AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #1 Del Skrevet 29. september 2024 er i et avstand forhold, vi har alltid hatt snapkart og messenger på, nå har han fjernet meg fra snapkart, han har tatt bor aktivstatus fra messenger, å har tatt bort lesebekreftelse fra messenger, han mener han har gjor det for han føler seg overvåket av meg, jeg reagerte en gang for jeg sendte melding på msg rett etter jeg sendte melding kom det opp at han hadde lest den, etter ca en time gikk han offline og dagen etter sa han at han sovnet, han ble skikkelig sint når jeg sa han hadde sett meldingen tidligere, da fjernet han aktivstatus Anonymkode: 2e3d8...5d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #2 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): er i et avstand forhold, vi har alltid hatt snapkart og messenger på, nå har han fjernet meg fra snapkart, han har tatt bor aktivstatus fra messenger, å har tatt bort lesebekreftelse fra messenger, han mener han har gjor det for han føler seg overvåket av meg, jeg reagerte en gang for jeg sendte melding på msg rett etter jeg sendte melding kom det opp at han hadde lest den, etter ca en time gikk han offline og dagen etter sa han at han sovnet, han ble skikkelig sint når jeg sa han hadde sett meldingen tidligere, da fjernet han aktivstatus Anonymkode: 2e3d8...5d8 Men da sitter du jo faktisk og overvåker han? Hadde ikke orket sånn mas jeg heller. Anonymkode: 263fc...cff 22 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #3 Del Skrevet 29. september 2024 Jeg har selv trykka meg inn i halvsøvne på messenger. Orker ikke måtte stå til rette for folk timer etterpå fordi jeg får kjeft av folk som følger med på det. Kjæresten din er ikke barnet ditt. Anonymkode: 2ab00...6e1 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Del Skrevet 29. september 2024 Hvis det er sånn at du overvåker han slik det høres ut utfra innlegget, - så er det overtramp fra din side. Anonymkode: c4317...b68 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #5 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): er i et avstand forhold, vi har alltid hatt snapkart og messenger på, nå har han fjernet meg fra snapkart, han har tatt bor aktivstatus fra messenger, å har tatt bort lesebekreftelse fra messenger, han mener han har gjor det for han føler seg overvåket av meg, jeg reagerte en gang for jeg sendte melding på msg rett etter jeg sendte melding kom det opp at han hadde lest den, etter ca en time gikk han offline og dagen etter sa han at han sovnet, han ble skikkelig sint når jeg sa han hadde sett meldingen tidligere, da fjernet han aktivstatus Anonymkode: 2e3d8...5d8 Dette er ikke overvåkning. Dette er en mann med «control issues». Ser på den minste ting som kontroll. Han er godt støttet av gaslighterne på KG ser jeg. Dersom han fjerner deg fra snapkart, og fjerner aktivstatus etc, så har han enten noe å skjule - eller har trust issues. Begge deler store røde flagg. Anonymkode: 821f1...64f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #6 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er ikke overvåkning. Dette er en mann med «control issues». Ser på den minste ting som kontroll. Han er godt støttet av gaslighterne på KG ser jeg. Dersom han fjerner deg fra snapkart, og fjerner aktivstatus etc, så har han enten noe å skjule - eller har trust issues. Begge deler store røde flagg. Anonymkode: 821f1...64f «han ble skikkelig sint når jeg sa han hadde sett meldingen tidligere, da fjernet han aktivstatus» Hvis man får beskjed «jeg så du var aktiv og ikke svarte meg», så er det overvåking. Anonymkode: 2ab00...6e1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #7 Del Skrevet 29. september 2024 Overvåkning fra TS. Hadde sperret henne ute jeg også. Anonymkode: e329c...207 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #8 Del Skrevet 29. september 2024 Hvis noen hadde blitt SINT på meg fordi jeg ikke hadde svart på en melding hadde jeg reagert på samme måte som han. Hva faen? Skaff hjelp, TS. Anonymkode: e6958...a4d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #9 Del Skrevet 29. september 2024 Du er jo kontrollerende. Ikke rart han ikke orker mer. Snapkart, kan han ikke være hvor han vil uten kartlegging fra din side? Anonymkode: f378f...a39 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #10 Del Skrevet 29. september 2024 Jeg og mannen har på kart og slikt. Men tror jeg også hadde skrudd av om det kom kommentarer av typen "jeg så du hadde lest", eller "hvorfor brukte du så lang tid på trening", eller "hvorfor kjørte du innom...?" Vi har det av praktiske formål. Ikke for å komme med anklager mot den andre. Anonymkode: 37e0f...1d7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #11 Del Skrevet 29. september 2024 Skjønner han godt. Hadde aldri orket en kvinne som holdt på sånn. Og nei, jeg har aldri vært utro ei har jeg noe å skjule. Anonymkode: 2d651...a00 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #12 Del Skrevet 29. september 2024 Jeg er ofte på mobilen uten at jeg ønsker å avbryte for å svare på meldinger. Det kan f.eks være om jeg ser på film, leser en artikkel f.eks. Selv om jeg leser meldingen. Det hender også at jeg vises som aktiv ved at mobilen "vekkes" (mottar meldinger eller noen ringer til meg) selv om jeg sover, eller mobilen ligger i et annet rom. Det har hendt at noen har spurt om hvorfor de ikke har fått svar på meldinger. At de så jeg var online. Slike folk får ikke se min onlinestatus. Og jeg deler ihvertfall ikke kart med dem! Dette er kontrollering! Skjønner godt kjæresten din! Glad ikke kjæresten min er slik. Da hadde jeg seriøst vurdert forholdet! Anonymkode: 0dc7c...98d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #13 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): er i et avstand forhold, vi har alltid hatt snapkart og messenger på, nå har han fjernet meg fra snapkart, han har tatt bor aktivstatus fra messenger, å har tatt bort lesebekreftelse fra messenger, han mener han har gjor det for han føler seg overvåket av meg, jeg reagerte en gang for jeg sendte melding på msg rett etter jeg sendte melding kom det opp at han hadde lest den, etter ca en time gikk han offline og dagen etter sa han at han sovnet, han ble skikkelig sint når jeg sa han hadde sett meldingen tidligere, da fjernet han aktivstatus Anonymkode: 2e3d8...5d8 Hei Ts, Jeg kan faktisk forstå deg og reaksjonen din, samtidig som jeg også forstår kjæresten din. Jeg opplevde en lignende situasjon med min kjæreste, der jeg opplevde at han var aktiv, men ikke svarte meg. Dette var i en periode av forholdet der jeg opplevde at han svarte venner raskt, men ikke meg og der han hadde vært en dårlig kjæreste på å prioritere meg over lengre tid. Dette gjorde at jeg følte meg ekstra nedprioritert og jeg fikk følelsen av at han overså meg. Når jeg forklarte dette til han, gav han meg en god forklaring (han ville ta seg ekstra god tid til å svare meg for å rette opp i det å ha nedprioritert meg og det var ikke alltid han hadde tid i hverdagen. Derfor ventet han med å svare til han hadde mer tid til å svare meg skikkelig) og han forklarte dette med at messenger kan vise aktiv-status når han var inne på mobilen. Disse 2 tingene visste jeg ikke, før jeg snakket med ham. Men han ble ikke sint som din kjæreste. Og han anklaget meg ikke for å være kontrollerende, når jeg hadde en god grunn til å være usikker og i tillegg ikke hadde kunnskap om teknologien bak messenger. Samtidig, så var jeg ærlig om hvorfor jeg ble usikker. Jeg tror om jeg hadde blitt sint på han og "anklaget" han uten å kommunisere hva jeg følte og hvorfor jeg følte det, så hadde nok han blitt sint på meg og følt seg "kontrollert". Andre veien, hadde jeg blitt sint på han, om han antok at jeg var kontrollerende, uten å spørre hvorfor jeg reagerte slik jeg gjorde. Så jeg tror det som hjalp for oss var kommunikasjon. Jeg mener ingen her inne kan dømme deg som "kontrollerende" eller han som "illojal" uten å vite alle detaljer i deres forhold, men jeg håper dette kanskje kunne være til hjelp fra et ikke-dømmende perspektiv. Anonymkode: e2151...cca 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #14 Del Skrevet 29. september 2024 Jeg skjønner at kjæresten ikke vil føle seg kontrollert. Men jeg synes det er noe barnslig reaksjon av han likevel, i all fall om dette er noe som bare har skjedd en gang. Det er jo ikke direkte overvåking slik jeg ser det, det står jo klart som dagen for alle som ikke lider av blindhet om en melding på messenger er sett eller ei. Og når man er i et avstandsforhold, så er den digitale kommunikasjonen viktig, og jeg forstår at man kan bli sittende og vente på svar, og se på den grønne aktiv-statusen og lure på hvorfor man blir ignorert (men husk at den aktiv-statusen er upålitelig da, den kan komme opp bare appen er i bakgrunnen og betyr ikke at den brukes..). Skjønner deg, jeg. Men kanskje dere skal ha litt en prat om forventinger til denne kommunikasjonen. Særlig siden det jo som sagt blir veldig viktig når det er avstandsforhold, krøll på tråden her kan ødelegge hele forholdet. Han må ikke føle seg overvåket, men du skal jo heller ikke sitte og få vondt i magen av at han ikke svarer. Dere må få en felles forståelse og trygghet. Det må være lov å ikke svare med en gang hver gang, men da må han i stedet for å blokke deg helt ut, trygge deg på at det ikke betyr han elsker deg noe mindre, eller noe. Anonymkode: e7619...9de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #15 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): er i et avstand forhold, vi har alltid hatt snapkart og messenger på, nå har han fjernet meg fra snapkart, han har tatt bor aktivstatus fra messenger, å har tatt bort lesebekreftelse fra messenger, han mener han har gjor det for han føler seg overvåket av meg, jeg reagerte en gang for jeg sendte melding på msg rett etter jeg sendte melding kom det opp at han hadde lest den, etter ca en time gikk han offline og dagen etter sa han at han sovnet, han ble skikkelig sint når jeg sa han hadde sett meldingen tidligere, da fjernet han aktivstatus Anonymkode: 2e3d8...5d8 Er du happy med avstandsforhold, eller er du egentlig en dame som liker å ha en kjæreste du kan ha nærme hver dag? Anonymkode: 372e3...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #16 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du happy med avstandsforhold, eller er du egentlig en dame som liker å ha en kjæreste du kan ha nærme hver dag? Anonymkode: 372e3...575 Tror dette er et viktig spørsmål ts bør stille seg. Og samtidig, hvorfor dette behovet for å følge med ang kjæresten? Enten er han slik at han holder på med noe som ikke er bra for forholdet, eller ikke gjør det som må til for at forholdet skal være bra, eller han er på vei ut siden han blir sint. Det er det bare ts som kan finne ut av. Anonymkode: 66a09...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #17 Del Skrevet 29. september 2024 Her får du mye tyn for påstått overvåking, TS. Jeg reagerer på at fyren blir så sint når du konfronterer han med at han lyver fordi du faktisk så at meldingen du sendte på messenger var lest. Må innrømme at jeg selv ofte legger merke til om noen har sett melding jeg har sendt eller ikke, spesielt hvis jeg venter et svar på meldingen. Tenker ikke at jeg overvåker noen av den grunn. Tenker du (og mange andre her inne) heller bør snu om på situasjonen: Hvorfor lyver han om at han ikke har sett en melding du vet han har sett og ikke svart på? Hvorfor trenger han å slette seg fra snapkart og aktivstatus + lesebekreftelser på messenger? Hvorfor skal han anklage deg for overvåking og ta kontroll ved å peke på at du handler urettmessig når det er han som lyver i utgangspunktet og åpenbart har noe/mye å skjule? Hadde jeg vært TS hadde jeg ikke giddet å fortsette med denne mannen. Hadde kort og godt avsluttet det hele og latt han sitte igjen og synes jeg var overvåkende, kontrollerende, mistenksom eller hva enn han hadde hatt behov for å synes for å plassere ansvar andre steder enn hos seg selv. Ikke bra med folk som driver med gaslighting på den måten og best å avslutte først som sist og aldri se seg tilbake! Anonymkode: 52252...023 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #18 Del Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er ikke overvåkning. Dette er en mann med «control issues». Ser på den minste ting som kontroll. Han er godt støttet av gaslighterne på KG ser jeg. Dersom han fjerner deg fra snapkart, og fjerner aktivstatus etc, så har han enten noe å skjule - eller har trust issues. Begge deler store røde flagg. Anonymkode: 821f1...64f Selvfølgelig er det en mann med kontrollproblemer. Tenk å sette grenser for seg selv. Det er det kun kvinner som får drive med! Anonymkode: 263fc...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #19 Del Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): «han ble skikkelig sint når jeg sa han hadde sett meldingen tidligere, da fjernet han aktivstatus» Hvis man får beskjed «jeg så du var aktiv og ikke svarte meg», så er det overvåking. Anonymkode: 2ab00...6e1 Nei. At man blir sint betyr at man har noe å skjule! Hvis man kontinuerlig blir beskyldt og anklaget for å ha lest melding og ikke svart, og det dreier seg om en kort stund- så er det ikke greit, så klart. Om jeg har sendt melding til mannen og han ikke svarer, og jeg i tillegg prøver å ringe (som man normalt gjør, før man stiller spørsmålstegn), så forventer jeg ingenting annet enn en forklaring. Hadde mannen til ts sagt «Oi, ja det ser jeg nå. Jeg var sovnet og har nok åpnet den i halvsøvne, beklager» så hadde problemet vært ute av verden. Å gå i forsvar sånn der, det er for meg en indikasjon på at du ikke har rent mel i posen. så fremst(!!) ikke ts har for vane å sjekke om han er aktiv, åpner meldinger, osv. da er det usunt og man bør avslutte relasjonen. Snap map- aldri del lokalisasjonen. Aldri. Det er ikke sunt at man kan vite hvor kjæresten er til en hver tid. Jeg vil ikke ha den type usikkerhet i livet mitt. Snapmap er heller ikke 100% korrekt, og kan by på mye unødvendige krangler og usikkerhet. Anonymkode: 568cc...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #20 Del Skrevet 30. september 2024 Kjæresten min svarer ofte ikke på meldinger han leser med mindre det er noe viktig eller noe som haster. Han jobber ofte hjemme og er konstant online pga jobb. Han leser gjerne raskt det jeg skriver(som ofte bare er pjatt🤭). Så snakker vi på ettermiddag kveld om der er noe spesielt. Eller møtes online og gamer🤷🏻♀️😅 Om han hadde krevd svar asap eller overvåket online status etc og «brukt det mot meg» hadde jeg avsluttet da kontrollerende atferd og sjalusi er uaktuelt da det handler om tillit. Og tillit er for oss det grunnleggende fundamentet for hele forholdet vårt. Å ha et konstant behov for å vite i detaljer hva partner gjør til ethvert sekund er usunt. Anonymkode: faa16...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå