AnonymBruker Skrevet 28. september #1 Del Skrevet 28. september Har nettopp plukket flått som hadde boret seg inn i huden på hunden. Men det sitter igjen litt, som er klin umulig å få dratt ut. Er dette farlig? Ikke så lenge siden hunden fikk flåttmiddel, men nå plukker jeg store, levende flått fra huden dens titt og ofte. Anonymkode: 0d5ad...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september Eksakt hvor lenge er det siden hunden fikk flåttmiddel? Her må vi gi katten hver måned, ellers biter de seg på. Anonymkode: 370fc...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september da jeg fikk flått på låret i sommer fikk ikke jeg av hele. Noen ben som satt igjen tror jeg, men de forsvant etter ett døgn (neste gang jeg sjekket). Så ville ventet til i morgen og sett etter da i stede for å plukke for mye. Anonymkode: 37e74...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eksakt hvor lenge er det siden hunden fikk flåttmiddel? Her må vi gi katten hver måned, ellers biter de seg på. Anonymkode: 370fc...986 Den fikk for 6 uker siden, Bravecto-tablett. Og de skal vare i 12 uker, står det. Anonymkode: 0d5ad...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #5 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): da jeg fikk flått på låret i sommer fikk ikke jeg av hele. Noen ben som satt igjen tror jeg, men de forsvant etter ett døgn (neste gang jeg sjekket). Så ville ventet til i morgen og sett etter da i stede for å plukke for mye. Anonymkode: 37e74...eb9 Puh, godt å høre. Da håper jeg den faller ut i morgen. Anonymkode: 0d5ad...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #6 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): da jeg fikk flått på låret i sommer fikk ikke jeg av hele. Noen ben som satt igjen tror jeg, men de forsvant etter ett døgn (neste gang jeg sjekket). Så ville ventet til i morgen og sett etter da i stede for å plukke for mye. Anonymkode: 37e74...eb9 Litt trøtt merker jeg, svarte før jeg skrev ferdig. Men poenget var at det gikk helt fint og vil ikke tro det er farlig. Blir den smittet av noe har det mest sannsynlig skjedd før du fikk plukket av. men har samme erfaring ang flåttmiddel varer ikke så lenge som de vil ha det til. Anonymkode: 37e74...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #7 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Litt trøtt merker jeg, svarte før jeg skrev ferdig. Men poenget var at det gikk helt fint og vil ikke tro det er farlig. Blir den smittet av noe har det mest sannsynlig skjedd før du fikk plukket av. men har samme erfaring ang flåttmiddel varer ikke så lenge som de vil ha det til. Anonymkode: 37e74...eb9 Ja, det er akkurat dette eg kom hit for å skrive. Anonymkode: 9f4f6...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #8 Del Skrevet 28. september Da er jeg beroliget, og tar natta. Takk for at dere tok dere tid til å svare 🩵 TS Anonymkode: 0d5ad...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #9 Del Skrevet 29. september Kan være at hodet sitter fast. Det er ikke farlig. Bare rens og la det være om du ikke får ut hodet. Kanskje faller det ut, eller kanskje vil såret gro over hodet. På hunden min grodde huden igjen over hodet som satt igjen. Jeg kunne kjenne en kul der i noen måneder senere. Det forsvant til slutt (kanskje fordi jeg pirket litt på det mens hunden sov, eller kanskje fordi hodet ble brutt ned eller kroppen til hunden dyttet ut hodet av seg selv etter en stund). Uansett, så lenge kroppen til flåtten er død og vekk, så er det ikke krise om hodet sitter igjen Anonymkode: bd8a5...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #10 Del Skrevet 29. september Det er ikke farlig om munndelen til flåtten sitter igjen verken på mennesker eller dyr. Hvis du har gitt Bravecto etter hundens vekt syns jeg det er rart at effekten ikke varer lenger. Det er absolutt ikke min erfaring. Jeg har gått over til å bruke Simparica i stedet for Bravecto. De tablettene er billigere og jeg syns effekten er bedre. Jeg bor i et område med mye flått, men har plukket forsvinnende få i år. De jeg har funnet har stort sett ligget døde på gulvet og jeg har bare gitt 2 av 3 tabletter. Den første i begynnelsen av mai. Denne tabletten er også på resept. Anonymkode: 301d6...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #11 Del Skrevet 29. september Denne er hjelpsom til en annen gang https://e-apoteket.no/produkt/brekkjern-flattfjerner-i-plast/ Anonymkode: 0a2c9...585 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå