dette har dem gjort i mange år for nettopp at vanlig folk skal kjøpe merkeklær. Er flere ti år siden dem begynte med dette. 

Anonymkode: b0940...272

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den risikoen man tar når man kjøper brukt. Jeg har brukt Tise mye og er stort sett veldig fornøyd. Men har også kjøpt katta i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (2 minutter siden):

Det er jo den risikoen man tar når man kjøper brukt. Jeg har brukt Tise mye og er stort sett veldig fornøyd. Men har også kjøpt katta i sekken.

Det har da ikke noe med at det er brukt å gjøre.

Anonymkode: 4b53c...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selgere på både finn og tise har ekstremt dårlige annonser. 

Pent brukt, som ny. 

Veldig intetsigende, vil vite materiale, evt når/år det er kjøpt. Hvis man feks skal kjøpe barneutstyr, eller sportsutstyr har det ofte noen endringer fra år til år, og greit å vite om det er 5 eller 1 år liksom. 

Anonymkode: df421...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det har da ikke noe med at det er brukt å gjøre.

Anonymkode: 4b53c...c1a

Jo absolutt. Plutselig kjøper man et produkt som er mer slitt enn man trodde ut ifra annonsen. Eller som ikke samsvarer med bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å google et designerplagg man vurderer å kjøpe brukt, før man kjøper det. Dersom det fremdeles er i handel da, og man finner det på merkevaresider og proffe nettbutikker, kan man lese hva det er laget av der. 

Eller man ber rutinemessig selger (privatperson) om å ta et bilde av merkelappen inni, som viser materiale osv.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Det er lurt å google et designerplagg man vurderer å kjøpe brukt, før man kjøper det. Dersom det fremdeles er i handel da, og man finner det på merkevaresider og proffe nettbutikker, kan man lese hva det er laget av der. 

Eller man ber rutinemessig selger (privatperson) om å ta et bilde av merkelappen inni, som viser materiale osv.

Skal aldri gjøre denne tabben igjen. Jeg googlet det faktisk, men fant ikke kjolen. Har en lignende fra før, og den er i bomull og ser dønn solid ut, så trodde den skulle være lik den jeg hadde og ikke polyester 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gamblingen med Tise.. Har noen skikkelig bomkjøp. Men også blinkskudd. Synes det er verdt det 

Anonymkode: 684e9...12f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpte Ralph Lauren fordi jeg har god erfaring med merket. Det var ikke noe prangende plagg. Mottar varen jeg betalte nesten 1000 kr for også er det polyester. Jeg har jo ikke blitt lurt, men har aldri sett Ralph Lauren bruke polyester i de klærne jeg har tittet på i butikkene eller kjøp brukt tidligere.

Disse merkene kan være søppel. Hva kjøper man for å vite at det er brukt ordentlige materialer og at det er bærekraftig uten at det skal koste alt for mye? 

Kjøpte en kåpe fra Tiger på Tise en gang også, og det så ut som søppel. Jeg trodde den var fake, men etter litt research ser jeg at de har en billigere linje, mer « sporty», og det var faktisk ekte vare. Sømmer var stygge, foret var billigste polyester og flærret opp etter et par bruk, knappene gikk opp hele tiden, snittet grusomt. Det så ut som en søppelsekk. Merkelappen var også plastikk og småskjev.

Når jeg handler på zalando, så går jeg inn på filter og velger det jeg vil under "produktstandard" som for eksempel bluesign approved materiale eller regenerativt dyrket materiale. 

Anonymkode: 00cd9...498

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når du absolutt skal kjøpe brukt.

Anonymkode: efabe...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så slutt å kjøpe brukt på nettet da, og slutt å klage, problemet ditt løst!

Du må jo undersøke skikkelig hva du kjøper før du kjøper. Makan til sutring. 

Anonymkode: 3a9d5...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med brukt at mange selger fake varer fra syden og legitimerer det med at det er lov.

Anonymkode: d764a...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper skjeldent klær brukt men de gangene jeg gjør det tar jeg og undersøker så godt som mulig på forhånd. Mine beste bruktkjøp innenfor mote har jeg gjort på vestkant torget i Oslo.

Anonymkode: 55ad0...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De gjør dette fordi de kan slippe unna med det. Alt som betyr noe er profitt. 
se bare på Dior nå: veskene som skal være av ypperste kvalitet som selges for blodpriser viser seg å være delvis produsert på sweatshops. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (23 timer siden):

Problemet her er virkelig ikke tise, eller at det er brukt, men at 1) kvaliteten på klær synker over hele linja, slik at dyre merker bruker like mye polyester som billige, og at 2) samme merkevare har forskjellige linjer med ulikt kvalitetsnivå. TS glemte å spørre etter detaljer, fordi hun assosierte merket med kvalitet.

Anonymkode: 5537f...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis du ser på Laurenklærne som de selger på zalando, så ser du at de har to prisnivåer. Ingen av dem er overdrevent dyre, men det ene ligger på et alminnelig moderat nivå, omtrent som Ilse Jacobsen, mens det andre ligger litt høyere. Men ingen av dem er luksushøye, så det er mulig at de har enda et nivå, som man ikke finner på den type nettbutikker. Det vet jeg ikke.

Men ellers har jeg lagt merke til over tid nå, at merker som blir regnet som litt fine idag, ikke har bedre kvalitet enn h&m hadde før i tida. Og det å finne en kåpe i 100% ull har blitt veldig vanskelig uten å gå opp i de høye prissegmentene. For 20 år siden var det enkelt å finne en kåpe i 100 prosent ull i vanlige moderat prisede merker.

Anonymkode: 5537f...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...