Gå til innhold

" Står og stamper på trinn 3 "

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært på trinn 3 i en evighet nå, noen som vet hvordan man kan komme seg videre .. skal på bane snart, det er jo en åpning men likevel- hvordan kan det løses? kjører så ofte jeg kan med kjøreskole.

Anonymkode: 186da...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøre skolelærer vil normalt sett vurdere hvilket nivå og fremgang som er riktig.

Er en uenig er det alltid mulig å få en vurdering av en annen kjøreskole lærer. Det vil være en kostnad for vurderingen, men kan være en måte å få en uavhengig vurdering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske snakk om noe trinn da jeg tok lappen for 10 år siden, men mulig det foregikk på samme måte. Jeg var 20, og hadde nesten ikke øvelseskjørt siden jeg tok trafikalt grunnkurs som 16-åring, men det bar vel nærmest rett ut i trafikken. Og det er det jeg leser som trinn 3?

Leser dette på Norges trafikkskoleforbund:

"Trinn 3, trafikal del, er den videre opplæringen der eleven skal lære å beherske kjøring i variert trafikk. Eleven skal kjøre tydelig, sikkert og selvstendig, og drøfte sin egen motivasjon og vilje til bruke det som er lært gjennom hele trinnet, i tillegg til å bli bevisst på å samhandle med andre trafikanter. På dette trinnet er det et 4 timers obligatorisk sikkerhetskurs på øvingsbane. Mot slutten av trinnet skal eleven gjennomføre en obligatorisk trinnvurdering der eleven med utgangspunkt i sine prestasjoner, skal ta stilling til i hvilken grad målene for trinnet er nådd. Dette er viktig for at eleven skal få utbytte av den videre opplæringen."

Du sier selv at du ikke har vært på sikkerhetsbanen enda, så det er jo en åpenbar grunn til at du ikke har kommet videre enda. Ellers er det sikkert forskjell på hvor fort man kommer seg gjennom trinn. Noen trenger mangle flere timer enn andre.

Jeg tok lappen "sent", og det gikk relativt fort, men jeg er sikker på at jeg hadde trengt mye mer tid om jeg hadde prøvd da jeg var 18. Da var jeg ikke klar, og heller ikke interessert nok. Da jeg først bestemte meg for å ta lappen så følte jeg meg trygg bak rattet.

Anonymkode: 93cb6...646

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt kjøreskole.

Hadde samme problemet, var på trinn 3 i en evighet, og jeg sa hele tiden at jeg vil videre, men hun sa bare at vi måtte vente og se. Bytta kjøreskole og sa jeg ville ta trinn 3, kjørelæreren sa at det var opp til meg - han ville jo vurdere uansett om jeg var god nok på trinnvurderingen -  og det var jeg. Så enkelt var det altså.

Si du vil ta trinnvurderingen,  det verste som skjer er at kjørelæreren vurderte trinnet som ikke godt nok og du må kjøre mer. Men da får du i ihvertfall prøvd deg.

Anonymkode: 68769...a07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...