lady90 Skrevet 28. september 2024 #1 Skrevet 28. september 2024 Sønnen min på 14 har fått valget mellom klassiske "togskinner" eller sånn gjennomsiktig regulering som man trer utapå tennene. Har blitt fortalt at sistnevnte må man ha på hele tida med unntak av når man spiser. Er det noen som har erfaring med hva som er best? Sønnen min vil absolutt ikke ha "togskinner"
Daisy-love Skrevet 28. september 2024 #2 Skrevet 28. september 2024 Det som er best er det tannlegen sier er best og vil gi det beste resultatet for din sønn. Om han plent nekter togskinner så er jo ikke det et alternativ, men her får en ikke velge det bort. En må ta det tannlegen mener er best. 4
Phoenix Heart Skrevet 28. september 2024 #3 Skrevet 28. september 2024 Hør med kjeveortopedi de kan dette og vet hva som vil fungere best.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #4 Skrevet 28. september 2024 Det er jo tannlegen som har sagt at han kan velge. Hun har ikke anbefalt en av dem fremfor den andre. Anonymkode: eadf5...1f4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Skrevet 28. september 2024 Jeg fikk aldri noe valg, men jeg hadde "togskinner" først, også når de hadde flyttet tennene dit de skulle, så fikk jeg sånn gjennomsiktige plastikkgreier etterpå for å holde tennene på plass. De plastikkgreiene ble ganske ekle da, og måtte byttes ut med jevne mellomrom, selv om de kun ble brukt om natten, etter tannpuss før leggetid, for jeg tygget på de i søvne så de ble slitt. Til slutt fikk jeg heller sånn metalltråd som er limt fast på baksiden av tennene, for å unngå at de flytter seg tilbake, for tannlegen ble bekymret for at jeg svelget plast i søvne. For øvrig høres det digg ut å slippe sår i kinn og sånt som man får av metallklossene på "togskinnen", så jeg hadde lett valgt plastikk 23 timer i døgnet om jeg fikk velge. Anonymkode: 193b7...5db
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #6 Skrevet 29. september 2024 Gjennomsiktig som kan tas ut gjør det enklere og pusse tennene ordentlig. For god tann hygiene så er den nye typen bedre. Togskinner kan også lage sår på innsiden av munnen da metallet gnager. Jeg ville valgt gjennomsiktig viss tannlegen sier at dere oppnår samme resultat. Anonymkode: 22811...748
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #7 Skrevet 29. september 2024 Jeg kjenner meg skeptisk til at en 14åring kommer til å bruke plastikk regulering hele dagen, uansett om de lover det. Jeg har selv hatt begge. Først togskinner så "plate" for at tennene ikke skulle flytte tilbake. Jeg som tenåring tenkte ikke på konsekvensene av å ikke gjennomføre plast reguleringen, og brukte den mindre og mindre og tannlegen gav opp maset om å bruke den. Min mann gjorde akkurat det samme og angrer den dag i dag på at han ikke var mer seriøs i bruken av plastikk reguleringen. Hjernen er så lite utviklet i den alderen og å tenke på hvordan tannstillingen blir i trettiårene føles så fjernt. Jeg stemmer for togskinner, det går gjerne fortere også. Jeg skulle ha togskinner I 2-4år men tenner var ferdig flyttet etter 6mnd. Anonymkode: d11c7...9e5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå