Thomasine Skrevet 28. september 2024 #1 Del Skrevet 28. september 2024 Finnes det flere svenske kleskjeder enn: Hennes & Mauritz Lager 157 Monki? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 29. september 2024 #2 Del Skrevet 29. september 2024 Mener du kjeder med fysiske butikker som også finnes i Norge? Da er det i alle fall disse: Lindex Kappahl Gina Tricot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. september 2024 #3 Del Skrevet 29. september 2024 Alle de til H&M er jo svenske: H&M selvsagt, men også Arket, Monki, & Other stories. Din sko er jo skobutikk, men de er vel også svenske 🤔 Stadium Outlet og Gudrun Sjöden like så. Ser Lindex, KappAhl osv er nevnt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Del Skrevet 29. september 2024 Wedins, Indiska, Arket, Weekday, J. lindeberg og Filippa K. Og så Ellos og Jumperfabriken da, men det er vel bare postordre/nett. Anonymkode: 26289...fe4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 29. september 2024 #5 Del Skrevet 29. september 2024 Daisy-love skrev (5 timer siden): Alle de til H&M er jo svenske: H&M selvsagt, men også Arket, Monki, & Other stories. Din sko er jo skobutikk, men de er vel også svenske 🤔 Stadium Outlet og Gudrun Sjöden like så. Ser Lindex, KappAhl osv er nevnt. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Wedins, Indiska, Arket, Weekday, J. lindeberg og Filippa K. Og så Ellos og Jumperfabriken da, men det er vel bare postordre/nett. Anonymkode: 26289...fe4 Gudrun Sjödén har bare én fysisk butikk i Norge, og Indiska har lagt ned alle sine fysiske butikker i Norge. De er nå kun tilgjengelig via netthandel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. september 2024 #6 Del Skrevet 29. september 2024 Perelandra skrev (2 minutter siden): Gudrun Sjödén har bare én fysisk butikk i Norge, og Indiska har lagt ned alle sine fysiske butikker i Norge. De er nå kun tilgjengelig via netthandel. Jeg har aldri handlet på Gudrun Sjöden, kun hørt om butikken her inne fra, så jeg visste ikke at de hadde bare en butikk. Når jeg tenkte etter så tenkte jeg på at vi har en del butikker her i landet som er svenske, samt en del danske, og jeg lurer på hvilke norske som finnes i Sverige og Danmark og evt andre steder i Europa/verden. Utenfor trådens tema da, men jeg føler sånn generelt at svenskene er ganske gode på å lage konsepter som sprer seg, som IKEA, H&M, og bilmerker. Har vi noe lignende mon tro 🤔 Godt mulig jeg er dårlig oppdatert 🤪🫣 Indiska likte jeg enkelte varer fra, så var skuffet når de forsvant. Ikke der jeg handlet mest, så ikke et savn heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 29. september 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 29. september 2024 Ja, se der. Det var noen. Finnes det svenske klesbutikker som bare er i Sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #8 Del Skrevet 29. september 2024 Weekday og & Other Stories drives av H&M. Anonymkode: 50c31...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 30. september 2024 #9 Del Skrevet 30. september 2024 Daisy-love skrev (20 timer siden): Utenfor trådens tema da, men jeg føler sånn generelt at svenskene er ganske gode på å lage konsepter som sprer seg, som IKEA, H&M, og bilmerker. Har vi noe lignende mon tro 🤔 Godt mulig jeg er dårlig oppdatert 🤪🫣 Ja, svenskene er generelt gode på butikkjeder, ikke bare for klær. Mange av våre mest utbredte kjeder er svenske, for eksempel Ikea, Clas Ohlson og Jula. Thomasine skrev (11 timer siden): Finnes det svenske klesbutikker som bare er i Sverige? Jeg vet ikke om de bare finnes i Sverige, men har lagt merke til på "Harryturer" at noen butikker er flere steder i kjøpesentrene ved grensa. Det er særlig Cassels, Best clothes og Deichmann (som ikke har noe med biblioteket i Oslo å gjøre) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 30. september 2024 #10 Del Skrevet 30. september 2024 Perelandra skrev (12 minutter siden): Ja, svenskene er generelt gode på butikkjeder, ikke bare for klær. Mange av våre mest utbredte kjeder er svenske, for eksempel Ikea, Clas Ohlson og Jula. Jeg vet ikke om de bare finnes i Sverige, men har lagt merke til på "Harryturer" at noen butikker er flere steder i kjøpesentrene ved grensa. Det er særlig Cassels, Best clothes og Deichmann (som ikke har noe med biblioteket i Oslo å gjøre) Veldig gode ja. Men er de best på «billigkjeder» eller har de også dyrere som har spredd seg? 🤔 Arket og & Other stories er jo hakket dyrere enn moderselskapet H&M. Føler de er nyere butikker/merker, ihvertfall her i Norge. Fillippa K kjenner jeg ikke så godt til, men de er også litt dyrere, men vet ikke om de har bredd sånn om seg som f.eks H&M har. Merker med posten her at det er mest billigkjeder som «finnes over alt», ihvertfall som jeg kommer på i farten, og da er det gjerne de som brer seg mest rundt i verden også. Mange vil jo ha billige ting, av naturlige grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 1. oktober 2024 #11 Del Skrevet 1. oktober 2024 Cubus som norsk kjede er i Sverige og Baltikum. Trur ikkje eg har sett Cubus i Danmark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå