Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2006 #1 Skrevet 23. februar 2006 Jeg satte en potte med avblomstrede påskeliljer i kjellern i fjor, og nå har de begynt å spire så smått, eller, ganske fint, med "sterke" grønne blader. Fant ut at jeg skulle ta dem opp i lyset, men så lurer jeg på hva jeg bør gjøre for å få dem til å klare å blomstre? Bør de stå kaldt og lyst - har et uoppvarmet rom - eller bør de stå varmere? vanning/gjødsling? det er ikke så farlig om blomstringa klaffer akkurat med påsken - jeg har allerede en julekaktus som begynte å blomstre i januar:-)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 De kan godt få stå i stuetemperatur nå, så kommer de nok. Gjødsling er unødvendig, men litt vann kan de få - ikke for mye, for da råtner løken. Lyst og varmt, altså. Om de blomstrer eller ikke er allerede bestemt, anleggene ligger i løken. Men mest sannsynlig vil de blomstre
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 Forresten, jeg må moderere meg litt. De bør stå kjølig og lyst (soveromsvindu, f.eks?) til de har kommet med knopper! Hvis ikke så kan de bli lange og vinglete og rett og slett knekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå