Gå til innhold

Når det å se ung ut blir en dårlig ting....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja hvis du har duckface, Botox og annen plastikk, blir det vel vanskelig å bli tatt seriøst 🤷‍♀️

Anonymkode: f2e8b...2a8

Ok? Jeg har ingen av delene. 

TS

Anonymkode: df792...a6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja hvis du har duckface, Botox og annen plastikk, blir det vel vanskelig å bli tatt seriøst 🤷‍♀️

Anonymkode: f2e8b...2a8

Jeg er ikke Ts, men svarte over her. Jeg har aldri tatt botox, fillers eller andre kosmetiske operasjoner. (Jeg er derimot både heldig med genene mine og holder en sunn livsstil.)

Jeg ble spurt om leg siste gang da jeg var 45 år, og ble for kort tid siden tatt for å være 30 år. Så det er godt mulig å være helt naturlig og likevel se yngre ut enn sine fleste jevnaldrende.

Anonymkode: f0209...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenninnen min sleit med dette. Hun var tynn, lav og så ung ut. Først etter hun fylte 30 så ble hun tatt på alvor. 

Hun er lærer nå, men jobbet i ppt og var ofte på skoler, og da hun kom inn på lærerværelse ble hun "kastet ut" og det ble sagt: "Ingen elever inn her"

Også en kollega til min mor hadde babyface, hun hadde ansvar for vinlotteriet på jobb og måtte alltid vise leg på polet, selv etter 40. Var hun ute med barna sine som begynte å bli store, så trodde de alltid det var storesøster. 

Så skjønner deg godt ts, jeg har utseende tilpasset min alder, men jeg var selv 18 da jeg startet i helsesektor, er 42 nå. Jeg var nyutdannet hjelpepleier da jeg var 18 og sykepleier i en alder av 22, og alltid så henvendte de seg til min kollega eller den som var eldst. De regnet automatisk med at jeg ikke kunne noe. 

Håper det blir bedre, har ikke lest hele tråden, men hvordan kler du deg? sminker du deg? Noe du kan gjøre for å virke eldre? 

 

Anonymkode: 093c5...550

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ok? Jeg har ingen av delene. 

TS

Anonymkode: df792...a6a

Ok. Da er det heller ingen som tror du er  17 år, som du påstår 🤷‍♀️🙄

Anonymkode: f2e8b...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tar Botox, fillers og lignende TROR de ser yngre ut. De ser faktisk eldre ut, dessverre skjønner de ikke det selv. Noen burde beskyttes mot seg selv

Anonymkode: 53136...c21

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tull. Ingen på 46 blir trodd å være 20

Anonymkode: f2e8b...2a8

Jo det er det. Min oldefar ble tatt for å være  unggutten store deler av livet.

Anonymkode: 6cdb0...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en kvinne på 31 år

Jobber i helsevesenet. I mange år har jeg hørt at jeg kan ikke være mer enn 17 år, ikke gammel nok til førerkort, hvorfor jeg jobber her når jeg egentlig skulle vært på fest som de andre ungdommene..

Det er litt pinlig og alltid høre sånne ting, pleier bare smile og skifte tema. 

Nå har jeg fått meg ny jobb, og det hemmer meg så mye. De fleste tror ikke jeg er kompetent nok, en hendelse sist uke der en pasient ikke ville ha meg med i behandlersamtale fordi hun mente jeg var for ung og uerfaren. Hun kunne vært moren min, som hun sa. "Er det ikke noen andre her?" (Hun var i 40 årene)
De fleste gir meg et rart blikk, spør om jeg er sommervikar. 

Ja ... Blir så lei. Hemmer meg skikkelig i jobben. Skal være glad for at jeg ser ung ut, men jeg har skikkelig "baby"face. Kjipt å alltid måtte forsvare meg.

Andre i samme båt?

Anonymkode: df792...a6a

Kan det hende at det er så enkelt som at du har kommunefarget hår i hestehale og ingen sminke? 

Anonymkode: 37eba...723

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det hende at det er så enkelt som at du har kommunefarget hår i hestehale og ingen sminke? 

Anonymkode: 37eba...723

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bestevenninnen min sleit med dette. Hun var tynn, lav og så ung ut. Først etter hun fylte 30 så ble hun tatt på alvor. 

Hun er lærer nå, men jobbet i ppt og var ofte på skoler, og da hun kom inn på lærerværelse ble hun "kastet ut" og det ble sagt: "Ingen elever inn her"

Også en kollega til min mor hadde babyface, hun hadde ansvar for vinlotteriet på jobb og måtte alltid vise leg på polet, selv etter 40. Var hun ute med barna sine som begynte å bli store, så trodde de alltid det var storesøster. 

Så skjønner deg godt ts, jeg har utseende tilpasset min alder, men jeg var selv 18 da jeg startet i helsesektor, er 42 nå. Jeg var nyutdannet hjelpepleier da jeg var 18 og sykepleier i en alder av 22, og alltid så henvendte de seg til min kollega eller den som var eldst. De regnet automatisk med at jeg ikke kunne noe. 

Håper det blir bedre, har ikke lest hele tråden, men hvordan kler du deg? sminker du deg? Noe du kan gjøre for å virke eldre? 

 

Anonymkode: 093c5...550

Jeg har vanlig mørkebrunt hår til rett nedom skuldrene ca. 
Bruker foundation, litt solpudder og rouge. Maskara. 

Føler egentlig at jeg har prøvd alt. Prøvd skjorter, dressbukser, jeans, bluser, topper. 

Ser liksom ut som samme alderen i alt... Sikkert pga ansiktet.

Anonymkode: df792...a6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! 
 

25 år, er du gammel nok til å kjøre bil da, jenta mi. Jada! Har barn og mann og kjørt skadefritt til nå i en del år, tross lite søvn om natten fordi jeg henter deg på fest. 
 

40 år, nå kan du dra hjem til mannen din og si du fikset dette helt selv. Klart det, mine penger + fornuftig kjøp, var ikke så vanskelig å trykke på overfør noen kroner. 
 

Det er svarene du ønsker å si høyt, men er du smart så jatter du med de dumme mannfolka, så kan du heller le litt av de på vei til banken når de var litt ekstra hyggelige med hun, søte og naive jenta, som fikk en god deal fordi hun var trivelig og fikk de til å føle seg hørt, sett og forstått. 

Anonymkode: fcbc5...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme problemet. Jobbet som lærer på en stor vgs som hadde vektere innom for å passe på. Jeg fikk tilsnakk for å gå i gangen da det var undervisning, beskjed om å ikke bruke toalett for ansatte, ble bedt om å forlate lærerværelset. Jeg var vikar og litt rundtom på skolen, så var ikke alltid folk hadde sett meg før. 

Jeg begynte å gå med nøklene rundt halsen, det hjalp litt 😅 ingen elever på vgs går rundt med nøkler rundt halsen. Har dere noe låsekort, nøkler eller ett eller annet du kan ha som synlig "bevis" på at du er ansatt? 

Anonymkode: 5bc70...76c

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er en kvinne på 31 år

Jobber i helsevesenet. I mange år har jeg hørt at jeg kan ikke være mer enn 17 år, ikke gammel nok til førerkort, hvorfor jeg jobber her når jeg egentlig skulle vært på fest som de andre ungdommene..

Det er litt pinlig og alltid høre sånne ting, pleier bare smile og skifte tema. 

Nå har jeg fått meg ny jobb, og det hemmer meg så mye. De fleste tror ikke jeg er kompetent nok, en hendelse sist uke der en pasient ikke ville ha meg med i behandlersamtale fordi hun mente jeg var for ung og uerfaren. Hun kunne vært moren min, som hun sa. "Er det ikke noen andre her?" (Hun var i 40 årene)
De fleste gir meg et rart blikk, spør om jeg er sommervikar. 

Ja ... Blir så lei. Hemmer meg skikkelig i jobben. Skal være glad for at jeg ser ung ut, men jeg har skikkelig "baby"face. Kjipt å alltid måtte forsvare meg.

Andre i samme båt?

Anonymkode: df792...a6a

Samme her! Er så gørr lei av å bli spurt om jeg er i praksis, eller hvilken vgs jeg går på! Ikke får jeg kjøpt øl på butikken uten legitimasjon heller. Begynner å få antydning til rynker og noen små grå, har nærmest lyst til å peke på dem og be folk gjette en gang til. Jeg fatter det ikke. Jeg vet at jeg har babyface og ser ung ut ved første øyekast, men det må da gå an å se litt nøyere etter. 

Anonymkode: a169d...9fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Vent til du får egne barn, unge dame» sa ei dame jeg kom i snakk med på tur med hunden min her om dagen. Jeg er 46 år og mormor🙈Mulig jeg ser yngre ut enn min egentlige alder, men maks 10 år yngre. 

 

Anonymkode: bc424...f71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er en kvinne på 31 år

Jobber i helsevesenet. I mange år har jeg hørt at jeg kan ikke være mer enn 17 år, ikke gammel nok til førerkort, hvorfor jeg jobber her når jeg egentlig skulle vært på fest som de andre ungdommene..

Det er litt pinlig og alltid høre sånne ting, pleier bare smile og skifte tema. 

Nå har jeg fått meg ny jobb, og det hemmer meg så mye. De fleste tror ikke jeg er kompetent nok, en hendelse sist uke der en pasient ikke ville ha meg med i behandlersamtale fordi hun mente jeg var for ung og uerfaren. Hun kunne vært moren min, som hun sa. "Er det ikke noen andre her?" (Hun var i 40 årene)
De fleste gir meg et rart blikk, spør om jeg er sommervikar. 

Ja ... Blir så lei. Hemmer meg skikkelig i jobben. Skal være glad for at jeg ser ung ut, men jeg har skikkelig "baby"face. Kjipt å alltid måtte forsvare meg.

Andre i samme båt?

Anonymkode: df792...a6a

Jeg begynte å sminke meg på jobb, for å unngå dette.  Sminke plusser på 5-10 år, selv om folk tror det motsatte.

Anonymkode: 23090...b33

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er en kvinne på 31 år

Jobber i helsevesenet. I mange år har jeg hørt at jeg kan ikke være mer enn 17 år, ikke gammel nok til førerkort, hvorfor jeg jobber her når jeg egentlig skulle vært på fest som de andre ungdommene..

Det er litt pinlig og alltid høre sånne ting, pleier bare smile og skifte tema. 

Nå har jeg fått meg ny jobb, og det hemmer meg så mye. De fleste tror ikke jeg er kompetent nok, en hendelse sist uke der en pasient ikke ville ha meg med i behandlersamtale fordi hun mente jeg var for ung og uerfaren. Hun kunne vært moren min, som hun sa. "Er det ikke noen andre her?" (Hun var i 40 årene)
De fleste gir meg et rart blikk, spør om jeg er sommervikar. 

Ja ... Blir så lei. Hemmer meg skikkelig i jobben. Skal være glad for at jeg ser ung ut, men jeg har skikkelig "baby"face. Kjipt å alltid måtte forsvare meg.

Andre i samme båt?

Anonymkode: df792...a6a

Har vært et problem for meg hele arbeidslivet. Du har min sympati. Man blir ikke tatt seriøst om man er søt og ungdommelig... Virker som beste sted å jobbe blir liksom barnehage eller sykepleier. 

Anonymkode: cde19...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg begynte å sminke meg på jobb, for å unngå dette.  Sminke plusser på 5-10 år, selv om folk tror det motsatte.

Anonymkode: 23090...b33

Jeg sminker meg, men hjelper fint lite..

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært et problem for meg hele arbeidslivet. Du har min sympati. Man blir ikke tatt seriøst om man er søt og ungdommelig... Virker som beste sted å jobbe blir liksom barnehage eller sykepleier. 

Anonymkode: cde19...212

Jeg jobber på DPS 

Anonymkode: df792...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde det samme problemet. Jobbet som lærer på en stor vgs som hadde vektere innom for å passe på. Jeg fikk tilsnakk for å gå i gangen da det var undervisning, beskjed om å ikke bruke toalett for ansatte, ble bedt om å forlate lærerværelset. Jeg var vikar og litt rundtom på skolen, så var ikke alltid folk hadde sett meg før. 

Jeg begynte å gå med nøklene rundt halsen, det hjalp litt 😅 ingen elever på vgs går rundt med nøkler rundt halsen. Har dere noe låsekort, nøkler eller ett eller annet du kan ha som synlig "bevis" på at du er ansatt? 

Anonymkode: 5bc70...76c

Ja går men nøkkelkort rundt halsen. Men folk gir meg alikevel blikk og kommentarer som om jeg er for ung til å jobbe der 😫

Anonymkode: df792...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan sminke og kle deg eldre enn du er. Ellers forstår jeg faktisk pasienten godt, å ha behandlere som er veldig unge betyr ofte at de mangler litt perspektiv dessverre. Har erfart det selv både som pasient (i somatikken men dog) og som ansatt. Mange er veldig bundet mot teori, regler og rutiner, og evner ikke å se mennesket og den enkeltes faktiske behov.

Anonymkode: 8a925...e69

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sminker meg, men hjelper fint lite..

Jeg jobber på DPS 

Anonymkode: df792...a6a

Tro folk bare ønsker at den som behandler de er voksen. Tenker jo selv slikt når jeg ser en veldig ung person i helsesektor. 

En som ser ut som man har null livserfaring skal hjelpe meg med mine problemer på en DPS. Skjønner at det er vanskelig, men forståelig at folk tenker sånn. 

Anonymkode: 093c5...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ble selv spurt om legitimasjon i en alder av 47 ved kjøp av Øl. Kassadame var til og med  ei jeg har handlet med  i over 20 år.  Hadde ikke legitimasjon, men tok av meg lua,"jeg har da både viker og noen grå hår,gikk da faktisk 2 år over deg både på barne og ungdom skolen🤣"

Anonymkode: 54aab...4d7

Dersom ei du har handlet hos i 20 år spør deg om legitimasjon må hun være åndssvak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tro folk bare ønsker at den som behandler de er voksen. Tenker jo selv slikt når jeg ser en veldig ung person i helsesektor. 

En som ser ut som man har null livserfaring skal hjelpe meg med mine problemer på en DPS. Skjønner at det er vanskelig, men forståelig at folk tenker sånn. 

Anonymkode: 093c5...550

 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du kan sminke og kle deg eldre enn du er. Ellers forstår jeg faktisk pasienten godt, å ha behandlere som er veldig unge betyr ofte at de mangler litt perspektiv dessverre. Har erfart det selv både som pasient (i somatikken men dog) og som ansatt. Mange er veldig bundet mot teori, regler og rutiner, og evner ikke å se mennesket og den enkeltes faktiske behov.

Anonymkode: 8a925...e69

Men veldig unge? Jeg er 31 år.

Ja jeg ser kanskje ung ut, men kjedelig at det skal være sånne fordommer, når jeg faktisk ikke er 18...

Anonymkode: df792...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...