Gå til innhold

Hvem skal betale for dette ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier leilighet hvor komfyrvakta har streiket og jeg er nødt til å kontakte elektriker. Men hvem skal betale for dette? Meg eller huseier? (Var reklamasjon på komfyren) 

Anonymkode: cd132...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss gjør huseier det, men vi har en veldig grei en. Ryker noe kontakter vi huseier som har andre kontakter igjen.

Anonymkode: 26638...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg leier leilighet hvor komfyrvakta har streiket og jeg er nødt til å kontakte elektriker. Men hvem skal betale for dette? Meg eller huseier? (Var reklamasjon på komfyren) 

Anonymkode: cd132...24d

Hvem eier komfyrvakt, og hvem eier komfyren? Eier betaler…

Hyler komfyrvakten så trenger den nye batterier, ikke noe annet. 

Anonymkode: 6d683...e9e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil i det elektriske er huseiers ansvar. IKKE ring elektriker selv - om DU bestiller elektriker har DU ansvar for å betale regningen. Ring huseier og si i fra om at komfyrvakten ikke virker - så får de vurdere hvem de skal ringe.

Anonymkode: 9eff4...744

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkt å bytte batteri?

Jeg har fått melding fra flere leietakere at komfyrvakta har streiket, det har vært behov for nytt batteri hver gang..

Forøvrig så dekker jeg som huseier slikt, dersom det er noe problemer i forhold til hvitevarer, men også lameller, maling etc. 

Anonymkode: 0d13a...775

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det din komfyr eller huseier sin? Er det huseiers er det selvfølgelig hans ansvar å styre med garanti :) 

Anonymkode: 22784...972

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leietager står omtrent bare for vask og ryddig / renslig inne. Resten er utleiers ansvar. Det er faktisk veldig bekvemt og deilig, å leie, av ordentlige utleiere. Er det noe trøbbel her er det fikset dagen etter, eller så raskt det lar seg gjøre ☺️

Anonymkode: d310f...950

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er det irrelevant hvem som eier selve komfyren. Komfyrvakta er separat og styrer kun om komfyren får være på eller ikke. Det er påbudt i alle nyere kjøkken, så er den først der er den en del av leiligheten. Og dermed huseiers ansvar.

Ofte er det å plugge den ut/inn og evt bytte batteri som hjelper. Kanskje delen på veggen har mistet parringen med delen som står i støpslet, og den må parres på nytt. Ville gitt huseier en sjanse til å feilsøke det selv før man tilkaller elektriker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...