AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Skrevet 28. september 2024 Sliter med ett ubehag øverst i magen etter mat, vanskelig og forklare (en slags pressende følelse i mellomgulvet ) men føler meg stapp mett opp til 12t etter mat selv om jeg har spist en helt normal porsjon. Spiser i tilegg mindre enn jeg gjorde for noen uker siden (prøvd med mindre porsjoner for å se om der hjelper) men merker det selv etter ett lite rundstykke. Men slår liksom ikke helt inn før en times tid etter matinntak. Har også våknet kvalm nesten hver dag de siste ukene, vet ikke om det har noen sammenheng da. Er dame på 26 år, ikke gravid 😜 noen som har vert bort noe lignende og har noe tips? Før noen kommer med forslag på fastlegen står jeg på vente liste og uten fastlege for øyeblikket da min fastlege sluttet. Anonymkode: eca0a...87e
Rosa Gnom Skrevet 28. september 2024 #2 Skrevet 28. september 2024 (endret) Syntes dette hørtes veldig likt ut som det jeg har. Har ikke vært hos legen å sjekket,men det er noe magevirus greier. Begynte med forstoppelse så gikk det over. Nå er jeg der som deg. En slags pressende følelse i mellomgulvet, omtrent alltid mett selvom jeg spiser mye mindre enn det jeg pleier. Titt og ofte kvalm. Kan det være at du har noe lignende virus / sykdom? Jeg er forøvrig mann og ikke gravid. Noe tips har jeg ikke. Har holdt på slik i over 2 uker nå.. Slitsomt. Endret 28. september 2024 av Rosa Gnom 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Skrevet 28. september 2024 Rosa Gnom skrev (3 minutter siden): Syntes dette hørtes veldig likt ut som det jeg har. Har ikke vært hos legen å sjekket,men det er noe magevirus greier. Begynte med forstoppelse så gikk det over. Nå er jeg der som deg. En slags pressende følelse i mellomgulvet, omtrent alltid mett selvom jeg spiser mye mindre enn det jeg pleier. Titt og ofte kvalm. Kan det være at du har noe lignende virus / sykdom? Jeg er forøvrig mann og ikke gravid. Noe tips har jeg ikke. Har holdt på slik i over 2 uker nå.. Slitsomt. Eneste annet jeg fant på nett var folk som foreslo graviditet derfor jeg skrev det inn hehe. Kan jo selvfølgelig være noe magevirus greier bare aldri hørt om noe sånt i forbindelse med det 😅 i så fall får jeg bare ha tålmodighet skulle jo tro det gikk over etter hvert i så fall. 3 uken nå og ikke noe forstoppelse eller noe sånt. Anonymkode: eca0a...87e
Lychees Skrevet 28. september 2024 #4 Skrevet 28. september 2024 Jeg har hatt akkurat de samme symptomene, bodde på det tidspunktet i utlandet, og fikk etterhvert utredning med konklusjon om et slags «magevirus». Med andre ord, ingen ting å gjøre med. Orket knapt å spise større porsjoner enn noen få munnfuller i gangen, over en periode på 2-3 mnd. Forsvant like plutselig som det dukket opp. Ville for ordens skyld sjekket med lege, men ikke nødvendigvis bekymret meg ihjel. Håper du kjenner bedring snart!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Skrevet 28. september 2024 Får virkelig ikke håpe det skal vare i flere måneder da, satser på det går litt fortere over enn det. Anonymkode: eca0a...87e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #6 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sliter med ett ubehag øverst i magen etter mat, vanskelig og forklare (en slags pressende følelse i mellomgulvet ) men føler meg stapp mett opp til 12t etter mat selv om jeg har spist en helt normal porsjon. Spiser i tilegg mindre enn jeg gjorde for noen uker siden (prøvd med mindre porsjoner for å se om der hjelper) men merker det selv etter ett lite rundstykke. Men slår liksom ikke helt inn før en times tid etter matinntak. Har også våknet kvalm nesten hver dag de siste ukene, vet ikke om det har noen sammenheng da. Er dame på 26 år, ikke gravid 😜 noen som har vert bort noe lignende og har noe tips? Før noen kommer med forslag på fastlegen står jeg på vente liste og uten fastlege for øyeblikket da min fastlege sluttet. Anonymkode: eca0a...87e Dette kan være alt fra kreftsvulst til et uskyldig magevirus og dette bør du jo selvsagt sjekke opp i med en lege. Det er helt sikkert en vikarlege du kan gå til imidlertidig på fastlegekontoret din forrige fastlege brukte. Hvis ikke får du dra på legevakten. Du kan ihvertfall ikke forvente å få riktig diagnose her på KG, det er faktisk regelbrudd;) Ikke en gang en lege ville kunne vite sikkert hva du feilte kun ved å lese innlegget ditt. Du må nok undersøkes. Anonymkode: 58d6e...9dc
Perine Skrevet 28. september 2024 #7 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sliter med ett ubehag øverst i magen etter mat, vanskelig og forklare (en slags pressende følelse i mellomgulvet ) men føler meg stapp mett opp til 12t etter mat selv om jeg har spist en helt normal porsjon. Spiser i tilegg mindre enn jeg gjorde for noen uker siden (prøvd med mindre porsjoner for å se om der hjelper) men merker det selv etter ett lite rundstykke. Men slår liksom ikke helt inn før en times tid etter matinntak. Har også våknet kvalm nesten hver dag de siste ukene, vet ikke om det har noen sammenheng da. Er dame på 26 år, ikke gravid 😜 noen som har vert bort noe lignende og har noe tips? Før noen kommer med forslag på fastlegen står jeg på vente liste og uten fastlege for øyeblikket da min fastlege sluttet. Anonymkode: eca0a...87e Synes det ligner på symptomer på Gastroparese men det kan jo like gjerne være ingenting.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #8 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette kan være alt fra kreftsvulst til et uskyldig magevirus og dette bør du jo selvsagt sjekke opp i med en lege. Det er helt sikkert en vikarlege du kan gå til imidlertidig på fastlegekontoret din forrige fastlege brukte. Hvis ikke får du dra på legevakten. Du kan ihvertfall ikke forvente å få riktig diagnose her på KG, det er faktisk regelbrudd;) Ikke en gang en lege ville kunne vite sikkert hva du feilte kun ved å lese innlegget ditt. Du må nok undersøkes. Anonymkode: 58d6e...9dc Nei er klar over at man ikke kan få noen diagnose her. Men hjelper jo å lese at andre har hatt dette og at det da var magevirus som kan ta litt tid. Føler ikke helt at dette er noe for legevakt (er ikke vikar på fastlegekontoret). Blir det veldig ille så må jeg jo gjøre noe men sånn som det er nå er det helt tolererbart. Anonymkode: eca0a...87e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #9 Skrevet 28. september 2024 Perine skrev (12 minutter siden): Synes det ligner på symptomer på Gastroparese men det kan jo like gjerne være ingenting. Leste litt på det. Kan jo hende selvfølgelig, sure oppstøt stemmer hvertfall. får sjekke opp i det visst det ikke gir seg eventuelt. Anonymkode: eca0a...87e 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #10 Skrevet 28. september 2024 Samboer minte meg på at jeg har hatt/har ett mellomgulvsbrokk kan det gi sånne symptomer? Anonymkode: eca0a...87e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #11 Skrevet 28. september 2024 Kan også være et galleanfall? Ligge unna fet mat, kan fort føre til betennelse i galleblæren? Ville sjekka med lege. Anonymkode: 1c150...bf3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #12 Skrevet 28. september 2024 Minner meg om da jeg hadde magekatarr. Anonymkode: fe0a1...a87
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #13 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan også være et galleanfall? Ligge unna fet mat, kan fort føre til betennelse i galleblæren? Ville sjekka med lege. Anonymkode: 1c150...bf3 Har ikke spist noe fet mat i dag dag da. egg med salat til frokost og lunsj og biff med grønnsaker til middag. Anonymkode: eca0a...87e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #14 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Minner meg om da jeg hadde magekatarr. Anonymkode: fe0a1...a87 Forstått at det kjennes veldig likt ut som magesår? Det hadde jeg for to år siden og kjente ikke sånn ut i det hele tatt hvertfall. Var da de tilfeldig fant ut at jeg hadde brokk. Men e kanskje forskjellig fra person til person. Anonymkode: eca0a...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå