Gå til innhold

Klarer ikke å finne roen på hytta.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kaos i hode er det, jeg er en med mye tankekjør og kaos i hode. Faktisk det var en god teori at jeg ikke klarer rot av denne årsaken. 
Jeg er villig til å jobbe med meg selv :) 

Foreslår at du jobber med deg selv hjemme mens resten av familien koser seg på hytta.

Får være måte på å være idiot.

Anonymkode: 890a7...a61

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noen ting man ikke klager på, TS, dette er en av de. Du fremstår som kravstor, urimelig og navlebeskuende. Du/dere får låne hytta kvitt og fritt antar jeg, og så klager du på interiøret? Nei vettu, det er null sympati. Hva ønsker du deg? At vinskap synes synd på deg? Det er nesten så jeg håper at din svigermor får med seg dette, for du høres ekstremt bortskjemt og utakknemlig ut.

Kjøp din egen hytte om du ikke tåler den du får lånt gratis.

(og ja, vi har hytte som mannen kjøpte fra sin familie og interiøret er absolutt ikke det jeg ville valgt selv - men klage? Nei, det kunne ikke falle meg inn)

Anonymkode: 6d29e...3cd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er noen ting man ikke klager på, TS, dette er en av de. Du fremstår som kravstor, urimelig og navlebeskuende. Du/dere får låne hytta kvitt og fritt antar jeg, og så klager du på interiøret? Nei vettu, det er null sympati. Hva ønsker du deg? At vinskap synes synd på deg? Det er nesten så jeg håper at din svigermor får med seg dette, for du høres ekstremt bortskjemt og utakknemlig ut.

Kjøp din egen hytte om du ikke tåler den du får lånt gratis.

(og ja, vi har hytte som mannen kjøpte fra sin familie og interiøret er absolutt ikke det jeg ville valgt selv - men klage? Nei, det kunne ikke falle meg inn)

Anonymkode: 6d29e...3cd

Og du leser det du vil eller? Noen bør ta på seg lesebrillene. At min svigermor har mye mer ting en meg er da ikke galt. Dette handler jo om meg og hva jeg klarer å roe ned med. Hun vet veldig godt at vi ikke er like og tror nok ikke hun blir fornærmet over det.
 Hvem avgjør hva som kan lages tråder og diskuteres her på kg? Du? 
Noen ønsker å misforstå noe helt vanvittig, og noen har faktisk forstått hva tråden handler om tenker jeg holder meg til de som ikke blir så provosert over noen som blir stressa av ting. 
Og nei vi bor ikke gratis vi deler på alle utgifter som er bare rett og rimelig. 

Anonymkode: 21e2b...76c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Foreslår at du jobber med deg selv hjemme mens resten av familien koser seg på hytta.

Får være måte på å være idiot.

Foreslår at du lar tastaturet ligge om du ikke har noe bedre å si :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Finnes ikke provosert :) Du får ha en god natt

Fortsett å fortell deg selv det....

Eller....Tror du skal ta til seg en god del av rådene du får i tråden her. Spesielt endel av de siste som har kommet og ikke minst de som er rimelig gjentagende gjennom hele tråden.

Jobb med å finne løsninger: ikke dra, ikke dra for lengre perioder, eller begynn å jobbe med deg selv istedenfor at alt og alle rundt deg skal tilpasses og endre seg for deg.

Anonymkode: 48b84...6a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Foreslår at du lar tastaturet ligge om du ikke har noe bedre å si :) 

Det jeg sa var fornuftig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er litt derfor jeg la ut tråden, for ja jeg er villig til å jobbe for det. Jeg har ikke ment at jeg skal rydde vekk mine svigermor sine ting, de betyr noe for henne og det respekterer jeg. Det er et meg problem, alternativet er ikke å ikke dra på hytta så jeg er så villig til å finne ut hva jeg kan gjøre for å få roen på hytta også. 
For jeg har virkelig lyst å lande slik mange beskriver de får til. Jeg ønsker ikke å stresse så mye før vi skal opp og mens vi er til fjells. 
Kaos i hode er det, jeg er en med mye tankekjør og kaos i hode. Faktisk det var en god teori at jeg ikke klarer rot av denne årsaken. 
Jeg er villig til å jobbe med meg selv :) 

Hvis du har konstant kaos i hodet er det veldig forståelig at du blir stressa av slikt rot. Det høres jo ut som noe som plager deg oftere enn når du er på hytta, men at det renner over når det blir så mye negativ stimuli. Helger og ferier er viktige for å komme seg og slappe av, og du ofrer avslapning ved å dra på hytta.

Jeg anbefaler deg å dra til psykolog for å nøste opp i dette, det stamme fra alt fra barndom til adhd. Løsningen for meg var å lære meg å håndtere hver enkelt ting i livet på en god måte, skille mellom hva jeg kan gjøre noe med og ikke, hva som er verdt å bruke energi på og ikke, akseptere og gi slipp på gammel drit, og sette av tid til å løse problemer istedet for å tenke på dem dagen lang. Bare det å skille problemer fra hverandre hjelper, for det havner fort i ei stor gryte som koker over. Med øving kan jeg legge bort noe som plager meg akkurat når jeg ønsker.

Du kan få hjelp til å finne din metode 🧡

Anonymkode: 3ff63...855

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også stresset av ting. Jeg kan sitte å rydde hus i hodet mitt når jeg er borte på besøk, slitsomt 😅 Har ikke funnet ut en måte å "overse" det på. Det er faktisk så ille at jeg kan vegre meg for å besøke svigers feks, liker at de kommer hit. (De er "horders"). Mitt eneste tips: ha med deg godt med klær å sitt ute mye av dagen, ikke ha for mye lys på hytta om kvelden😂

Anonymkode: 785a8...7a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis du har konstant kaos i hodet er det veldig forståelig at du blir stressa av slikt rot. Det høres jo ut som noe som plager deg oftere enn når du er på hytta, men at det renner over når det blir så mye negativ stimuli. Helger og ferier er viktige for å komme seg og slappe av, og du ofrer avslapning ved å dra på hytta.

Jeg anbefaler deg å dra til psykolog for å nøste opp i dette, det stamme fra alt fra barndom til adhd. Løsningen for meg var å lære meg å håndtere hver enkelt ting i livet på en god måte, skille mellom hva jeg kan gjøre noe med og ikke, hva som er verdt å bruke energi på og ikke, akseptere og gi slipp på gammel drit, og sette av tid til å løse problemer istedet for å tenke på dem dagen lang. Bare det å skille problemer fra hverandre hjelper, for det havner fort i ei stor gryte som koker over. Med øving kan jeg legge bort noe som plager meg akkurat når jeg ønsker.

Du kan få hjelp til å finne din metode 🧡

Anonymkode: 3ff63...855

Vi ha vel all vårt og vi kunne alle hatt godt av noen psykologitimer. Denne problematikken er derimot neppe noe som vil bli prioritert i offentlig psykisk helsevesen. Så med mindre ts er rik og har god råd til å betale 1200 kr for 45 minutters prat om rot og uro på hytta…så ville jeg heller spart de pengene til egen hytte;)

Anonymkode: 6549a...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min venninne har en slik hytte som du beskriver, jeg forstår veldig godt at det blir litt rart å rydde bort alt sånn. For alt dette er HYTTA liksom. 

Det er litt slik vi har brukt hytta til nå, elsker naturen her, glad i ski og fjellet er vakkert alle årstider. Så var det været da som plutselig kommer, men det er kanskje noe i dette med at det for det første ikke er min hytte og at jeg må bare akseptere at hytta for meg er ikke ro, det er mer opplevelser og aktivitet. 
Ikke dumt, ikke klart å tenke sånn på det  :) 

Da er der bare å sjekke værmeldingen før du reiser, og glede deg over naturopplevelser, for dei koser du deg jo over høres det ut som. 

Så tar du heller å hoster litt når været er dårlig, og tenker att det er helt suverent å hvile seg hjemme fordi du plutselig ble dårlig. 

Jeg kjenner bittelitt på misunnelse over att du mest trolig har tilgang til vannklosett og dusj på hytta, for det er faktisk det eneste jeg virkelig savner når jeg er på kråkeslottet mitt. Den utedoen har jeg aldri blitt skikkelig komfortabel med. Skaler det ned, drit i krimskrams og pris dassen. 

Anonymkode: 618f1...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det flere som meg som blir stressa av ting og rot? 
Jeg kan godt rote jeg også, men stappa hyller, klesskap, overmøblert gjør meg stressa.
Vi er jo alle forskjellige sånn. Om du er som meg, funnet noe som gjør at du klarer å roe ned å slappe av?  

Nei, på ingen måte. Minimalistisk/maksimalistisk, rotete/ryddig, alt dette har ingen effekt på mitt stressnivå.

Jeg er så og si aldri stresset. Det skal ekstremt mye til. Da må jeg være overarbeidet over tid, kombinert med lite søvn. Hvordan huset ser ut rundt meg blir liksom bare bagateller. Småtteri jeg ikke klarer bry meg om.

Anonymkode: d416a...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...