AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Skrevet 28. september 2024 Vi ser på nytt hus, og har kommet over et vi liker veldig godt. "Problemet" er at dette huset ligger tvers over veien for der fastlegen min bor. Det visste jeg ikke før vi var der og så navnet på postkassa... Jeg har visst at hun bor i samme område som oss, men ikke hvor. Nå aner jeg jo ikke OM vi får huset om vi byr... Men jeg liker fastlegen min såpass godt at dersom dette kan bli kinkig for henne, så vurderer jeg å ikke prøve å få huset engang... Vil ikke bytte fastlege før hun eventuelt slutter/flytter. Er ikke ofte hos henne, men hun har vært fastlegen min i 5-6 år så noen ganger har det jo blitt. Jeg lever et såpass "kjedelig" liv at jeg ikke ville følt det kinkig at hun så meg utenom på legekontoret. Men spørsmålet er om det ville bli dumt for henne at jeg så henne i hennes private omgivelser. Vi har barn begge to, men hennes er yngre enn mine og de vil aldri bli omgangsvenner sånn sett. Jeg tenker altså aller mest på henne når jeg lurer på om dette blir dumt. Eller er det en risiko man regner med å ta når man velger å være fastlege på samme sted som man bor? Er så i tvil her nå, for huset er virkelig noe vi har lett etter en god stund.... Anonymkode: fcf77...231
K.B. Skrevet 28. september 2024 #2 Skrevet 28. september 2024 First world problems.. Hvorfor er dette i det heletatt en problemstilling? Leger er mennesker de også og det går sikkert helt fint å være fastlegen din og naboen din. 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Skrevet 28. september 2024 Det skal du ikke tenke på. De er mennesker som alle andre. De møter folk i mange sammenhenger som vil gjøre at det også møtes på legekontoret. Sånn er det! Gi bud 😅 Anonymkode: 22069...eef 1
JackRT Skrevet 28. september 2024 #4 Skrevet 28. september 2024 Hadde aldri i verden latt det være et problem at fastlegen bodde i samme gate. De fleste fastlegen har over 1000 pasienter på listene sine, uunngåelig at de av og til treffer pasienter på fritid. Jeg treffer fastlegen min på joggetur flere ganger I uka. Hilser "Hei" og det er det. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Skrevet 28. september 2024 Det har ingenting å si. Ingen grunn til at hun ikke skal kunne være fastlegen din selv om dere bor over gata fra hverandre. Anonymkode: a2ec6...03f 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #6 Skrevet 28. september 2024 Leger klarer skifte mellom rolle lege og nabo. Dette er ikke et problem med mindre du er en av de som går til legen for å få sykmleding pga ryggen for så å gå hjem å ligge fliser eller kommer til å bruke naboen som lege uten om kontortid. Ser virkelig ikke problemet Anonymkode: a9e05...548 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #7 Skrevet 28. september 2024 Begynner å lure litt på om fastlegen egentlig er en mann du er interessert /kåt på… Anonymkode: 77648...90d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #8 Skrevet 28. september 2024 K.B. skrev (7 minutter siden): First world problems.. Hvorfor er dette i det heletatt en problemstilling? Leger er mennesker de også og det går sikkert helt fint å være fastlegen din og naboen din. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det skal du ikke tenke på. De er mennesker som alle andre. De møter folk i mange sammenhenger som vil gjøre at det også møtes på legekontoret. Sånn er det! Gi bud 😅 Anonymkode: 22069...eef JackRT skrev (4 minutter siden): Hadde aldri i verden latt det være et problem at fastlegen bodde i samme gate. De fleste fastlegen har over 1000 pasienter på listene sine, uunngåelig at de av og til treffer pasienter på fritid. Jeg treffer fastlegen min på joggetur flere ganger I uka. Hilser "Hei" og det er det. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har ingenting å si. Ingen grunn til at hun ikke skal kunne være fastlegen din selv om dere bor over gata fra hverandre. Anonymkode: a2ec6...03f Takk! Jeg var vel bare redd for å på en måte tråkke over en grense, men jeg skjønner jo at de vil møte pasienter når de jobber der de bor. Men er forskjell på å møte på en pasient på Rema og å skulle se en av dem daglig hver gang du er ute i hagen... Men jeg skal ta meg sammen og tenke at jeg ikke gjør noe "galt" ved å flytte dit, eventuelt! Anonymkode: fcf77...231
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #9 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Leger klarer skifte mellom rolle lege og nabo. Dette er ikke et problem med mindre du er en av de som går til legen for å få sykmleding pga ryggen for så å gå hjem å ligge fliser eller kommer til å bruke naboen som lege uten om kontortid. Ser virkelig ikke problemet Anonymkode: a9e05...548 Det er fint at så mange mener det. Mener det jo ikke vondt på noe vis, vil bare ikke gjøre det dumt for henne. Ingen av alternativene dine er på noen måte aktuelt, så det er ikke sånne ting jeg tenker på Anonymkode: fcf77...231
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #10 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Begynner å lure litt på om fastlegen egentlig er en mann du er interessert /kåt på… Anonymkode: 77648...90d Det kunne jeg vel vært selv om hun er dame også, men det er altså ikke det som er problemet her! Anonymkode: fcf77...231
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #11 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kunne jeg vel vært selv om hun er dame også, men det er altså ikke det som er problemet her! Anonymkode: fcf77...231 Situasjonen med å i samme gate som legen er et ikke-problem. Anonymkode: 77648...90d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #12 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Situasjonen med å i samme gate som legen er et ikke-problem. Anonymkode: 77648...90d Det er fint! Dette er mer enn i samme gate, det er rett overfor hverandre i en smal 30-sone-vei med fullt innsyn i hverandres hager (over lavt gjerde og lav hekk). Men jeg skjønner at jeg lager problemer av ingenting. Prøvde bare å ta hensyn. Anonymkode: fcf77...231
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #13 Skrevet 28. september 2024 Hus over lege, da er det heller bedre å sette seg på venteliste til ny lege om det blir flaut. Anonymkode: c123c...539
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #14 Skrevet 28. september 2024 På bygda møter vi fastlegen overalt😆 Både på kafé og i badebassenget. Har aldri tenkt på at det er problematisk. Hadde ikke gidda å gjøre det til et problem. Anonymkode: b9a72...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #15 Skrevet 28. september 2024 Tenker at denne legen helt sikkert synes det er ok, ellers hadde hun ikke bosatt seg slik? Anonymkode: f0792...cba
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #16 Skrevet 28. september 2024 Hvorfor føler du for å ta hensyn til fastlegen din? Hadde forstått det om du gikk en runde med deg selv på om DU var komfortabel med innsyn fra HENNE, men omvendt? Nei, om man finner pasienter så ubehagelig å treffe på/få nært så jobber man i nabokommunen. Anonymkode: 755bb...606 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #17 Skrevet 28. september 2024 Bor du på et lite sted og er lærer, så ender man fort opp med at du er lærer for din fastleges barn.. Men du er lærer og fastlegen er forelder på foreldremøtet, og du er pasient og fastlegen lege på legekontoret. Dere kan fint være naboer, og fortsatt være fastlege-pasient på legekontoret. Og nå er vi riktig nok unge (20-årene) i et boligfelt med mange eldre (de fleste er 60++), men jeg har kun hilst på de nærmeste naboene mine en gang eller to, og bodd her i 3 år (vi har lang innkjørsel og hage sånn at de ikke se oss når vi er i hagen, så vi møtes kun om vi tilfeldigvis er ved postkassen på samme tidspunkt). Så jeg regner ikke med at du møter fastlegen såå ofte som nabo heller. Anonymkode: 60bad...8db 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #18 Skrevet 28. september 2024 Jeg synger i kor med både fastlegen og diabetessykepleieren min. Sånn er det å bo på et lite sted. Helt uproblematisk. Anonymkode: e9e87...4c8 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #19 Skrevet 28. september 2024 Jeg fant ut her om dagen at jeg trener på samme senter som fastlegen. Det er ikke noe problem. De er vanlige mennesker og klarer å skille mellom jobb og privatliv. Go for it! Anonymkode: 91c63...68e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #20 Skrevet 28. september 2024 Er nabo med hun jeg går til samtaleterapi hos. Blir litt blandede samtaler innimellom, men det går stort sett problemfritt. Vi greier fint å ikke prate psyke når vi møtes "sivilt". Anonymkode: 6b4b4...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå