Gå til innhold

Bedre lønn i kommunen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spurte arbeidsgiver om å få høyere lønn, da jeg har mest ansvar av alle på jobb. I tillegg tar jeg en master. Har jobber der i 10 år å aldri spurt om mer lønn før. Fikk til svar at jeg måtte sende inn studiepoeng for master, men jeg er jo bare halvveis. 
 

Kan leder vare gi mer lønn etter fullført master eller i mens jeg studerer. Jeg betaler for studiet selv. Det er også relevant for jobben. 
 

I tillegg skal kommunen spare penger, og de kuttet flere stillinger og det er slutt på all aktivitet med pasienter annet enn det nødvendige. Personlig er jeg dritt lei, og vil ha noe annet. Føler meg lite satt pris på, og leder bruker sykefravær med dokumentasjon fra lege imot meg, noe hun strengt tatt ikke har lov til i følge loven? 
 

Hva tenker dere? 
 

Jeg tjener 34.000kr etter skatt i måneden, og jeg synes dette er lite. Jobber turnus, og har alt av ansvar man kan tenke seg på arbeid. Samboer tjener det dobbelte men jobber i privat sektor. 

Anonymkode: 59eac...26f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber du i helsektoren i kommunen, eller administrativt?  

Jeg gjorde som deg, prøvde å forhandle lønn i kommunen, etter å ha betalt min egen videreutdanning og med lang erfaring, men ble ikke hørt. Da sa jeg opp jobben og fikk ny jobb der jeg ble lagt nesten 300 000 (!) høyere. Dessverre er det det eneste tipset jeg har til deg. Gjør deg ferdig med masteren, prøv å forhandle på nytt og hvis de ikke vil betale deg for det pluss ansvaret du har, søk ny jobb. Lønnsforhøyelser skjer ofte i sammenheng med jobbytte. 

Anonymkode: 6d1db...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spurte arbeidsgiver om å få høyere lønn, da jeg har mest ansvar av alle på jobb. I tillegg tar jeg en master. Har jobber der i 10 år å aldri spurt om mer lønn før. Fikk til svar at jeg måtte sende inn studiepoeng for master, men jeg er jo bare halvveis. 
 

Kan leder vare gi mer lønn etter fullført master eller i mens jeg studerer. Jeg betaler for studiet selv. Det er også relevant for jobben. 
 

I tillegg skal kommunen spare penger, og de kuttet flere stillinger og det er slutt på all aktivitet med pasienter annet enn det nødvendige. Personlig er jeg dritt lei, og vil ha noe annet. Føler meg lite satt pris på, og leder bruker sykefravær med dokumentasjon fra lege imot meg, noe hun strengt tatt ikke har lov til i følge loven? 
 

Hva tenker dere? 
 

Jeg tjener 34.000kr etter skatt i måneden, og jeg synes dette er lite. Jobber turnus, og har alt av ansvar man kan tenke seg på arbeid. Samboer tjener det dobbelte men jobber i privat sektor. 

Anonymkode: 59eac...26f

Alle tror de har mer ansvar på jobb enn sine medarbeidere. I grunnen ganske moro. Det at leder bruker sykefraværet ditt mot deg er ikke helt bra. Men folk med høyt sykefravær får sjeldent høyere stilling eller ansvar. Men dokumentasjon fra lege? Hva mener du? En lege har taushetsplikt.

 

Og nei, du får nok ikke "masterlønn" før du har master. Og det et heller ikke sikkert du får det uansett da stillingen din ikke krever master. 

 

Det beste for deg er nok å begynne se etter andre jobber. Særlig de som er relevante for masteren din.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...