AnonymBruker Skrevet 28. september #1 Del Skrevet 28. september Det finnes vel flere lignende tråder, men here it goes. Jeg er sammen med en mann jeg elsker og som elsker meg. Sammen i mange år, felles barn, eier bolig, bil sammen osv osv. Jeg har alltid ønsket å gifte meg, han ikke. Det har vært et gjentagende samtaleemne, men til slutt så ga jeg opp og vi snakket ikke om det på mange år noe særlig. Men det gnager på meg fordi jeg aldri har fått noen god grunn fra han. Så jeg spurte han om han kunne tenke litt på det og gi meg et skikkelig svar. Svaret hans er at han synes det er et tullete løfte som ingen burde gi til hverandre..fordi de færreste greier å holde det..jeg skjønner jo hva han mener, mange forhold tar jo slutt..men jeg synes det var trist å høre, sånn med tanke på oss to. Han skjønner ikke hvorfor jeg blir lei meg av det.. Jeg ønsker først og fremst å gifte meg for ekteskapets del, Ikke for eventyrbryllupet liksom. Jeg vil være kona hans. Så det er ikke bryllupet i seg selv han er redd for (han elsker fest og moro mer enn meg). Og bare så det er sagt - jeg har ikke tenkt å tvinge han til dette. Jeg bare sliter med å forstå, og blir litt lei mei. Vi har samboerkontrakt og testamente osv. Anonymkode: fa688...227 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september Han er ikke sikker på at du er den han vil være med. Anonymkode: 14b97...103 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er ikke sikker på at du er den han vil være med. Anonymkode: 14b97...103 Haha, jeg får ikke helt det til å stemme etter 14 år og veldig planlagte barn, og en mann som oppfører seg som om han elsker meg ellers i livet. Men for all del, jeg har jo vært innom tanken Anonymkode: fa688...227 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er ikke sikker på at du er den han vil være med. Anonymkode: 14b97...103 Han er for dypt inn i det til at et bryllup skal være avgjørende. Til TS: Jeg er samme profil. Syntes giftemål ikke har noen verdi for meg, og dermed ønsker jeg ikke bruke tid og energi på det. Anonymkode: 98870...114 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #5 Del Skrevet 28. september Dere har forskjellige ønsker og meninger om den saken. Uansett hva dere gjør, så er det en som ikke er fornøyd. Har ingen råd til deg/ dere, men dere får finne ut av det. Anonymkode: 58bcd...f57 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #6 Del Skrevet 28. september Da hadde jeg spurt ham om han syntes det var tullete at dere var sammen og om han mente dere hadde et så dårlig forhold at han ikke så en fremtid med deg. For det er jo egentlig det han sier til deg. Han høres ut som en som kronisk ser på glasset som nesten tomt når det er halvfullt og til og med enda fullere. Anonymkode: 0f46f...54a 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 28. september #7 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde jeg spurt ham om han syntes det var tullete at dere var sammen og om han mente dere hadde et så dårlig forhold at han ikke så en fremtid med deg. For det er jo egentlig det han sier til deg. Han høres ut som en som kronisk ser på glasset som nesten tomt når det er halvfullt og til og med enda fullere. Anonymkode: 0f46f...54a "Jeg har alltid ønsket å gifte meg, han ikke" Ts, ikke hør på sånt som det her. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 28. september #8 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er ikke sikker på at du er den han vil være med. Anonymkode: 14b97...103 Dette. Dessverre er han nok mer sammen med deg av praktiske grunner, og ønsker å kunne være fri hvis han skulle komme over «the one». Du er dessverre ikke det, da hadde dere vært gift for lengst. Du sier jo at det ikke er bryllupet han er redd, så da er jo det han er redd for å bli låst til deg, noe som for han sin del er utenkelig. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det finnes vel flere lignende tråder, men here it goes. Jeg er sammen med en mann jeg elsker og som elsker meg. Sammen i mange år, felles barn, eier bolig, bil sammen osv osv. Jeg har alltid ønsket å gifte meg, han ikke. Det har vært et gjentagende samtaleemne, men til slutt så ga jeg opp og vi snakket ikke om det på mange år noe særlig. Men det gnager på meg fordi jeg aldri har fått noen god grunn fra han. Så jeg spurte han om han kunne tenke litt på det og gi meg et skikkelig svar. Svaret hans er at han synes det er et tullete løfte som ingen burde gi til hverandre..fordi de færreste greier å holde det..jeg skjønner jo hva han mener, mange forhold tar jo slutt..men jeg synes det var trist å høre, sånn med tanke på oss to. Han skjønner ikke hvorfor jeg blir lei meg av det.. Jeg ønsker først og fremst å gifte meg for ekteskapets del, Ikke for eventyrbryllupet liksom. Jeg vil være kona hans. Så det er ikke bryllupet i seg selv han er redd for (han elsker fest og moro mer enn meg). Og bare så det er sagt - jeg har ikke tenkt å tvinge han til dette. Jeg bare sliter med å forstå, og blir litt lei mei. Vi har samboerkontrakt og testamente osv. Anonymkode: fa688...227 Her svarer du egentlig greit på ditt eget spørsmål. Fest og moro er det han trekker mot. Hvem vet, kanskje ligger han litt rundt og, for hva er så farlig, dere er tross alt ikke gift. Beklager å bryte det for deg, men han elsker deg ikke. Han har lagt med deg, dere fikk barn, men han leter fremdeles etter den «rette», og det er ikke deg. Det er nok sannheten, dessverre. Deg er han kun sammen med fordi dere har barn, det er økonomisk stabilt, men han flyr vel fort dersom «drømmedama» hans skulle dukke opp, er vel det han leiter etter når han er ute på «fest og moro». Beklager å være så direkte her, men det lyser igjennom utifra det jeg kan lese her. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 28. september #9 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Haha, jeg får ikke helt det til å stemme etter 14 år og veldig planlagte barn, og en mann som oppfører seg som om han elsker meg ellers i livet. Men for all del, jeg har jo vært innom tanken Anonymkode: fa688...227 Han føler kanskje ekteskap er en religiøs anakronisme fra en annen tid? Hva forandrer seg om dere bruker 150 000 på klær og et fjollete selskap egentlig? 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 28. september #10 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Haha, jeg får ikke helt det til å stemme etter 14 år og veldig planlagte barn, og en mann som oppfører seg som om han elsker meg ellers i livet. Men for all del, jeg har jo vært innom tanken Anonymkode: fa688...227 En mann som elsker deg så høyt at bryllup med deg er helt utenkelig. For tenk om han måtte leve resten av livet med deg, for han elsker deg visst så høyt at det er uaktuelt for han å dele hele livet med deg. Det har han jo sagt, når han sier han ikke vil forplikte seg. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 28. september #11 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han er ikke sikker på at du er den han vil være med. Anonymkode: 14b97...103 Tror jeg ingenting på. Jeg hadde aldri villet gifte meg igjen uansett hvor høyt jeg elsket kvinnen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #12 Del Skrevet 28. september Jeg er kvinne, og har vært gift en gang før. Jeg har vært i et forhold i ti år nå, og elsker samboer mer enn alt, men jeg kunne aldri tenkt meg å gifte meg igjen for det. Det betyr ikke at jeg ikke ser resten av livet mitt sammen med han for det .. Anonymkode: a0e7d...763 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #13 Del Skrevet 28. september TS her - takk for svar, noen konstruktive og andre ikke. Men det er veldig interessant at folk er så veldig splittet på det..noen mener det ikke har en dritt å si, noen mener det har alt å si Han er nok neppe utro, da må han isåfall gjøre det i lunsjpausen eller noe sånt, så travle liv som vi har på hjemmebane. Men takk for innspill. Til deg som sa du ikke vil gifte deg, vil gjerne høre mer om det. Det er interessant perspektiv! Når det gjelder bryllup så som sagt trenger jeg ikke det, det er kjapt gjort på Tinghuset. Så det er ikke greia Når det gjelder det han sa, er jeg enig i at det er drøyt. jeg tror ikke han skjønner hvordan han høres ut. Ellers så skjønner jeg ikke helt folk som sier at han vil ha døra på gløtt, hvorfor gidder han være sammen med deg da? hva vinner han på det? Anonymkode: fa688...227 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #14 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her - takk for svar, noen konstruktive og andre ikke. Men det er veldig interessant at folk er så veldig splittet på det..noen mener det ikke har en dritt å si, noen mener det har alt å si Han er nok neppe utro, da må han isåfall gjøre det i lunsjpausen eller noe sånt, så travle liv som vi har på hjemmebane. Men takk for innspill. Til deg som sa du ikke vil gifte deg, vil gjerne høre mer om det. Det er interessant perspektiv! Når det gjelder bryllup så som sagt trenger jeg ikke det, det er kjapt gjort på Tinghuset. Så det er ikke greia Når det gjelder det han sa, er jeg enig i at det er drøyt. jeg tror ikke han skjønner hvordan han høres ut. Ellers så skjønner jeg ikke helt folk som sier at han vil ha døra på gløtt, hvorfor gidder han være sammen med deg da? hva vinner han på det? Anonymkode: fa688...227 mente "meg" ikke "deg" Anonymkode: fa688...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #15 Del Skrevet 28. september Vi ble gift på et års dagen vi hadde møttes, om man vet om noen så er den rette så vet man det med en gang 9 år senere… fortsatt sammen og 3 barn❤️ Anonymkode: 29476...ef4 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #16 Del Skrevet 28. september hudorm1 skrev (10 minutter siden): "Jeg har alltid ønsket å gifte meg, han ikke" Ts, ikke hør på sånt som det her. Han greide ikke gi Ts et svar på hvorfor han ikke ønsket å gifte seg, og Ts ba ham tenke seg om og komme tilbake med et svar på hvorfor han ikke ville gifte seg. Svaret hans var: "...han synes det er et tullete løfte som ingen burde gi til hverandre..fordi de færreste greier å holde det...". Det han da sier er egentlig at han ikke vil gi et slikt løfte, for han har ikke tro på at han (og Ts) vil greie å være trofast og/eller holde sammen. Han sier det jo rett ut - da bør man faktisk høre på det han faktisk sier. Han sier rett ut at han har mindre tro på forholdet enn hva Ts har. Om han mener noe helt annet, da burde han også ha sagt noe helt annet. Anonymkode: 0f46f...54a 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #17 Del Skrevet 28. september Er det noen som har erfaringer fra lik situasjon? Hvor han ville ikke, og du ville? hvordan løste dere det? Anonymkode: fa688...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #18 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi ble gift på et års dagen vi hadde møttes, om man vet om noen så er den rette så vet man det med en gang 9 år senere… fortsatt sammen og 3 barn❤️ Anonymkode: 29476...ef4 Mange med deg. Vi og. Ble skilt etter 16 år. Livet skjer. Anonymkode: c74d4...155 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #19 Del Skrevet 28. september Blueberrymuffin skrev (5 minutter siden): Dette. Dessverre er han nok mer sammen med deg av praktiske grunner, og ønsker å kunne være fri hvis han skulle komme over «the one». Du er dessverre ikke det, da hadde dere vært gift for lengst. Du sier jo at det ikke er bryllupet han er redd, så da er jo det han er redd for å bli låst til deg, noe som for han sin del er utenkelig. Her svarer du egentlig greit på ditt eget spørsmål. Fest og moro er det han trekker mot. Hvem vet, kanskje ligger han litt rundt og, for hva er så farlig, dere er tross alt ikke gift. Beklager å bryte det for deg, men han elsker deg ikke. Han har lagt med deg, dere fikk barn, men han leter fremdeles etter den «rette», og det er ikke deg. Det er nok sannheten, dessverre. Deg er han kun sammen med fordi dere har barn, det er økonomisk stabilt, men han flyr vel fort dersom «drømmedama» hans skulle dukke opp, er vel det han leiter etter når han er ute på «fest og moro». Beklager å være så direkte her, men det lyser igjennom utifra det jeg kan lese her. Du er ikke direkte, du er spekulativ. Argumentet hans er merkelig. Han vil ikke gifte seg fordi andre ikke klarer å holde løftene om å være tro mot ett menneske livet ut. Hva spiller det for rolle hva andre gjør eller ikke gjør, de er ikke en del av deres forhold. Statistikk dikterer ikke deres relasjon. Hvis han mener at HAN ikke klarer å holde slike løfter må han si det rett frem. Det er alarmerende i tilfelle.. Så jeg tenker at grunnen er noe annet, men at han enten skjuler den fra deg eller ikke klarer å identifisere hva det egentlig handler om. Anonymkode: 2f830...40f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #20 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han greide ikke gi Ts et svar på hvorfor han ikke ønsket å gifte seg, og Ts ba ham tenke seg om og komme tilbake med et svar på hvorfor han ikke ville gifte seg. Svaret hans var: "...han synes det er et tullete løfte som ingen burde gi til hverandre..fordi de færreste greier å holde det...". Det han da sier er egentlig at han ikke vil gi et slikt løfte, for han har ikke tro på at han (og Ts) vil greie å være trofast og/eller holde sammen. Han sier det jo rett ut - da bør man faktisk høre på det han faktisk sier. Han sier rett ut at han har mindre tro på forholdet enn hva Ts har. Om han mener noe helt annet, da burde han også ha sagt noe helt annet. Anonymkode: 0f46f...54a TS her - her har du til dels et poeng. Dette er jeg litt redd for. Men når jeg spør han rett ut så sier han at det ikke er det han mener, men så fortsetter han å si det samme..så da skjønner jeg jo ikke greia Anonymkode: fa688...227 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå