Gå til innhold

Skader på andre rom når badet renoveres

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye «uhell» skal jeg akseptere?

Eksempelvis er dørkarm og dør til badet ødelagt. Det er hakk i gulvet i gangen pga. tråkk med arbeidssko med stein under. Det er hakk/riper på veggene i gangen fra materialer eller utstyr som har kræsjet med dem. Til og med på soverommet som de bare tok for seg som lager er det hakk i en kommode og en vegg. Ytterdøra har fått seg et hakk og dørhåndtaket har løsnet delvis. De tar på veggene i gangen med hendene fulle av fugemasse og drit, og det er et rent helvete å få vekk. Gangen er nylig totalrenovert og skadene bare baller på seg. Skjønner at noe uhell kan skje, men de må da være ansvarlige for alt dette??

Anonymkode: 4c351...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting tenker jeg. 
Vi pusset opp kjeller (fra råkjeller til soverom og bad). De måtte gå gjennom huset og ned en trapp med materialer. Men de var forsiktige og dekket til trappen osv. Ingen skader på resten av huset. Ryddige flinke folk. 

Anonymkode: 64609...f4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring som TS. Uhell kan skje, men noen driter i alt. Jeg har hatt et av byens mest kjente og anerkjente bygg-firma for å renovere badet. Herregud så mye krangling i etterkant for å få fikset alt de ødela. Det var liksom ingen grenser. De skulle plaste inn området, men "glemte" det, så det var tykt støvlag over hele huset etter riving. De lagde hakk i trappa, de helte ut rester av flislim rett utenfor inngangen, brukte utetrappa som underlag til borring og saging av flis så det fortsatt er stygge merker der. Det lå sigarettsneiper over hele uteområdet, de røyket mer enn de jobbet. Fylte opp de private søppeldunkene med avfall selv om jeg hadde betalt for bortkjøring. Og mye mye mer.

Ikke ble jeg fornøyd med badet heller, det er små hakk i fliser, tydeligvis mistet noe på gulvet, og hulrom under mange av flisene.

Til slutt orket jeg ikke mer og bare ba de pelle seg vekk.

Jeg skal aldri ha "fagfolk" til å fikse noe i huset mer.

Det eneste som hjelper er kanskje å holde igjen penger til de har ryddet opp etter seg. Innebærer det f.eks å legge nytt gulv må du kunne kreve det tenker jeg. Men vær forberedt på at de nekter, og at de sender til inkasso hvs du ikke betaler. Så får du bestemme deg hvor lenge du orker å stå i det.

Anonymkode: 243ce...2b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...