Gå til innhold

Hvis livet bare er en evig kamp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med traumer, angst, avhengighet og vonde, triste tanker, hva gjør man da? Jeg får høre at jeg er en fighter, et løvetannbarn, at jeg er så sterk som står i det. Men når man ikke orker mer da, av sorg og smerte, hva gjør man da? Når man aldri kjenner på glede eller trygghet, hva er vitsen? 

Anonymkode: 73d74...9b5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å jobbe med seg selv (få hjelp) så man kan få et liv verdt å leve. For livet er fantastisk og det ender for alle, så man må utnytte det så lenge man har sjansen!

Anonymkode: 922a4...47a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med traumer, angst, avhengighet og vonde, triste tanker, hva gjør man da? Jeg får høre at jeg er en fighter, et løvetannbarn, at jeg er så sterk som står i det. Men når man ikke orker mer da, av sorg og smerte, hva gjør man da? Når man aldri kjenner på glede eller trygghet, hva er vitsen? 

Går til DPS ofte?

Jeg gjør,tenker som deg..

Anonymkode: 6586a...652

Skrevet

Vitsen er å ikke la deg knekke. vitsen er å ta makta tilbake og gjøre livet ditt til ditt eget. Ikke la dem vinne.

Mitt liv er en helt annen nå som jeg har valgt å sette meg selv først. Setter pris på små ting som jeg tidligere hadde oversett. Å vite at min glede erger dem gjør det hele litt ekstra søtt...

Anonymkode: 7ef43...316

• Nyttig 2
Skrevet

Du har ikke fått riktig hjelp, og du har ikke jobbet hardt nok med deg selv. 

Du er et menneske som er verdt alt❤️ Om du trenger å starte på nytt så gjør det, om det innebærer å flytte eller noe. Dra på en reise å opplev ditt nye jeg. Vær mye ut i naturen! Husk å sørg, det er ikke galt å gråte. Du må ta vare på deg selv, og en dag blir det litt enklere for hver dag som går❤️ Du må IKKE gi opp. 

Hold deg sterk å begynn å tren. Få en jobb, eller ha noe å gå til som ikke inneholder dårlige miljø, rus eller destruktive ting. Begynn å ta ansvar. Kutt ut dårlige venner som er i rusmiljø. Slett å blokker! Tenk på deg selv. 

Kutt eventuelt kontakt med familie som har mishandlet deg. Jeg kuttet ut faren min for 6 år siden! Han var og er en psykopat fra helevte uten st jeg ønsker å utdype hva han har gjort mot oss. 

Husk å sov godt og mye. Du trenger hvile og pleie. Unn deg selv noe du ønsker deg. Ha kun kontakt med folk som er bra for ditt vel! 

Anonymkode: f63af...a29

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg får høre at jeg er en fighter, et løvetannbarn, at jeg er så sterk som står i det.

Jeg skjønner at du ikke orker å leve sånn. Det er ikke en langsiktig plan å være en fighter. Man trenger mer enn det.

Begynn å fokusere på noe som gir deg glede. Hva som helst, samme hvor bagatellmessig. Lag en liste. Og tenk på noe du gleder deg til. Å gå på en tur i nærheten til et sted du aldri har vært. Eller å ringe til en person du ikke har snakket med på en stund. Eller å lære noe nytt.

Du må ha oppløftende ting å erstatte det vonde med. Du kan ikke bare  "stå i det". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du står fast i offerrollen. Da må du kjempe. Hver dag. Stå i det. For hendelser du ikke lengre trenger å kjempe imot. 

Joda, du orker ❤️ 

For du er jo ikke et offer lengre annet enn for deg selv og tankene dine. Du er ikke lengre et løvetann barn, du var. Nå er du voksen. 

Så du må ut av offerrollen. Da slipper du å kjempe som du gjør nå. Stå i det. Ha det så tøft og vondt.

Det er da du får kontrollen. Det er da glede og lykke kommer. Det er da du kan begynne å leve. ❤️

Anonymkode: 5573c...e48

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...