Gå til innhold

Broren min maser hull i hodet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min og jeg bor et lite stykke fra hverandre men i besøksavstand. Vi ses ikke veldig ofte da jeg har familie og barn og jobber mye hjemmekontor. Nå er det vel 1,5 år siden vi så hverandre. Synes det er mer lettvint å møte andre familiemedlemmer skal jeg være ærlig. Vi pleier å snakke over tlf når jeg har tid og det passer for meg, ellers snakker vi lite. Han har spurt noen ganger om å finne på noe, men jeg har helt ærlig ikke orka. Men jeg har sagt til han at vi skal få til noe og sagt han alltid er velkommen om han vil. Han er nylig skilt og vet han føler seg litt alene. Kona var utro og synes jo synd på han da. Jeg har jo også ment det jeg har sagt om at vi skal få til et møte. Jeg sa til han for ikke lenge siden at vi kunne prøve å få til no nå i september, men så merka jeg at jeg ikke hadde så lyst likevel pga helse og det hadde jeg faktisk forventa at han skulle skjønne. Svarte han derfor vagt da hun prøvde å avtale. Vet jeg burde ha gitt tydeligere svar, men var altfor sliten etter annet familiebesøk så det gikk litt i glemmeboken. Men etter dette har han satt seg skikkelig på bakbeina! Han sier han føler seg dårlig behandla og ikke prioritert av meg? Han har spurt før om noe har skjedd men det har jo ikke det. Jeg er bare sliten, hvorfor skjønner han ikke dette? Blir skikkelig oppgitt merker jeg. Vi snakker jo også når jeg har tid. Kan jo ikke kun prioritere han? Virker som han forventer det? Give me a break.. jeg sier jo han er velkommen! Hva gjør man egentlig med sånne folk da? 

Anonymkode: 61a36...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut ifra beskrivelsen virker det som at det skal gå på dine premisser uansett hva. At du ikke ser hans side er jo veldig tydelig. Om du faktisk mener at du får vondt av han pga. situasjonen tror jeg det hadde hjulpet om du legger litt innsats i å vise det også.

Anonymkode: b2b9b...0d8

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Stakkars bror du har som har et så ufølsomt søsken som ikke stiller opp når det står på som verst. I denne situasjonen mener jeg du burde prioritere han over annet familiebesøk, venner og andre mer morsomme aktiviteter. Det virker ikke som om du bryr deg så mye om han. Du er kanskje sliten, men han har vært utsatt for et stort traume og gått gjennom noe som er blant det verste en kan oppleve. Skjønner du ikke det?

Anonymkode: a2079...120

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Vanskelig å Møte folk når man har hjemmekontor, ja. 😅

Skjønner broren din godt. Inviter ham på middag eller noe, evt møt ham sammen med annen familie, da. 

Anonymkode: 00bd3...855

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du virker veldig egoistisk.

Anonymkode: ebc57...7c3

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Her tenker jeg du kan få lov å lese litt eget innlegg, gjerne flere ganger, samtidig som du forsøker å tenke "hva om det var jeg som var i min bror sin situasjon, hvordan hadde jeg opplevd denne situasjonen?" 

Anonymkode: 6298e...6d5

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Du virker helt utrolig selvsentrert. Alt skal alltid skje på dine premisser, han må skjønne du er sliten og du prioriteter han vekk til fordel for annen familie. Skjønner godt at han ikke gidder jeg. Hadde ikke jeg heller gjort om søsteren min oppførte seg sånn. 

Anonymkode: dafda...390

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Du fremstår veldig selvsentrert. Broren din har gjennomgått noe så traumatisk som en skilsmisse, og likevel så har du ikke giddet å møte ham på 1,5 år 😳 Ikke engang når du har hjemmekontor, og fint kunne ha invitert ham på brunsj innimellom. Jeg skjønner veldig godt at han nå ikke orker mer av sin egoistiske søster. Håper han klarer å finne noen som faktisk bryr seg om ham, og som ikke bare ser på ham som en belastning.

Anonymkode: fa954...371

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig med de andre her. Du har jo tid til andre, men ikke til ham. Hans forståelse av situasjonen er riktig og jeg skjønner at han tar seg nær av det. 

Du bortprioriterer broren din i en for ham vanskelig periode. 

Anonymkode: f69ea...e7a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Broren min og jeg bor et lite stykke fra hverandre men i besøksavstand. Vi ses ikke veldig ofte da jeg har familie og barn og jobber mye hjemmekontor. Nå er det vel 1,5 år siden vi så hverandre. Synes det er mer lettvint å møte andre familiemedlemmer skal jeg være ærlig. Vi pleier å snakke over tlf når jeg har tid og det passer for meg, ellers snakker vi lite. Han har spurt noen ganger om å finne på noe, men jeg har helt ærlig ikke orka. Men jeg har sagt til han at vi skal få til noe og sagt han alltid er velkommen om han vil. Han er nylig skilt og vet han føler seg litt alene. Kona var utro og synes jo synd på han da. Jeg har jo også ment det jeg har sagt om at vi skal få til et møte. Jeg sa til han for ikke lenge siden at vi kunne prøve å få til no nå i september, men så merka jeg at jeg ikke hadde så lyst likevel pga helse og det hadde jeg faktisk forventa at han skulle skjønne. Svarte han derfor vagt da hun prøvde å avtale. Vet jeg burde ha gitt tydeligere svar, men var altfor sliten etter annet familiebesøk så det gikk litt i glemmeboken. Men etter dette har han satt seg skikkelig på bakbeina! Han sier han føler seg dårlig behandla og ikke prioritert av meg? Han har spurt før om noe har skjedd men det har jo ikke det. Jeg er bare sliten, hvorfor skjønner han ikke dette? Blir skikkelig oppgitt merker jeg. Vi snakker jo også når jeg har tid. Kan jo ikke kun prioritere han? Virker som han forventer det? Give me a break.. jeg sier jo han er velkommen! Hva gjør man egentlig med sånne folk da? 

Anonymkode: 61a36...2d3

Da har jeg markert ut keypoints for deg, så kan du jo tenke litt på hvorfor han sier han ikke er prioritert av deg.

Og forresten:

"Kan jo ikke kun prioritere han?"
Det er 1,5 år siden du så han sist. Du har gitt han 0%. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

her føler jeg faktisk også for å slutte meg til rekka: 

han har blitt bedratt og har gått igjennom en skilsmisse. Men han må forstå at du er for sliten til å støtte ham litt igjennom en vanskelig tid 

Anonymkode: edf9f...134

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare det å ikke sees på ett og et halvt år er jo helt drøyt, å så fortsette å trenere når han vil ha deg i livet, det hadde faktisk vært grunn til å kutte kontakten om jeg var han. Og jeg er ikke typen til å kutte kontakt med folk, men om det blir for vonde avvisninger kan det bli siste løsning for å verne seg selv.

Anonymkode: 26aa0...2e1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

For et kjipt menneske du fremstår som. Føyer meg inn med de andre. YTA, you're the asshole.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Wow, broren din går igjennom en livskrise og du har ikke hatt tid til å møte han på 1.5 åt?? Mange ferier på de årene der også. 

Du er en ræva søster. 

Anonymkode: 8b0a0...dcf

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

La meg gjette - du er en sånn en som lar kona styre det sosiale livet deres….? Tipper jeg feil i at ‘annen familie’ som du har prioritert over din egen bror, det er din kones familie….?

Fryktelig mange menn gjør denne tabben, mister kontakten med sine, og sitter igjen helt alene om forholdet tar slutt.

Ta en øl med broren din!

Det er bra for både han og deg selv. Relasjoner må pleies.

Du må da fatte og begripe at å besøke deg i en familieidyll ikke er hva din bror som nettopp har opplevd utroskap og samlivsbrudd trenger nå….!??!

Sett av tid til å treffe din bror jevnlig, f.eks en gang i måneden. Minst. Nå som han trenger deg.

Hvem tenker du skal være der for deg, om ditt forhold ryker…..?

Anonymkode: ea1c2...cd0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Stakkars bror du har som har et så ufølsomt søsken som ikke stiller opp når det står på som verst. I denne situasjonen mener jeg du burde prioritere han over annet familiebesøk, venner og andre mer morsomme aktiviteter. Det virker ikke som om du bryr deg så mye om han. Du er kanskje sliten, men han har vært utsatt for et stort traume og gått gjennom noe som er blant det verste en kan oppleve. Skjønner du ikke det?

Her har det ikke vært noe traume, såvidt du og andre vet.

Anonymkode: f3b9d...c87

Skrevet

Tror jeg må ringe søsteren min, har ikke snakket med henne på nesten en uke ❤️

Anonymkode: b9525...92c

• Hjerte 4
Skrevet

Her har det ikke vært noe traume, såvidt du og andre vet.

Anonymkode: f3b9d...c87

Skilsmisse fordi kona var utro? Det er et traume og kan være minst like vondt og alvorlig som for eksempel dødsfall. Verre enn barn som dør eller å bli voldtatt er det nok ikke, men et traume likeså. 

BETYDNING OG BRUK

medisin 
 fellesbetegnelse for alle kroppslige og mentale skader og belastninger som skyldes påvirkning utenfra

• Liker 2
Skrevet

La meg gjette - du er en sånn en som lar kona styre det sosiale livet deres….? Tipper jeg feil i at ‘annen familie’ som du har prioritert over din egen bror, det er din kones familie….?

Fryktelig mange menn gjør denne tabben, mister kontakten med sine, og sitter igjen helt alene om forholdet tar slutt.

Ta en øl med broren din!

Det er bra for både han og deg selv. Relasjoner må pleies.

Du må da fatte og begripe at å besøke deg i en familieidyll ikke er hva din bror som nettopp har opplevd utroskap og samlivsbrudd trenger nå….!??!

Sett av tid til å treffe din bror jevnlig, f.eks en gang i måneden. Minst. Nå som han trenger deg.

Hvem tenker du skal være der for deg, om ditt forhold ryker…..?

Anonymkode: ea1c2...cd0

Eller at TS er søsteren. 

Anonymkode: 35e6c...7df

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor lover og lover du ham, og så ikke følger opp? 

Bortsett fra det, som sa over her, gå ut og ta en øl med ham.  Det er broren din.  Ikke at alle søsken har like mye til overs for hverandre, men du bare ghoster. Ufint. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...