AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #1 Skrevet 29. september 2024 Hei! Jeg og dattera mi har store utfordringer når det kommer til søvn. Vi har slitt med dette fra dag én. Først kolikk i rundt 6 måneder. Så vanskelig innsovning + hyppige oppvåkninger - i gjennomsnitt åtte ganger per natt. Dette varte til hun var 11 måneder. Frem til da var det lengste hun kunne sove i strekk 2 timer, men dette hørte til sjeldenhetene. Fra rundt 11 måneders alder fikk hun mer sammenhengende søvn, men våknet stort sett mellom 3 og halv 5, som oftes rundt halv 4. Da startet dagen. Slik har det vært frem til hun nå har blitt 13 måneder. Når jeg trodde sovinga ikke kunne bli verre.. Nå våkner hun rundt 23:30 og er våken i minst 4 timer før hun tar en dupp på maks to timer. Dvs at hun sovner igjen rundt 04 og starter dagen igjen rundt 6. Det blir svært lite søvn for både henne og for meg. Jeg snakker nesten ikke til henne under denne oppvåkningen, men sier innimellom at hun må legge seg å sove. Ellers er det ingenting «spennende» som skjer. Hun gråter når hun våkner. Etter at hun har grått ei stund tar jeg henne opp i min seng. Dette stanser gråten, men hun sovner ikke. Har også prøvd å ta henne opp i min seng med én gang hun våkner, men hun sovner ikke da heller. Er det noen som har vært/er i lignende situasjon? Det er vanskelig å fungere i jobb og optimalt i hverdagen ellers. Er også alene med henne og har ingen avlastning på natt. Anonymkode: 0bfcf...782 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #2 Skrevet 29. september 2024 Hm, min har alltid våknet mye på natt men ikke hatt så lange våkenstrekk. Men da hun var 13 mnd så ammet jeg i søvn igjen hver gang hun våknet, da gikk det vanligvis ganske kjapt før hun sovnet igjen. Trappet ned amming fra 14 mnd omtrent da bysset jeg tilbake i søvn. Har du forsøkt å bare hjelpe litt mer tilbake i søvn? Hvor tidlig legger hun seg? Vi kunne ikke legge for tidlig da våknet hun mer. Det er noe som heter "split nights" som du kan forsøke å søke opp høres ut som det er det som skjer her. Anonymkode: f861e...80d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hm, min har alltid våknet mye på natt men ikke hatt så lange våkenstrekk. Men da hun var 13 mnd så ammet jeg i søvn igjen hver gang hun våknet, da gikk det vanligvis ganske kjapt før hun sovnet igjen. Trappet ned amming fra 14 mnd omtrent da bysset jeg tilbake i søvn. Har du forsøkt å bare hjelpe litt mer tilbake i søvn? Hvor tidlig legger hun seg? Vi kunne ikke legge for tidlig da våknet hun mer. Det er noe som heter "split nights" som du kan forsøke å søke opp høres ut som det er det som skjer her. Anonymkode: f861e...80d Takk for svar. Hun sovner mellom 19 og 20:) jeg har prøvd å hjelpe tilbake i søvn uten hell. Skal lese om spilt nights. Anonymkode: 0bfcf...782
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Skrevet 29. september 2024 Melkeproteinallergi utløste søvnproblemer her 😵💫 med tanke på at barnet har hatt kolikk- fant dere ut årsaken? Ville muligens utelukket allergi. Anonymkode: 0181b...a26
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #5 Skrevet 29. september 2024 Har du sjekket for låsninger hos manuellterapaut eller kiropraktor? Anonymkode: 18946...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå