AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #21 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått boliglån på 2 mil og har egenkapital på 700 tusen. Jeg har funnet en bolig der prisantydningen ligger på 2 650 000 kr mens totalprisen ligger på 4 960 621 kr med fellesgjeld på 2 291 000 kr. Mitt spørsmål er da: Betaler jeg prisantydningen eller totalprisen når jeg kjøper boligen? Har søkt meg ihjel men klarer ikke forstå. Anonymkode: aff13...f39 Hva består totalprisen av da? Er det et borettslag med fellesgjeld, og lavt innskudd? Skal du kjøpe borettslagsbolig så kan du maks by i underkant av en totalpris på boliglånet på 2 mill + egenkap. 700 tusen, altså totalsum på 2 700 000. Så den boligen du har funnet får du ikke finansiert med ditt lille boliglån og din enda lavere egenkap. Bud er bindende, og du kan som skrevet ikke finansiere overnevnte bolig, så by du på den, sier banken nei, og du står med skjegget i postkassa. Forklarer ikke bankene noe som helst i dag, eller er det lånekundene som ikke følger med i timen? Anonymkode: 987a6...c08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #22 Del Skrevet 28. september 2024 TS - du må lese finansieringsbeviset og informasjonen du har fått fra banken - de har, med 100 % sikkerhet, gitt informasjon om at beløp i finansieringsbeviset inkluderer fellesgjeld. Anonymkode: f4e5f...585 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 28. september 2024 #23 Del Skrevet 28. september 2024 Totalprisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå