Gå til innhold

Meget sliten mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann er veldig sliten etter noen heftige dager med syk kone ( meg). Han har stått opp med barn, laget frokost til de, tatt de med ut og lagd middag. Han har ryddet på kvelden, med unntak av i går, for da ryddet jeg absolutt hele kjøkkenet etter middag så han kunne hvile. Hele uken har barna vært i barnehage og skole og han har hatt hjemmekontor. Den ene dagen et barn var litt sykt, var jeg hjemme og syk selv, så det var en dag jeg pinte meg gjennom så han kunne ha hjemmekontor. Jeg blir ikke frisk, så fått streng beskjed om å holde sengen og er nå sykemeldt. Jeg har helt mark, så så fort jeg kjenner meg bitte litt bra, klør jeg etter å gjøre noe. Har sørget for å spise sunt i dag og hvilt mye etter tur til legevakt med streng beskjed om å sove og hvile. Jeg har også hentet i barnehagen. 

Jeg bidro med å legge barna i kveld og gikk for å lete etter noen votter. Jeg hadde drukket cosylan og følte meg litt pigg, oppdaget så en haug med klær jeg begynte å sortere. Mannen kommer inn og blir drit forbannet over at jeg har energi til å sortere klær ETTER at barnet et lagt og fikk høre hvor sinnsykt sliten han var. I tillegg hadde jeg tross alt rotet på et rom han skulle spise middag på i kveld fordi han trenger alenetid. Dette var fullstendig krise og han rope til meg i sinne.
 

Han sa han skulle jobbe, men skulle egentlig bare rømme inn dit for å sitte alene. Han mente jeg hadde sabotert planene hans med vilje fordi han ettertrykkelig hadde sagt han skulle bruke rommet for å jobbe, også sortere jeg klær der inne! Jeg var jo ferdig innen han skulle spise, men han gikk helt i lås. Jeg hadde allerede blitt forvist fra kjøkkenet under middagslaging også, så tuslet inn dit fordi jeg var møkk lei senga, men det skulle jeg aldri ha gjort..

Han ba meg om å gå unna og holde meg vekk. 
 

Fin lørdag dette her. Er det ikke litt absurd?

 

Anonymkode: cba7f...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe dere ikke skiller lag og han får barna 50/50. Han kommer jo til å omkomme etter to dager.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (8 minutter siden):

Får håpe dere ikke skiller lag og han får barna 50/50. Han kommer jo til å omkomme etter to dager.

Det går ikke, det er helt sikkert.

TS

Anonymkode: cba7f...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ønsket alenetid og hadde unnskyld seg med å jobbe. Ts visste det (hun sier selv han skulle rømme dit) og okkuperte rommet. Dere mangler tydelig kommunikasjon og går hverandre på nervene. Hva skal man si, dere trenger litt tid hver for dere. Vær litt rause og gi hverandre space.

Anonymkode: a90ba...5ae

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje best du gjør som legene sier? Gå å legg deg, og hold deg på soverommet. 

Hvorfor vet ikke far fra før av hvordan det er å være omsorgsperson for sine egne barn, og syk kone? Helt vilt.

Anonymkode: 6d93e...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Han ønsket alenetid og hadde unnskyld seg med å jobbe. Ts visste det (hun sier selv han skulle rømme dit) og okkuperte rommet. Dere mangler tydelig kommunikasjon og går hverandre på nervene. Hva skal man si, dere trenger litt tid hver for dere. Vær litt rause og gi hverandre space.

Anonymkode: a90ba...5ae

Han innrømte det i rasieriutbruddet sitt ( det tredje denne uken) at han sa han skulle jobbe for å slippe å spise middag med meg. Jeg trodde han skulle jobbe og visste at han skulle bruke rommet, så jobbet fort for å tømme det før han skulle bruke det. Han kom noen minutter for tidlig og klikket. Da ville han ikke lenger bruke det. Vi har ikke så mange steder å gjøre av oss. Han hadde kjøkken og stue for seg selv mens jeg ryddet i klær. Det var visst ikke nok. Jeg går han på nervene, ja. Hele tiden. 
TS

Anonymkode: cba7f...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kanskje best du gjør som legene sier? Gå å legg deg, og hold deg på soverommet. 

Hvorfor vet ikke far fra før av hvordan det er å være omsorgsperson for sine egne barn, og syk kone? Helt vilt.

Anonymkode: 6d93e...a65

Jeg har vært flink i hele dag, sov til og med.
 

Han er ikke omsorgsperson for meg. Det blir for meget. Jeg fikser meg selv, og det er i grunn greit.

Får meg til å huske at det faktisk bare er jeg som har vært alene med barna i helger mens han har vært på jobbreiser osv. Han har tatt kvelder en sjelden gang, og besøkt sine foreldre av og til med en overnatting, men aldri hatt full omsorg fra morgen til kveld helt alene her hjemme. Jeg har faktisk aldri hatt en natt borte. Ganske sykt

TS

Anonymkode: cba7f...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han innrømte det i rasieriutbruddet sitt ( det tredje denne uken) at han sa han skulle jobbe for å slippe å spise middag med meg. Jeg trodde han skulle jobbe og visste at han skulle bruke rommet, så jobbet fort for å tømme det før han skulle bruke det. Han kom noen minutter for tidlig og klikket. Da ville han ikke lenger bruke det. Vi har ikke så mange steder å gjøre av oss. Han hadde kjøkken og stue for seg selv mens jeg ryddet i klær. Det var visst ikke nok. Jeg går han på nervene, ja. Hele tiden. 
TS

Anonymkode: cba7f...97e

Det er absolutt ikke voksent med raseriutbrudd, men du skriver selv at du ser mannen er sliten. «Meget sliten mann» lyder overskriften. 

For meg virker det som du trykker på knappene. Hva i alle dager skulle du lete etter votter for når du er syk, fått beskjed om å hvile og mannen hadde sagt han ville ha det rommet? Bare minutter før han skulle inn dit, i følge deg selv? Jeg synes det høres rart ut, og som du bevisst prøver å hente en reaksjon hos han. Jeg kjenner dere ikke, tolker deg bare ut fra det du skriver. Du skriver også at stua og kjøkken var tilgjengelig, likevel måtte du inn dit og rote utover? 

Anonymkode: a90ba...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er absolutt ikke voksent med raseriutbrudd, men du skriver selv at du ser mannen er sliten. «Meget sliten mann» lyder overskriften. 

For meg virker det som du trykker på knappene. Hva i alle dager skulle du lete etter votter for når du er syk, fått beskjed om å hvile og mannen hadde sagt han ville ha det rommet? Bare minutter før han skulle inn dit, i følge deg selv? Jeg synes det høres rart ut, og som du bevisst prøver å hente en reaksjon hos han. Jeg kjenner dere ikke, tolker deg bare ut fra det du skriver. Du skriver også at stua og kjøkken var tilgjengelig, likevel måtte du inn dit og rote utover? 

Anonymkode: a90ba...5ae

Ser at det virker som om jeg gjorde det med vilje, men det var virkelig ikke med vilje. Jeg tenkte jeg skulle sette glass i oppvaskmaskinen, men fikk beskjed om å holde meg unna fordi han trengte space. Så spurte han om jeg ville spise i i senga eller i stua, og da sa jeg at jeg gjerne ville slippe tilbake til rommet enda en gang til. Er så lei av å være der, sa jeg. Kunne ikke være på stua for det er en forlengelse av kjøkkenet, så gikk da for å se etter votter til mandag. Begynte da å rydde i litt klær mens det var stille og rolig. Forstår at han trodde det virket som om jeg gjorde det med vilje, men det var kun for å føle meg bitte litt produktiv

Anonymkode: cba7f...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...