Maleficenta Skrevet 9. oktober #121 Del Skrevet 9. oktober Trøndere1 skrev (Akkurat nå): Ja. Og nettop derfor ønsker jeg hvertfall ikke at de skal blande seg inn i mine personlige forhold opp mot andre mennesker. De blander seg når du får barn og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #122 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (1 minutt siden): Går da an å svindle partner uten å være gift og Ja men er det ikke litt lettere når man er gift. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #123 Del Skrevet 9. oktober (endret) Trøndere1 skrev (Akkurat nå): Ja men er det ikke litt lettere når man er gift. ? Hvorfor er det lettere?. Hm uansett litt trist å tenke at jeg elsker deg men vil ikke gifte meg med deg i tilfelle du skulle finne på å svindle meg.... Endret 9. oktober av Maleficenta 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #124 Del Skrevet 9. oktober hocane skrev (På 30.9.2024 den 16.59): Er du veldig religiøs? Veldig lite poeng å gifte seg i disse dager. Flesteparten av vennene mine er i lykkelige forhold med unger uten å være gift. Giftemål er blitt litt som tv'en, er på vei ut. AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 17.01): Jeg (kvinne) vil ikke gifte meg. Om to mennesker er glade i hverandre og vil være sammen, så er man det. Giftermål er helt overflødig for meg i hvert fall. En gammel religionsbasert tradisjon, dyrt og styrete. Ellers takk! Hadde jeg hatt barn med den jeg ønsket å dele livet med kunne jeg vurdert det, mtp arv og rettigheter ved dødsfall. Men da bare som en ren formalitet, signere et papir på rådhuset og ferdig med det, liksom. En godt utferdiget samboerkontrakt ville gjort samme nytten. Noen synes kanskje det høres kaldt og kynisk ut, men for meg er det mange langt bedre måter å feire kjærligheten på enn et giftermål. Anonymkode: 02cb7...85e Mange med lite kunnskap her. Ekteskap har ingenting med religion å gjøre. Det er noe som finnes i alle kulturer til alle tider, og er en avtale mellom to familier (i moderne tid mellom to personer) og har som formål å skape faste rammer rund et familieliv, først og fremst med tanke på økonomi og arv. Anonymkode: c0195...9cc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #125 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (2 minutter siden): De blander seg når du får barn og Nå har ikke jeg en bostedsadresse. Kun postboks. Bosted eies av selskapet som er registrert i Borneo. Hva det offentlige gjør opp mot barn aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #126 Del Skrevet 9. oktober Maleficenta skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det lettere?. Hm uansett litt trist å tenke at jeg elsker deg men vil ikke gifte meg med deg i tilfelle du skulle finne på å svindle meg.... Lignes man ikke sammen? Lettere tilgang på personnummer. Felles økonomi ? Gjør ikke dette det noe lettere å svindle. Jeg følger bankenes råd. Ikke oppgi noenting til andre mennesker. Min samboer gjennom 23 år vet ikke mitt personnummer. Det er privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober #127 Del Skrevet 9. oktober Trøndere1 skrev (1 minutt siden): Lignes man ikke sammen? Lettere tilgang på personnummer. Felles økonomi ? Gjør ikke dette det noe lettere å svindle. Jeg følger bankenes råd. Ikke oppgi noenting til andre mennesker. Min samboer gjennom 23 år vet ikke mitt personnummer. Det er privat. Jøss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 9. oktober #128 Del Skrevet 9. oktober hocane skrev (På 30.9.2024 den 16.59): Er du veldig religiøs? Veldig lite poeng å gifte seg i disse dager. Flesteparten av vennene mine er i lykkelige forhold med unger uten å være gift. Giftemål er blitt litt som tv'en, er på vei ut. Dette er vel noe av det som blir mere vanlig i neste generasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #129 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er vel ikke bare litt skummelt å commite sin økonomi til et annet menneske. Det er mange historier der hvor svindel innad i ekteskap har medført ødelagte liv og rasert fremtid. Anonymkode: 400b7...573 Man forplikter uansett (ihvertfall deler) av sin økonomi som samboer, om man feks kjøper ting sammen eller har barn sammen.. Det var dette jeg mente, tryggere å være med å finansiere feks et hus 50/50, stå for ulønnet perm om det trengs i forhold til barn, etc med ekteskap som bakteppe, da vet man spiller på samme lag, det er ikke lenger bare ditt og mitt. Anonymkode: 5595a...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10. oktober #130 Del Skrevet 10. oktober Trøndere1 skrev (9 timer siden): Lignes man ikke sammen? Lettere tilgang på personnummer. Felles økonomi ? Gjør ikke dette det noe lettere å svindle. Jeg følger bankenes råd. Ikke oppgi noenting til andre mennesker. Min samboer gjennom 23 år vet ikke mitt personnummer. Det er privat. Dette må være det sprøeste jeg har lest på en stund. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #131 Del Skrevet 10. oktober Han ser vel ikke vitsen. Dere har kontrakter i orden, fått de ungene han sikkert ønsker seg så da er det meningsløst å gifte seg i hans øyne. Anonymkode: 14793...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #132 Del Skrevet 10. oktober Trøndere1 skrev (11 timer siden): Lignes man ikke sammen? Lettere tilgang på personnummer. Felles økonomi ? Gjør ikke dette det noe lettere å svindle. Jeg følger bankenes råd. Ikke oppgi noenting til andre mennesker. Min samboer gjennom 23 år vet ikke mitt personnummer. Det er privat. Og der kom trollet frem. Selvfølgelig vet hun ditt personnummer, og det er heller ikke privat. Ditt personnummer regnes ikke som sensitiv personopplysning engang. Anonymkode: fe9b7...544 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #133 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Han ser vel ikke vitsen. Dere har kontrakter i orden, fått de ungene han sikkert ønsker seg så da er det meningsløst å gifte seg i hans øyne. Anonymkode: 14793...08d Men hvis det ikke spiller noen rolle for ham til eller fra, hvorfor ikke skrive under på dette papiret, som er så viktig for dama? Anonymkode: fe9b7...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #134 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men hvis det ikke spiller noen rolle for ham til eller fra, hvorfor ikke skrive under på dette papiret, som er så viktig for dama? Anonymkode: fe9b7...544 Hvem kjøper kua når man kan få melka gratis? Kan ikke ha vært så viktig for hun tidligere om hun har gått med på å leke kona uten å inngå ekteskap. Helt OK det men vanskelig å klage på det i etterkant.. Anonymkode: 5595a...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #135 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvem kjøper kua når man kan få melka gratis? Kan ikke ha vært så viktig for hun tidligere om hun har gått med på å leke kona uten å inngå ekteskap. Helt OK det men vanskelig å klage på det i etterkant.. Anonymkode: 5595a...f27 Jeg har flere par i omgangskretsen som giftet seg mange år etter samboerskap og barn. Så det er ikke nødvendigvis sant, det du sier. Anonymkode: fe9b7...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #136 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men hvis det ikke spiller noen rolle for ham til eller fra, hvorfor ikke skrive under på dette papiret, som er så viktig for dama? Anonymkode: fe9b7...544 Fordi det er meningsløst for han? Å gifte seg kompliserer absolutt alt om noe skulle gått til helvete. For hans egen del. fleste kompisene til samboer har innrømmet at de har fridd og giftet seg fordi fruen har sagt null barn uten å være gift først. Anonymkode: 14793...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #137 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Fordi det er meningsløst for han? Å gifte seg kompliserer absolutt alt om noe skulle gått til helvete. For hans egen del. fleste kompisene til samboer har innrømmet at de har fridd og giftet seg fordi fruen har sagt null barn uten å være gift først. Anonymkode: 14793...08d Jaså. Så å få barn kompliserer ingenting, men å gifte seg gjør det? Forstår du hvor dumt dette høres ut? Er du gift uten barn, så kan du skilles, dele eiendeler og si ha de for alltid til eksen. Ja, du må være separert i ett år, med den eneste konsekvens at du ikke kan gifte deg på nytt dette året. Det er jo uansett uaktuelt for de fleste oppegående mennesker - hvem gifter seg med en ny under 1 år etter separasjonen? Får du barn, så er du knyttet til den andre forelderen på en eller annen måte for resten av livet. Anonymkode: fe9b7...544 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #138 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fordi det er meningsløst for han? Å gifte seg kompliserer absolutt alt om noe skulle gått til helvete. For hans egen del. fleste kompisene til samboer har innrømmet at de har fridd og giftet seg fordi fruen har sagt null barn uten å være gift først. Anonymkode: 14793...08d For øvrig er dette typisk for dagens norske menn. De vil pule uten forpliktelser, og ha døra på gløtt også i fast forhold med barn. Anonymkode: fe9b7...544 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #139 Del Skrevet 10. oktober Hvem vinner egentlig da? Den som ikke vil gifte seg fordi det ikke er viktig for ham, eller den som ønsker å gifte seg (ts) fordi det er viktig for henne? Er det ikke sykt dårlig gjort å skulle nekte å gjøre noe, "bare fordi"? Jeg har vært gjennom det samme, bortsett fra at i starten snakket han om å gifte seg. Så skilte vi lag fordi han ikke ønsket å gifte seg og nå er vi gift, dessverre. Skulle ønske at vi aldri ble sammen igjen, fordi jeg bare vet at han sa ja til å gifte seg på grunn av at det var upraktisk å ikke være i lag. Jeg kjenner det med hele meg at jeg ikke var verdt en underskrift. Anonymkode: 33e66...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #140 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem vinner egentlig da? Den som ikke vil gifte seg fordi det ikke er viktig for ham, eller den som ønsker å gifte seg (ts) fordi det er viktig for henne? Er det ikke sykt dårlig gjort å skulle nekte å gjøre noe, "bare fordi"? Jeg har vært gjennom det samme, bortsett fra at i starten snakket han om å gifte seg. Så skilte vi lag fordi han ikke ønsket å gifte seg og nå er vi gift, dessverre. Skulle ønske at vi aldri ble sammen igjen, fordi jeg bare vet at han sa ja til å gifte seg på grunn av at det var upraktisk å ikke være i lag. Jeg kjenner det med hele meg at jeg ikke var verdt en underskrift. Anonymkode: 33e66...99f Det er dette jeg ikke har skjønt. Hvis du driter fullstendig om du er gift eller ikke, hvorfor ikke bare skrive under på dette jævla papiret, da? Det er for eksempel ikke viktig for meg hvilken bil vi har, bare det er automatgir og har nok plass til bagasje. Derfor lar jeg mannen bestemme hvilken bil vi har. Jeg driter jo i det, så hvorfor skal jeg nekte ham å kjøpe den eller den bilen? For ham var det det samme om vi hadde hund eller ikke, så han gikk med på å skaffe hund (som han i dag har stor glede av). Jeg bryr meg ikke om julefeiringen - har ingen tradisjoner hjemmefra og ikke noe særlig forhold til jul. Derfor er det mannen som bestemmer hvordan julen feires, og jeg hjelper til/deltar. Skulle jeg ha vært kjip og nektet julefeiring, fordi det ikke er viktig for meg? Jeg tror at de fleste menn som nekter å gifte seg, har helt annen agenda. Det er ikke uviktig for dem å gifte seg, det er viktig for dem å IKKE gifte seg - de føler ikke at de har truffet den rette, som de ønsker å forplikte seg til livet ut. De ønsker en enkel vei ut av forholdet ved brudd. Derfor. Anonymkode: fe9b7...544 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå