AnonymBruker Skrevet 28. september #1 Del Skrevet 28. september Spurte arbeidsgiver om å få høyere lønn, da jeg har mest ansvar av alle på jobb. I tillegg tar jeg en master. Har jobber der i 10 år å aldri spurt om mer lønn før. Fikk til svar at jeg måtte sende inn studiepoeng for master, men jeg er jo bare halvveis. Kan leder vare gi mer lønn etter fullført master eller i mens jeg studerer. Jeg betaler for studiet selv. Det er også relevant for jobben. I tillegg skal kommunen spare penger, og de kuttet flere stillinger og det er slutt på all aktivitet med pasienter annet enn det nødvendige. Personlig er jeg dritt lei, og vil ha noe annet. Føler meg lite satt pris på, og leder bruker sykefravær med dokumentasjon fra lege imot meg, noe hun strengt tatt ikke har lov til i følge loven? Hva tenker dere? Jeg tjener 34.000kr etter skatt i måneden, og jeg synes dette er lite. Jobber turnus, og har alt av ansvar man kan tenke seg på arbeid. Samboer tjener det dobbelte men jobber i privat sektor. Anonymkode: 59eac...26f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september Jobber du i helsektoren i kommunen, eller administrativt? Jeg gjorde som deg, prøvde å forhandle lønn i kommunen, etter å ha betalt min egen videreutdanning og med lang erfaring, men ble ikke hørt. Da sa jeg opp jobben og fikk ny jobb der jeg ble lagt nesten 300 000 (!) høyere. Dessverre er det det eneste tipset jeg har til deg. Gjør deg ferdig med masteren, prøv å forhandle på nytt og hvis de ikke vil betale deg for det pluss ansvaret du har, søk ny jobb. Lønnsforhøyelser skjer ofte i sammenheng med jobbytte. Anonymkode: 6d1db...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Spurte arbeidsgiver om å få høyere lønn, da jeg har mest ansvar av alle på jobb. I tillegg tar jeg en master. Har jobber der i 10 år å aldri spurt om mer lønn før. Fikk til svar at jeg måtte sende inn studiepoeng for master, men jeg er jo bare halvveis. Kan leder vare gi mer lønn etter fullført master eller i mens jeg studerer. Jeg betaler for studiet selv. Det er også relevant for jobben. I tillegg skal kommunen spare penger, og de kuttet flere stillinger og det er slutt på all aktivitet med pasienter annet enn det nødvendige. Personlig er jeg dritt lei, og vil ha noe annet. Føler meg lite satt pris på, og leder bruker sykefravær med dokumentasjon fra lege imot meg, noe hun strengt tatt ikke har lov til i følge loven? Hva tenker dere? Jeg tjener 34.000kr etter skatt i måneden, og jeg synes dette er lite. Jobber turnus, og har alt av ansvar man kan tenke seg på arbeid. Samboer tjener det dobbelte men jobber i privat sektor. Anonymkode: 59eac...26f Alle tror de har mer ansvar på jobb enn sine medarbeidere. I grunnen ganske moro. Det at leder bruker sykefraværet ditt mot deg er ikke helt bra. Men folk med høyt sykefravær får sjeldent høyere stilling eller ansvar. Men dokumentasjon fra lege? Hva mener du? En lege har taushetsplikt. Og nei, du får nok ikke "masterlønn" før du har master. Og det et heller ikke sikkert du får det uansett da stillingen din ikke krever master. Det beste for deg er nok å begynne se etter andre jobber. Særlig de som er relevante for masteren din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobber du i helsektoren i kommunen, eller administrativt? Jeg gjorde som deg, prøvde å forhandle lønn i kommunen, etter å ha betalt min egen videreutdanning og med lang erfaring, men ble ikke hørt. Da sa jeg opp jobben og fikk ny jobb der jeg ble lagt nesten 300 000 (!) høyere. Dessverre er det det eneste tipset jeg har til deg. Gjør deg ferdig med masteren, prøv å forhandle på nytt og hvis de ikke vil betale deg for det pluss ansvaret du har, søk ny jobb. Lønnsforhøyelser skjer ofte i sammenheng med jobbytte. Anonymkode: 6d1db...300 Jobber i kommunen. Er et mareritt å forhandle lønn. Oi, så spennende! Hvor jobber du nå? Anonymkode: 59eac...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #5 Del Skrevet 28. september endo skrev (2 timer siden): Alle tror de har mer ansvar på jobb enn sine medarbeidere. I grunnen ganske moro. Det at leder bruker sykefraværet ditt mot deg er ikke helt bra. Men folk med høyt sykefravær får sjeldent høyere stilling eller ansvar. Men dokumentasjon fra lege? Hva mener du? En lege har taushetsplikt. Og nei, du får nok ikke "masterlønn" før du har master. Og det et heller ikke sikkert du får det uansett da stillingen din ikke krever master. Det beste for deg er nok å begynne se etter andre jobber. Særlig de som er relevante for masteren din. Er nok best å søke ny jobb tenker jeg Anonymkode: 59eac...26f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #6 Del Skrevet 28. september Slutter jeg er det bare en sykepleier igjen og hun har jobbet der i 1 mnd.. Anonymkode: 59eac...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. september #7 Del Skrevet 29. september I det offentlige er det dessverre jobbytte som er mest effektivt for å få høyere lønn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #8 Del Skrevet 29. september Hva du får utbetalt etter skatt forteller lite og ingen ting om lønna di. Vi kan ikke vurdere hvorvidt du er over- eller underbetalt basert på det. Og bare for å ha sagt det: Over halvparten av alle jeg jobber med mener de drar mer enn sin del av lasset. Anonymkode: ad312...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #9 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Spurte arbeidsgiver om å få høyere lønn, da jeg har mest ansvar av alle på jobb. I tillegg tar jeg en master. Har jobber der i 10 år å aldri spurt om mer lønn før. Fikk til svar at jeg måtte sende inn studiepoeng for master, men jeg er jo bare halvveis. Kan leder vare gi mer lønn etter fullført master eller i mens jeg studerer. Jeg betaler for studiet selv. Det er også relevant for jobben. I tillegg skal kommunen spare penger, og de kuttet flere stillinger og det er slutt på all aktivitet med pasienter annet enn det nødvendige. Personlig er jeg dritt lei, og vil ha noe annet. Føler meg lite satt pris på, og leder bruker sykefravær med dokumentasjon fra lege imot meg, noe hun strengt tatt ikke har lov til i følge loven? Hva tenker dere? Jeg tjener 34.000kr etter skatt i måneden, og jeg synes dette er lite. Jobber turnus, og har alt av ansvar man kan tenke seg på arbeid. Samboer tjener det dobbelte men jobber i privat sektor. Anonymkode: 59eac...26f Du er bare halveis. Du kan derfor ikke bruke masteren i dette tilfellet. Men økt ansvar, bachloer og erfaring kan du bruke for å backe opp dine påstander. Men husk det er viktig at du fokuserer på din master og går videre. Det er begrenset hvor mye man kan tjene i en kommune. Anonymkode: 81322...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kira123 Skrevet 29. september #10 Del Skrevet 29. september Du får nok ikke noe mer før du er ferdig med masteren, men for en relevant master bør du absolutt få høyere lønn når du er ferdig Vanskelig å forhandle lønn i kommune, men virker jo som at de kan dersom de virkelig ønsker å beholde en ansatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #11 Del Skrevet 29. september Tror du kommer lenger i forhandlinger med mannen din som du kjører hypergami-stilen med som en del dobbeltmoralske kvinnfolk gjør, i og med at han tjener det dobbelte av deg. Du tar en forhandling med han, og det er stor sjanse for at du går "opp i lønn" like raskt som hans sitt lem går oppover også 😂 Anonymkode: a6e1f...11b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #12 Del Skrevet 29. september Din inntekt etter skatt sier meg ingen ting. Jeg jobber som Enhetsleder i kommunal sektor (helse), og har utbetalt 29100,- pr mnd. Anonymkode: bcd4d...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #13 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Din inntekt etter skatt sier meg ingen ting. Jeg jobber som Enhetsleder i kommunal sektor (helse), og har utbetalt 29100,- pr mnd. Anonymkode: bcd4d...27e Da tjener du dårlig. Anonymkode: 59eac...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #14 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Da tjener du dårlig. Anonymkode: 59eac...26f Det vet du ingenting om. Anonymkode: ac9bb...937 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #15 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Da tjener du dårlig. Anonymkode: 59eac...26f Nei, det gjør jeg faktisk ikkje, men jeg betaler alt for mye skatt. Satte opp skatten i år, la på ekstratrekk, og skal kjøpe båt neste sommer 😊 Er dårlig på sparing, så tok en lettvint løsning. Anonymkode: bcd4d...27e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #16 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det gjør jeg faktisk ikkje, men jeg betaler alt for mye skatt. Satte opp skatten i år, la på ekstratrekk, og skal kjøpe båt neste sommer 😊 Er dårlig på sparing, så tok en lettvint løsning. Anonymkode: bcd4d...27e Elendig valg. Pengene kunne du satt på høyrente el fond. Nå får du ikke en eneste prosent på pengene du «sparer». Men deg om det. Anonymkode: cf026...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå