TomSawyer Skrevet 30. september #81 Del Skrevet 30. september Silje Abrahamsen skrev (4 timer siden): Kristen dame her. Giftet meg gratis jeg og mannen. Hva preiker du om? Så det trenger ikke koste noe..? 🤔..og det er du et eksempel på ? Silje Abrahamsen skrev (4 timer siden): Planen var at vi kan holde en fest, en annen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. september #82 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 23.38): Det finnes vel flere lignende tråder, men here it goes. Jeg er sammen med en mann jeg elsker og som elsker meg. Sammen i mange år, felles barn, eier bolig, bil sammen osv osv. Jeg har alltid ønsket å gifte meg, han ikke. Det har vært et gjentagende samtaleemne, men til slutt så ga jeg opp og vi snakket ikke om det på mange år noe særlig. Men det gnager på meg fordi jeg aldri har fått noen god grunn fra han. Så jeg spurte han om han kunne tenke litt på det og gi meg et skikkelig svar. Svaret hans er at han synes det er et tullete løfte som ingen burde gi til hverandre..fordi de færreste greier å holde det..jeg skjønner jo hva han mener, mange forhold tar jo slutt..men jeg synes det var trist å høre, sånn med tanke på oss to. Han skjønner ikke hvorfor jeg blir lei meg av det.. Jeg ønsker først og fremst å gifte meg for ekteskapets del, Ikke for eventyrbryllupet liksom. Jeg vil være kona hans. Så det er ikke bryllupet i seg selv han er redd for (han elsker fest og moro mer enn meg). Og bare så det er sagt - jeg har ikke tenkt å tvinge han til dette. Jeg bare sliter med å forstå, og blir litt lei mei. Vi har samboerkontrakt og testamente osv. Anonymkode: fa688...227 Bare tullball fra hans side. Det er bare en kontrakt det og egentlig. Og er like mye stress å bryte et forhold om man bare er samboere og. Spesielt nr man har barn. Uten barn er ikke skillsmisse noe verre enn et vanlig brudd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. september #83 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 23.47): Han er for dypt inn i det til at et bryllup skal være avgjørende. Til TS: Jeg er samme profil. Syntes giftemål ikke har noen verdi for meg, og dermed ønsker jeg ikke bruke tid og energi på det. Anonymkode: 98870...114 Man bruker like mye energi på testamente og samboerkontrakt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #84 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han har jo helt rett, sjansen for skilsmisse er veldig stor, uansett hvor fint man har ett og hvor høyt man elsker hverandre Anonymkode: feba5...5a1 Og enda større når han så tydelig sier at han ikke vil forplikte seg til samboeren. Dette vet han selvfølgelig... Anonymkode: 0f46f...54a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. september #85 Del Skrevet 30. september Blueberrymuffin skrev (På 28.9.2024 den 23.52): Dette. Dessverre er han nok mer sammen med deg av praktiske grunner, og ønsker å kunne være fri hvis han skulle komme over «the one». Du er dessverre ikke det, da hadde dere vært gift for lengst. Du sier jo at det ikke er bryllupet han er redd, så da er jo det han er redd for å bli låst til deg, noe som for han sin del er utenkelig. Her svarer du egentlig greit på ditt eget spørsmål. Fest og moro er det han trekker mot. Hvem vet, kanskje ligger han litt rundt og, for hva er så farlig, dere er tross alt ikke gift. Beklager å bryte det for deg, men han elsker deg ikke. Han har lagt med deg, dere fikk barn, men han leter fremdeles etter den «rette», og det er ikke deg. Det er nok sannheten, dessverre. Deg er han kun sammen med fordi dere har barn, det er økonomisk stabilt, men han flyr vel fort dersom «drømmedama» hans skulle dukke opp, er vel det han leiter etter når han er ute på «fest og moro». Beklager å være så direkte her, men det lyser igjennom utifra det jeg kan lese her. Han har fått barn med henne. Han er allerede låst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. september #86 Del Skrevet 30. september TomSawyer skrev (13 minutter siden): Så det trenger ikke koste noe..? 🤔..og det er du et eksempel på ? Det koster ikke en pøkk om man dropper bryllupsfesten 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 30. september #87 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 23.44): Han er ikke sikker på at du er den han vil være med. Anonymkode: 14b97...103 Det har du ingen holdepunkter for å konstatere. Det kan like godt være at han ikke stoler på at hun vil holde seg til han om noe bedre dukker opp, og i så tilfelle ikke ønsker å dele set han sparer. Husk at de fleste som vil skille seg er kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 30. september #88 Del Skrevet 30. september (endret) Er du veldig religiøs? Veldig lite poeng å gifte seg i disse dager. Flesteparten av vennene mine er i lykkelige forhold med unger uten å være gift. Giftemål er blitt litt som tv'en, er på vei ut. Endret 30. september av hocane 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #89 Del Skrevet 30. september Jeg (kvinne) vil ikke gifte meg. Om to mennesker er glade i hverandre og vil være sammen, så er man det. Giftermål er helt overflødig for meg i hvert fall. En gammel religionsbasert tradisjon, dyrt og styrete. Ellers takk! Hadde jeg hatt barn med den jeg ønsket å dele livet med kunne jeg vurdert det, mtp arv og rettigheter ved dødsfall. Men da bare som en ren formalitet, signere et papir på rådhuset og ferdig med det, liksom. En godt utferdiget samboerkontrakt ville gjort samme nytten. Noen synes kanskje det høres kaldt og kynisk ut, men for meg er det mange langt bedre måter å feire kjærligheten på enn et giftermål. Anonymkode: 02cb7...85e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #90 Del Skrevet 30. september Jeg er kvinne og har vært sammen med mannen i snart 15 år. Flere barn sammen. Han vil gifte seg og fridde for et tiår siden, men jeg synes det er vanskelig. Største problemet jeg har er at staten «krever» at min økonomiske sikring og enkelte juridiske rettigheter avhenger at jeg står foran en offentlig representant og skal love noe som egentlig kun burde være min mann og jeg sin business, nemlig vår kjærlighet og troskap til hverandre. Føler det er patriarkalsk og kontrollerende. Anonymkode: 790f0...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. september #91 Del Skrevet 30. september (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er kvinne og har vært sammen med mannen i snart 15 år. Flere barn sammen. Han vil gifte seg og fridde for et tiår siden, men jeg synes det er vanskelig. Største problemet jeg har er at staten «krever» at min økonomiske sikring og enkelte juridiske rettigheter avhenger at jeg står foran en offentlig representant og skal love noe som egentlig kun burde være min mann og jeg sin business, nemlig vår kjærlighet og troskap til hverandre. Føler det er patriarkalsk og kontrollerende. Anonymkode: 790f0...621 Ekteskapet handler egentlig ikke om kjærlighet. Om man ikke gifter seg og ønsker omtrent like økonomiske rettigheter må man uansett signere samboerkontrakt. Endret 30. september av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. september #92 Del Skrevet 30. september (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg (kvinne) vil ikke gifte meg. Om to mennesker er glade i hverandre og vil være sammen, så er man det. Giftermål er helt overflødig for meg i hvert fall. En gammel religionsbasert tradisjon, dyrt og styrete. Ellers takk! Hadde jeg hatt barn med den jeg ønsket å dele livet med kunne jeg vurdert det, mtp arv og rettigheter ved dødsfall. Men da bare som en ren formalitet, signere et papir på rådhuset og ferdig med det, liksom. En godt utferdiget samboerkontrakt ville gjort samme nytten. Noen synes kanskje det høres kaldt og kynisk ut, men for meg er det mange langt bedre måter å feire kjærligheten på enn et giftermål. Anonymkode: 02cb7...85e Ikke er det religions basert og ikke er det dyrt om man dropper bryllup. Da er det faktisk gratis. Samboerkontrakt er vel ikke gratis? Da må man vel ha advokat eller? Endret 30. september av Maleficenta 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 30. september #93 Del Skrevet 30. september Ekteskap har juridiske og økonomiske konsekvenser og har lite med religion å gjøre siden det finnes i alle kulturer, religiøse og sekulære. Det er en standardkontrakt som regulerer hva som skjer om den ene dør eller man skilles. Kvinner taper ofte økonomisk på å ikke være gift når ting går skeis, så det er et bra instinkt for en kvinne å ønske ekteskap. Kanskje smart av en mann å stritte imot også, hvis han tenker økonomi. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ufiltrert Skrevet 30. september #94 Del Skrevet 30. september Han er bare med deg fordi det passer best for han. Du er ikke hans drømmedame, han bare tar til takke med deg. Så fort han syns gresset er grønnere på andre siden så stikker han. Er mye lettere å stikke når han ikke trenger å love deg noe med giftemål vettu. Så fin mann du har 🤩 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #95 Del Skrevet 30. september Maleficenta skrev (29 minutter siden): Bare tullball fra hans side. Det er bare en kontrakt det og egentlig. Og er like mye stress å bryte et forhold om man bare er samboere og. Spesielt nr man har barn. Uten barn er ikke skillsmisse noe verre enn et vanlig brudd Ved et ekteskap må du være separert et år på forskjellig adresse før skilsmissen blir innvilget- Som samboer kan du flytte ut og gifte deg med noen andre om du vil neste dag. Anonymkode: 92d9a...d6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 30. september #96 Del Skrevet 30. september ufiltrert skrev (4 minutter siden): Han er bare med deg fordi det passer best for han. Du er ikke hans drømmedame, han bare tar til takke med deg. Så fort han syns gresset er grønnere på andre siden så stikker han. Er mye lettere å stikke når han ikke trenger å love deg noe med giftemål vettu. Så fin mann du har 🤩 Så fint sjarmtroll du er da 😍 Det å få barn og hus sammen er en mye større forpliktelse enn ekteskap. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. september #97 Del Skrevet 30. september TomSawyer skrev (På 28.9.2024 den 23.53): Han føler kanskje ekteskap er en religiøs anakronisme fra en annen tid? Hva forandrer seg om dere bruker 150 000 på klær og et fjollete selskap egentlig? Nå er jeg på ekteskap #2 og mine bryllup har ikke engang kostet det tilsammen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #98 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 23.49): Da hadde jeg spurt ham om han syntes det var tullete at dere var sammen og om han mente dere hadde et så dårlig forhold at han ikke så en fremtid med deg. For det er jo egentlig det han sier til deg. Han høres ut som en som kronisk ser på glasset som nesten tomt når det er halvfullt og til og med enda fullere. Anonymkode: 0f46f...54a Er det virkelig det han sier? Og du kan komme med den påstanden fordi? Jeg kan kun snakke for meg selv. Jeg er I et stabilt og godt forhold med en mann jeg elsker veldig høyt. Han elsker meg. Det merker jeg hver eneste dag vi har sammen på de små, men gode tingene han gjør for meg❤️ Etter 10 år sammen kunne det ikke falt meg inn å gifte meg med ham. Ser virkelig ikke poenget. Han har nevnt innpå det et par ganger, men han respekterer mitt ønske. Ingen av oss er religiøse som vel er historisk sett en grunn for ekteskap. Ikke lever vi i en verden hvor ekteskap er viktig for å knytte bånd gjennom familier. Økonomisk står vi like sterkt som ektefolk via samboerkontrakt og gjensidig testamente. Har spurt ham hvorfor han vil gifte seg og svaret er greit nok. På grunn av tradisjon er hans svar. Det er ikke grunn nok for meg🙂 Men jeg kommer til å være ved hans side livet ut fordi jeg elsker ham❤️ og nei, jeg ser ikke glasset som halvfullt. Jeg vet jeg ikke finner en bedre partner enn ham. Men gifte meg, aldri! Anonymkode: 1def1...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #99 Del Skrevet 30. september Verken jeg eller kjæresten «tror» på giftemål. Mye kan dekkes med testamenter og samboerkontrakter og spesielt viktig er jo det for dere siden dere har barn sammen. Dør en av dere får dere heller ikke gjenlevende pensjon. Vi er alene om barn og planlegger å flytte sammen. Så overnevnte har vi planlagt for å sikre alle parter både mht brudd og død. Anonymkode: d7a83...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. september #100 Del Skrevet 30. september TomSawyer skrev (50 minutter siden): Så det trenger ikke koste noe..? 🤔..og det er du et eksempel på ? Selve seremonien er gratis og en trenger ikke holde fest 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå