Gå til innhold

Pus spiser alt mulig rart

Anbefalte innlegg

Gjest synseren
Skrevet

Er litt bekymra over pus som spiser alt mulig rart bl.a små såpestykker, planter ol. Er dette normalt? Prøver å gjemme unna slike ting men alt er ikke like lett å gjemme!!

Er det noen med samme erfaring? Og hvordan kan en venne den av med det? Eller tåler magen til pus alt det "rare" den putter i den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Smarties - ikke innlogget
Skrevet

Såpe?? Det var rart.. :overrasket: Jeg vet at katter spiser gress, for det er visst bra for fordøyelsen deres. (Hjelper dem å få opp hårballer bl.a.) På dyrebutikken får du kjøpt kattegress - du kan jo prøve det, og se om den slutter å spise på andre ting da. Ellers kan de også gnage på en plante som heter elefantfot (tror jeg).

Skrevet

Her spiser de også masse rart.

Hvis de ikke tåler det kommer det som regel i retur :ler:

Er det en ung katt? Min erfaring er at jo eldre de blir, jo mindre interessert blir de i å smake på alt mulig. Samme som med menneskebarn med andre ord ;)

Skrevet

Vær obs på planter. Noen stueplanter er ekstremt giftige for katter.

Skrevet

Vi har 3 planter som kattene spiser av og en del andre som de ikke rører.

I tillegg gnager den ene katt i alt den kan finne av pappesker, men jeg har ikke oppdaget at den spiser av det.

Skrevet

Kanskje det kan være tegn på at den har hårballer i magen. Eller orm? Hvor gammel er den?

Vår katt er helt motsatt, han tygger på en del ting (spesielt dopapir...), men SPISER det ikke, og er kresen når det gjelder mat.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Katten min spiste isopor i dag.. :ler:

Eller.. Jeg tror ikke hu spiste det, men bare smakte på det og spytta det ut igjen :tunge1:

De spiser mye rart de kattene mine også, ikke er de små lenger heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...