AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Skrevet 28. september 2024 Han er 26 og jeg 36 år. Vi har vært sammen i snart 7 mnd og vi har bestemt oss for at det skal være oss. Snakker nå en del om å få barn sammen og ser etter bolig å kjøpe sammen. Vi har stort sett bare fått positive responser fra familie og venner, med noen få unntak. Min mor liker ham godt og har ikke gitt uttrykk for at aldersforskjellen skremmer henne. Hun fikk derimot ikke vite om forholdet og jeg presenterte ham ikke for henne før etter vi hadde vært sammen i ca et halvt år. Etter hun møtte ham har jeg reagert på at hun enkelte ganger har omtalt ham som ‘guttungen’ min. Det har kanskje vært litt i farta’ og vi prater egentlig ikke så ofte og fortrolig med hverandre. Så har tenkt jeg oversnalyserer og vil ikke lage noen form for konflikt rundt dette. Men er det ikke en smule respektløst å kalle kjæresten til datteren som er 26 år for ‘guttungen’? En kollega jeg deler en del med sa det også i en anledning da vi pratet om ham. Jeg har bestemt meg for at om noen av dem eller andre bruker dette utrykket igjen så skal jeg si noe. Vil bare forsikre meg om at jeg ikke overtenker eller overdriver rundt å bli fornærmet for dette. De sier det ikke humoristisk heller, men er helt seriøse når de sier det. Og viser altså ko negative fordommer mot ham ellers. Bare positivt. En gutt(UNGE) er vel og blir et barn? Så føler det blir en nedsettende måte å beskrive ham på. Og indirekte meg, som da liksom er på ‘barnerov’. Fyren ser og oppfører seg derimot svært voksen for alderen med sine 195 cm og voksne interesser og verdier. Har jeg grunn til å bli litt fornærmet og si noe om noen kaller ham ‘guttungen min’ igjen? Eller overdriver jeg her? Anonymkode: 2a3af...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #2 Skrevet 28. september 2024 Neida, bare sett dem på plass. Folk synes nok det er litt pussig, og morsomt. Det hadde i hvert fall jeg syntes. Samtidig er det ikke noe vits i å gjøre en greie ut av det, så hvis de lirer av seg sånt må du bare si i fra at det er ugreit. De vet hva de gjør. Anonymkode: 5fc21...dff 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #3 Skrevet 29. september 2024 Jeg ville sagt fra! Synes ikke du overdriver. Jeg ville forsøkt å si fra med humor. "Guttungen min? Mener du den voksne mannen på 195 cm som er kjæresten min?" Ev. bare møte dem på samme måte - "hvor er guttungen din i dag, da, Kristin? Nei, ikke barnet ditt, guttungen du er gift/samboer/kjæreste med!" Speile dem så de forhåpentligvis ser hvor dumt det de sier fremstår. Anonymkode: bdaaf...8a9 9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #4 Skrevet 29. september 2024 Sett opp mot deg så er han det. Det må du tåle å stå i. Anonymkode: 15352...7c0 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #5 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Sett opp mot deg så er han det. Det må du tåle å stå i. Anonymkode: 15352...7c0 Nei, det er han ikke og nei, det må du ikke. Det høres ut som om det er sønnen hennes når de omtaler kjæresten hennes som guttunge. Anonymkode: accbc...02e 4
Yuvia Skrevet 29. september 2024 #6 Skrevet 29. september 2024 Det hadde jeg ikke godtatt. Det er en nedverdigende måte å henvise til din kjæreste som er enn voksen mann på 26 år. En av mine beste venner er nesten like aldersforskjell- jeg er 35 og han er 26. hadde vi blitt sammen og min familie hadde kalt han guttungen hadde jeg tatt det negativt, men jeg hadde valgt en humoristisk eller «fin» måte å gi beskjed på. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #7 Skrevet 29. september 2024 Jeg var 24 og mannen min var 33 da vi ble sammen. Hadde blitt ordentlig sint om familien hans omtalte meg som "jentungen" eller "pikebarnet". Syntes du skal si klart ifra om at han er kjæresten/samboeren din, og ikke barnet ditt. Anonymkode: 428fc...0d4 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #8 Skrevet 29. september 2024 Det er ikke veldig rart da, når du i en alder av bare 36 finner en som er ti år yngre enn deg. Den prosentvise forskjellen er enorm. Dersom du var 60 og han 50, du 50 og han 50 etc. hadde det vært annerledes. Andre veien, du 26 og han 15 hadde det vært mye verre. Dette må du tåle å stå i, er det jeg sier. Anonymkode: cee78...8ef 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #9 Skrevet 29. september 2024 Det er nok ikke vondt ment, men tviler på om å prøve å si fra på en humoristisk måte kommer til å ha en effekt. Eller ønsker effekt. Sett deg ned med moren din og forklar at du synes det er sårende og hvorfor. Får du den kommentaren av folk du IKKE ønsker å forklare noe, f eks kollega, så får du bare la det gå, han er tross alt en del yngre. Og det er jo ikke negativt ment? Tenker om noen år så slipper dere dette. Når han er 30 og du er 40. Eller kanskje ikke? Husker jeg syntes det var stor forskjell mellom min svoger og søster - hun var 35, han var 40. 😂 Men nå tenker jeg ikke på det. Så man venner seg til det. Anonymkode: ab54c...d29
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #10 Skrevet 29. september 2024 Han er jo en guttunge, og du er en couger. Jeg hadde dødd av skam om datteren min var på sånt barnerov 🤢 Anonymkode: 1671d...daa 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #11 Skrevet 29. september 2024 Ha ha, jeg kom på å tenke på en annen tråd her om kvinner i femti-åra som dater menn i 20 og 30 årene. Hva sier mammaene til disse da? Anonymkode: 83f21...6f5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #12 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er jo en guttunge, og du er en couger. Jeg hadde dødd av skam om datteren min var på sånt barnerov 🤢 Anonymkode: 1671d...daa Og andre hadde dødd av skam over å ha et så ignorant og dømmende avkom som deg. Det er flaks at vi kommer i alle fasonger, aldre og intelligensnivå slik at det finnes noen for alle nøtter der ute🤷♀️ (regner med at du mente cougar, du virker enda litt tøffere om du i det minste kan stave det du snakker om) Anonymkode: a3489...08f 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå