Gå til innhold

Ved kjøp av bolig, skal man betale prisantydning eller totalpris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått boliglån på 2 mil og har egenkapital på 700 tusen. Jeg har funnet en bolig der prisantydningen ligger på 2 650 000 kr mens totalprisen ligger på 4 960 621 kr med fellesgjeld på 2 291 000 kr. Mitt spørsmål er da: Betaler jeg prisantydningen eller totalprisen når jeg kjøper boligen? Har søkt meg ihjel men klarer ikke forstå.

Anonymkode: aff13...f39

Hva består totalprisen av da? Er det et borettslag med fellesgjeld, og lavt innskudd? 
Skal du kjøpe borettslagsbolig så kan du maks by i underkant av en totalpris på boliglånet på 2 mill + egenkap. 700 tusen, altså totalsum på 2 700 000. Så den boligen du har funnet får du ikke finansiert med ditt lille boliglån og din enda lavere egenkap. 
Bud er bindende, og du kan som skrevet ikke finansiere overnevnte bolig, så by du på den, sier banken nei, og du står med skjegget i postkassa. 
Forklarer ikke bankene noe som helst i dag, eller er det lånekundene som ikke følger med i timen?

Anonymkode: 987a6...c08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS - du må lese finansieringsbeviset og informasjonen du har fått fra banken - de har, med 100 % sikkerhet, gitt informasjon om at beløp i finansieringsbeviset inkluderer fellesgjeld. 

Anonymkode: f4e5f...585

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...