visp Skrevet 28. september 2024 #1 Skrevet 28. september 2024 Jeg blir så utrolig provosert. Man har jo hatt en normal kommunikasjon fram til tidspunktet man har avtalt, også er det noen som bare driter i å dukke opp, og ikke gir beskjed? Jeg lurer veldig på hva sånne folk er laget av, så om du er en sånn, så hadde det vært interessant å høre hvorfor du syns det er greit? (Om du gidder selvfølgelig....). 5
Gjest takinova Skrevet 28. september 2024 #2 Skrevet 28. september 2024 Etter å ha blitt lurt et par ganger gikk jeg over til å skrive 'førstemann som henter får den. Holdes ikke av.'
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Skrevet 28. september 2024 Jeg syns det er litt kjipt med finn Kom 15 min forseint for å hente en gratis ting. Ble ratet helt ned. Kjøpte noe og lurte på om det manglet endel i etterkant , ratet enda lenger ned Gir vekk mye og sitter og venter på folk som ikke kommer . Syns det er litt kjedelig. Anonymkode: a95ef...b9d 2
visp Skrevet 28. september 2024 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2024 takinova skrev (3 minutter siden): Etter å ha blitt lurt et par ganger gikk jeg over til å skrive 'førstemann som henter får den. Holdes ikke av.' Men man må jo avtale en tid som passer for en selv, og det er endel som må sjekke ut om de kan få hjelp til å kjøre og hente etc. etc. Men har du skrevet noe i ettertid til de som har droppa å komme? Jeg klarer bare ikke å holde kjeft, for jeg syns det er så stygt gjort. Prøvd å finne ut hvordan man kan skrive sånn at alle ser det, men virker som det kun er en mulighet med de man faktisk har gjort handelen med. 2
visp Skrevet 28. september 2024 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg syns det er litt kjipt med finn Kom 15 min forseint for å hente en gratis ting. Ble ratet helt ned. Kjøpte noe og lurte på om det manglet endel i etterkant , ratet enda lenger ned Gir vekk mye og sitter og venter på folk som ikke kommer . Syns det er litt kjedelig. Anonymkode: a95ef...b9d 15 minutter for seint er jo en drøm:) Jeg er raus med tiden, men det kommer jo til et punkt hvor jeg skjønner at dette idiotiske mennesket ikke kommer til å dukke opp i det hele tatt. Det er ikke bare litt kjedelig, det er helt uakseptabelt. 2
Bippeti Skrevet 28. september 2024 #6 Skrevet 28. september 2024 Jeg blokkerer bare alle som ikke oppfører seg. Synes ikke det er verdt å bruke emr energi på dem. 2 1
visp Skrevet 28. september 2024 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2024 Bippeti skrev (1 minutt siden): Jeg blokkerer bare alle som ikke oppfører seg. Synes ikke det er verdt å bruke emr energi på dem. Ja, jeg fungerer litt annerledes. Energilageret går tomt mens jeg venter og venter, og føler at jeg fyller det opp litt om jeg får sagt noe til de. Feige jævler svarer selvfølgelig ikke, men da har jeg fått sagt noe. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #8 Skrevet 28. september 2024 Veldig dumt Finn ikke har en ordning som gjør at man også kan gi karakter og begrunnelse på de som ikke holder avtale. Hvor motparten ikke får gi tilbakemelding, karakter tilbake. Utrolig mange som har dårlige biler som bryter sammen, og akutt syke besteforeldre som plutselig er på sykehus, som da ikke kan komme 😂🙄 Hvis man, og flere da hadde kunnet skrevet det i karakteren, at den unskyldningen brukes, kunne man jo sett et mønster etterhvert på den personen osv. Anonymkode: f5088...542 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #9 Skrevet 28. september 2024 visp skrev (1 time siden): Jeg blir så utrolig provosert. Man har jo hatt en normal kommunikasjon fram til tidspunktet man har avtalt, også er det noen som bare driter i å dukke opp, og ikke gir beskjed? Jeg lurer veldig på hva sånne folk er laget av, så om du er en sånn, så hadde det vært interessant å høre hvorfor du syns det er greit? (Om du gidder selvfølgelig....). Folk på Finn er blitt sløyere og sløyere, særlig på gis bort. Sløvheten gleder ikke bare hengerne, men også tilbyderen. Når noen skriver at det står utenfor bare å hente, da gidder jeg ikke fordi en ting som ikke er mer verdt enn at det settes utenfor i skikkelig grisevær og da skal vått inn i bilen? Neitakk. Når folk skal ha ting som gis bort tilsendt eller tilkjørt, gratis, så blokkerer jeg. Når folk ikke har respekt for meg, så har ikke jeg respekt for dem, enkelt og greit. Anonymkode: 9db30...055 1 1
Bippeti Skrevet 29. september 2024 #10 Skrevet 29. september 2024 visp skrev (5 timer siden): Ja, jeg fungerer litt annerledes. Energilageret går tomt mens jeg venter og venter, og føler at jeg fyller det opp litt om jeg får sagt noe til de. Feige jævler svarer selvfølgelig ikke, men da har jeg fått sagt noe. Det skjønner jeg godt! Men jeg prøver å verne meg mot den frustrasjonen ved å sette strenge grenser, for eksempel ved å avtale henting kun når jeg vet jeg uansett er hjemme, gjør ikke avtaler med folk som fremstår det minste krevende osv. Jeg har også mange ymse erfaringer, så jeg prøver å legge opp til suksess for meg selv. Sist jeg avslo et salg var da en først prutet og sa hun kunne hente raskt. Jeg sa ok. Neste var at hun ville møtes annet sted, jeg skulle da bruke tid på å levere etter hun hadde lovt å hebte, og da sier jeg bare nei uten diskusjon. For det der lukter trøblete dame lang vei, og dessuten frekt som fy å først prute og så endre premissene og kreve ekstrainnsats. Da blir det ikke salg. Tenker ikke på det som salg jeg har gått glipp av, men frustrasjon jeg slapp. Men jeg er enig i at det er mangel på respekt for andres tid der ute, generelt er folk blitt håpløse på å holde avtaler. Jeg bare finner måter å takle det på. Men å kjefte er jo også en måte, så om det funker for deg synes jeg du skal gjøre det, altså. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #11 Skrevet 29. september 2024 visp skrev (7 timer siden): Men man må jo avtale en tid som passer for en selv, og det er endel som må sjekke ut om de kan få hjelp til å kjøre og hente etc. etc. Men har du skrevet noe i ettertid til de som har droppa å komme? Jeg klarer bare ikke å holde kjeft, for jeg syns det er så stygt gjort. Prøvd å finne ut hvordan man kan skrive sånn at alle ser det, men virker som det kun er en mulighet med de man faktisk har gjort handelen med. "Står utenfor døra fra 17-19 i dag". "Er hjemme fra 18-22 i dag" "Henter noen andre før er det deres". Er ikke verre enn det. Er de motivert nok finner de da en løsning. Anonymkode: 0e17c...f87 2
DeLorean Skrevet 29. september 2024 #12 Skrevet 29. september 2024 visp skrev (16 timer siden): Ja, jeg fungerer litt annerledes. Energilageret går tomt mens jeg venter og venter, og føler at jeg fyller det opp litt om jeg får sagt noe til de. Feige jævler svarer selvfølgelig ikke, men da har jeg fått sagt noe. Jeg føler med deg. Gud så mange dumme og arrogante mennesker det er på Finn. Bryr seg ikke en døyt om andre enn seg selv. 1
visp Skrevet 29. september 2024 Forfatter #13 Skrevet 29. september 2024 DeLorean skrev (3 timer siden): Jeg føler med deg. Gud så mange dumme og arrogante mennesker det er på Finn. Bryr seg ikke en døyt om andre enn seg selv. Ja, skjønner ikke at det kan være så sinnsykt mange av de!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #14 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg syns det er litt kjipt med finn Kom 15 min forseint for å hente en gratis ting. Ble ratet helt ned. Kjøpte noe og lurte på om det manglet endel i etterkant , ratet enda lenger ned Gir vekk mye og sitter og venter på folk som ikke kommer . Syns det er litt kjedelig. Anonymkode: a95ef...b9d Så du tenker det er greit å la folk vente i 15 minutter på at du skal gidde å hente noe du får gratis? Hvorfor respekterer du ikke andres tid? Anonymkode: f03ff...d03 2 1
visp Skrevet 29. september 2024 Forfatter #15 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du tenker det er greit å la folk vente i 15 minutter på at du skal gidde å hente noe du får gratis? Hvorfor respekterer du ikke andres tid? Anonymkode: f03ff...d03 15 minutter er helt greit. Trafikk, roting med hvor man skal etc. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #16 Skrevet 29. september 2024 visp skrev (41 minutter siden): 15 minutter er helt greit. Trafikk, roting med hvor man skal etc. 100% uenig, disse tingene må du legge inn en margin for å ta høyde for. Dersom du skulle i et møte eller et jobbintervju hadde du kommet til rett tid, så hvorfor tenker du det er annerledes når et fremmed menneske skal GI deg noe gratis? Anonymkode: f03ff...d03 3 1
visp Skrevet 29. september 2024 Forfatter #17 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 100% uenig, disse tingene må du legge inn en margin for å ta høyde for. Dersom du skulle i et møte eller et jobbintervju hadde du kommet til rett tid, så hvorfor tenker du det er annerledes når et fremmed menneske skal GI deg noe gratis? Anonymkode: f03ff...d03 Jada, jada, i en perfekt verden, men nå startet jeg tråden med tanke på mennesker som ikke dukker opp i det hele tatt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #18 Skrevet 29. september 2024 Bippeti skrev (15 timer siden): Det skjønner jeg godt! Men jeg prøver å verne meg mot den frustrasjonen ved å sette strenge grenser, for eksempel ved å avtale henting kun når jeg vet jeg uansett er hjemme, gjør ikke avtaler med folk som fremstår det minste krevende osv. Jeg har også mange ymse erfaringer, så jeg prøver å legge opp til suksess for meg selv. Sist jeg avslo et salg var da en først prutet og sa hun kunne hente raskt. Jeg sa ok. Neste var at hun ville møtes annet sted, jeg skulle da bruke tid på å levere etter hun hadde lovt å hebte, og da sier jeg bare nei uten diskusjon. For det der lukter trøblete dame lang vei, og dessuten frekt som fy å først prute og så endre premissene og kreve ekstrainnsats. Da blir det ikke salg. Tenker ikke på det som salg jeg har gått glipp av, men frustrasjon jeg slapp. Men jeg er enig i at det er mangel på respekt for andres tid der ute, generelt er folk blitt håpløse på å holde avtaler. Jeg bare finner måter å takle det på. Men å kjefte er jo også en måte, så om det funker for deg synes jeg du skal gjøre det, altså. Jeg kjører en passiv aggressiv teknikk når kjøpere er frekke eller storforlangende. Later som jeg er stokk dum og ikke skjønner hva de vil og svarer med masse smilefjes før jeg blokkerer dem. Gir aldri rating til folk jeg ikke er 100% sikker er fornøyde. Solgte engang en strøken iphone der batteriet måtte byttes. Solgte den billig grunnet dette og var nøye på å opplyse i annonsen om batteriet. Gav dessverre god rating fordi handelen gikk sømløst og opplevde deretter å få rævva tilbake fordi batteriet var dårlig?! Er som åpne pandoras eske om man gir slike ratinger. Gir ellers aldri bort noe med setter hbo 1,- Masse NAV folk som mener jeg er moralsk forpliktet til å gi dem noe fordi jeg er «priviligert» og er frekke som flatlusa. Anonymkode: ed08a...77c 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #19 Skrevet 29. september 2024 Jeg er sluttet med å gi ratinger nå. Det er så mange som er frekke, spør om vare er tilgjengelig, jeg svarer, men de svarer ikke tilbake eller de svarer etter mange timer. Hvis det er gi bort så hender det at jeg skriver at vare går til nestemann siden jeg ikke fikk svar på en time. Noen ganger bare gir jeg det bort og sletter annonse. Har og opplevd at folk skal kjøpe men aldri følger opp. Noen sender jeg melding til, andre ikke. Det kommer helt an på. Men vurderer å slutte med å gi bort. Det er svært mange useriøse på gi bort. Flere enn noen gang før. Anonymkode: 91232...289 1 1
visp Skrevet 29. september 2024 Forfatter #20 Skrevet 29. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er sluttet med å gi ratinger nå. Det er så mange som er frekke, spør om vare er tilgjengelig, jeg svarer, men de svarer ikke tilbake eller de svarer etter mange timer. Hvis det er gi bort så hender det at jeg skriver at vare går til nestemann siden jeg ikke fikk svar på en time. Noen ganger bare gir jeg det bort og sletter annonse. Har og opplevd at folk skal kjøpe men aldri følger opp. Noen sender jeg melding til, andre ikke. Det kommer helt an på. Men vurderer å slutte med å gi bort. Det er svært mange useriøse på gi bort. Flere enn noen gang før. Anonymkode: 91232...289 Ja, det er veldig skuffende. Jeg gir kun bort ting som ser så godt som nytt ut, og passer på at det skikkelig rengjort og klart. Skjønner ikke hvorfor de sender melding i det hele tatt om de ikke virkelig vil ha det som gis bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå