Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 Jeg lurer bare på det jeg... Vasker ikke mine så ofte for de er ganske dyre og jeg vil ikke slite de ut.. Mener da virkelig at jeans ikke lukter etter flere dagers bruk! Jeg har en sånn greie at jeg bruker en bukse en dag , og legger den kanskje til siden i 2-3 dger , hvor jeg derpå bruker den igjen,...
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #2 Skrevet 23. februar 2006 jeg vasker mine jeans mest for at de skal krympe litt og få tilbake fasongen! alle mine bukser har nemlig en tendens til å få knær.... særlig tøybukser... tror jeg vasker mine jeans når jeg har brukt dem i 5-6 dager
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #4 Skrevet 23. februar 2006 etter EN dags bruk?? hvordan klarer du å skitne dem til? bruk truse!
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #5 Skrevet 23. februar 2006 Jeg vasker de etter en dags bruk ← Møkker du de til så fort?
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #6 Skrevet 23. februar 2006 Nei, selvsagt er de ikke møkkete, men det har noe med velvære å gjøre for min del. Jeg liker å ta på meg rene klær fra skapet
Gjest Malina Skrevet 23. februar 2006 #7 Skrevet 23. februar 2006 Enig med Fjompe, jeg er også nødt til å ha på helt rene klær uansett hva det er. Jeg kjøper vanligvis ikke så dyre jeans, så jeg gidder ikke tenke mye på om de blir slitte fortere enn vanlig....
Shanka Skrevet 23. februar 2006 #8 Skrevet 23. februar 2006 Jeg vasker de som oftest etter 3-5 gagers bruk, spørs jo selvfølgelig på om jeg har sølt litt på de eller om de blir møkkete ved et uhell, da vasker jeg de etter 1 dags bruk
Tusseline Skrevet 23. februar 2006 #9 Skrevet 23. februar 2006 Det kommer helt an på. Noen jeans vier seg mer ut en andre, og må vaskes etter hver bruk. Enkelte kan jeg gå to-tre ganger med.
Cata Skrevet 23. februar 2006 #10 Skrevet 23. februar 2006 Vasker dem som regel etter en uke. På jobben går jeg i "uniform" og hjemme ender jeg ofte med joggebukse utpå kvelden, så da blir ikke jeansene særlig skitne. Men selvsagt vasker jeg dersom jeg er uheldig og søler noe på dem eller har oppholdt meg i uvanlig mye støv og skitt.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #11 Skrevet 23. februar 2006 Jeg haaater å vaske jeansene mine,. Føler de blir både slitt, trange og stive, og av og til krymper dem også etter vask. Unngår å vaske dem så mye jeg kan... Føler ikke at de blir skitten heller?? Går med dem flere uker i strekk, men jeg går aldri med samme jeans to ganger på rad.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #12 Skrevet 23. februar 2006 Jeg bruker de mange ganger før de går til vask. Vasker de vanligvis først når de har "mistet formen".
Impala Skrevet 23. februar 2006 #13 Skrevet 23. februar 2006 Jeg bruker de som regel i 2-4 dager før jeg vasker dem.
Replica Skrevet 24. februar 2006 #14 Skrevet 24. februar 2006 Jeg vasker dem etter 3-5 gangers bruker eller når jeg ser at det trengs.
mari Skrevet 24. februar 2006 #15 Skrevet 24. februar 2006 Jeg vasker alt tøy etter en dagsbruk jeg, kanskje to hvis det er tatt på på kvelden. Barnas klær og mannens klær det samme, ikke rart vaskemaskinen her går hele døgnet
Gjest lilletroll Skrevet 24. februar 2006 #16 Skrevet 24. februar 2006 Jeg vasker de etter to gangers bruk, èn hvis de har blitt møkkete av en eller annen grunn.
Malama Skrevet 24. februar 2006 #17 Skrevet 24. februar 2006 Jeg vasker dem når det trengs. Altså når de er skitne. Eller når det hr gått så lenge at det behøves av den grunn. Jeg bruker samme bukse flere dager på rad også jeg. Minst ei ukes bruk før jeg vasker den, med mindre jeg får flekker på den eller noe selvsagt. Jeg kan ikke fordra å vaske klær, derfor vasker jeg ikke unødveidig, og å vaske ALT tøy etter en dags bruker er komplett unødvednig, ikke bra for klærne, for miljøet eller strømregninga, og derfor kaster jeg ikke bort tid, penger og energi på det. Mine bukser vasker når de trenger vask. Og ettersom jeg ikke har noe problem med å ta på meg klær som ikke er ren rett fra skapet så lenge de er rene, ja så er det slett ikke daglig nei.
Polluela Skrevet 24. februar 2006 #18 Skrevet 24. februar 2006 Enig med Malama. Det er unødvendig og ikke minst sløsende både på miljøets og egne vegne... Går med dem ca 5 dager før jeg vasker dem jeg.
Gjest Binna Skrevet 24. februar 2006 #19 Skrevet 24. februar 2006 (endret) Jeg vasker den når de går til vaskemaskina av seg selv, hehe. Neida, hvis de er blitt møkkete eller etter minst 7 dagers bruk (eller no). andre plagg som trøyer, undertøy og gensere og sånn må jeg ha nyvasket Endret 24. februar 2006 av hæxa
Zest Skrevet 24. februar 2006 #20 Skrevet 24. februar 2006 De som vider seg veldig ut vasker jeg etter en gangs bruk, de andre etter en 3-5 dager tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå