Gå til innhold

Snap call fra Pakistan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datter på 15 åt fikk Snap i sommer. Har kun added venner og familie.  Jeg kan se chatlogg på min snap,  det var kriteriet for å få snap. I dag kom det et anrop på snap med landskode 92...og et navn. Datter har blokkert navn og nr. 

Hvordan kan en random person i utlandet ringe min datter på snap? Hun svarte ikke, da det var en ukjent person. 

Anonymkode: ed306...14b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Datter på 15 åt fikk Snap i sommer. Har kun added venner og familie.  Jeg kan se chatlogg på min snap,  det var kriteriet for å få snap. I dag kom det et anrop på snap med landskode 92...og et navn. Datter har blokkert navn og nr. 

Hvordan kan en random person i utlandet ringe min datter på snap? Hun svarte ikke, da det var en ukjent person. 

Anonymkode: ed306...14b

Snapchat har ikke landskode for ringefunksjon, med mindre du har opprettet en bruker for bedrift. Derimot kan brukernavn inneholde tall. Så det kan ha vært brukeren "123AnonymBruker". 

Men for øvrig tillater ikke Snapchat ringing mellom brukere, med mindre de er venner på Snapchat, eller ligger i kontaktlisten på telefonen, med mindre du har en bedriftskonto. 

Så enten har dette nummeret vært i kontaktlisten til datteren din, eller så har denne brukeren vært venner med henne på Snapchat.

Men for alt du vet, så kan en venn av henne ha gjort det for å spøke med henne. Jeg gikk i klasse med en som hadde både norsk og thailandsk telefonnummer for gøy liksom, og det thailandske nummeret fikk han tak i på ferie på et eller annet vis... 

Anonymkode: e5ed9...8b2

Skrevet

Har du sjekket personvern innstillingene til din datter?

Viktig at du har kontroll på det og. Hvem kan chatte osv.

Man kan godta at ukjente mennekser sender melding på Snapchat. Hvem kan finne din datters Snapchat konto via telefonnr/epost osv.

Husk at alle kan ringe din datter så lenge man trykker inn riktig telefonnr, uavhengig av snap.

Anonymkode: ff776...94b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du sjekket personvern innstillingene til din datter?

Viktig at du har kontroll på det og. Hvem kan chatte osv.

Man kan godta at ukjente mennekser sender melding på Snapchat. Hvem kan finne din datters Snapchat konto via telefonnr/epost osv.

Husk at alle kan ringe din datter så lenge man trykker inn riktig telefonnr, uavhengig av snap.

Anonymkode: ff776...94b

Nei, de har tatt bort at man kan bli kontaktet av hvem som helst. Fra Snapchats egne sider:

Sitat

Who can contact me on Snapchat?

Friends. Only people you have added as Friends on Snapchat can contact you and send you Snaps, Chats, or Calls.

Friends and Contacts. People you have added as Friends on Snapchat or have listed as Contacts in your phone can contact you and send you Snaps, Chats, or Calls.

⚠️ Please note: The option to accept contacts from “Everyone” is no longer available, except for Creator and business accounts. This is to help keep Snapchatters safe from unwanted contact and encourage more conversation amongst friends . 🙂

Anonymkode: e5ed9...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...