AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Skrevet 28. september 2024 175 cm høy.64kg Veide 58 før,vil ned til 60. Spiser lite da jeg er syk og kan ikke bevege meg så mye ( deprimert) Spiser typ pr dag: 2 epler, 1 pære, druer, litt saltstenger, 2 knekkebrød rug med makrell. Noen dager spiser jeg kun frukt,popcorn og saltstenger!!! Hvorfor blir jeg ikke tynnere? Gi ned til 58 kg i fjor på dette,men nå når jeg skal ned...nope...gått opp fra 58 til 64 kg kun😞 Anonymkode: 00098...ba4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #2 Skrevet 28. september 2024 Om du ikke går ned i vekt, spiser du for mange kalorier. Dette er det eneste korrekte svaret som eksisterer. Anonymkode: 3786a...e91
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Skrevet 28. september 2024 Du er jo allerede undervektig Anonymkode: af783...c20
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #4 Skrevet 28. september 2024 Tja, du er da i minst 10 kg undervektig. Prøv ei anna vekt,kanskje du er 46 på den... Anonymkode: 5112a...952
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Skrevet 28. september 2024 Desverre så spiser du for lite, og kroppen er i "krise" på grunn av psyke og ernæring. Prøv å få til 2-3 måltider som er litt større enn du får til nå. Måltidet med rugknekkebrød med makrell, og all frukta, er veldig bra! Skjønner at det er vanskelig nå når du er så nedfor, ut i fra hva du lister opp av hva du spiser, så gjør det så enkelt som mulig. Knekkebrød er fint slik. Hvis du har økonomi til det, så vil jeg anbefale ferdigoppskjært pålegg, som skinke og ost. Se også om du takler ferdigretter, rett-i-koppen, god-morgen eller lignende som ikke krever "matlaging" nå for en periode. For dere som synes det jeg lister opp er fy-fy; det her er for å kunne starte opp og spise mer normalt. Det er en psykisk syk person, som meget mulig ikke har overskudd hverken til å tenke på matlaging eller variert mat. Dette er ikke et kosthold som vil være langvarig, men for å få systemet i gang igjen til personen får bedre dager. Kalorimessig så kan du prøve å komme opp til 1200-1300. Som sengeliggende/rolig, vil du trenge 1500 kcal hver dag, hvis du er kvinne, og da vil underskuddet være nok til at du vil begynne å gå ned. Du får for tiden i deg kun 150 kcal i frukt, 100 av knekkebrødene og 80 av makrellen (+ druer og saltstenger). Vil poengtere at du er normalvektig nå (bmi 20,9), og også hvis du blir 60 kg (bmi 19,6). Det viktigste nå er å komme deg opp fra mørket, og så får du jobbe med å komme deg til din komfortvekt etter hvert. Lykke til ❤️ Anonymkode: 86a46...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå