AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Del Skrevet 28. september 2024 Jeg elsker å ha det pent og ryddig rundt meg. Får ro i hodet av det og sjelefred. Samtidig så bor jeg med en rotete gjeng, og roter nok litt selv også. Å måtte gå løs på rydding og husarbeid etter jobb er et ork av dimensjoner. Er det noen her inne som elsker husarbeid - rydding, vasking og organisering? Hvordan får dere det til og hva er det som motiverer dere? Skulle gjerne hatt noen tips, for jeg ønsker å bli en sånn som elsker husarbeid Anonymkode: 2ac85...b14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #2 Del Skrevet 29. september 2024 Jeg elsker å se/lukte hvor fint det blir😀 Anonymkode: a547d...b32 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #3 Del Skrevet 30. september 2024 AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 17.11): Jeg elsker å ha det pent og ryddig rundt meg. Får ro i hodet av det og sjelefred. Samtidig så bor jeg med en rotete gjeng, og roter nok litt selv også. Å måtte gå løs på rydding og husarbeid etter jobb er et ork av dimensjoner. Er det noen her inne som elsker husarbeid - rydding, vasking og organisering? Hvordan får dere det til og hva er det som motiverer dere? Skulle gjerne hatt noen tips, for jeg ønsker å bli en sånn som elsker husarbeid Anonymkode: 2ac85...b14 Jeg har det som deg, og lurer på det samme! Anonymkode: 42c6e...bef 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #4 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg begynte å like det da jeg sluttet med skippertak, men satt av nok tid hver dag. Det prioriteres før søvn og sosial omgang. Det som ødelegger er alle sabotørene rundt meg. Så prøver å legge det til når jeg er alene hjemme eller de ikke okkuperer hele huset. Viktig med en god podkast eller musikk på øret mens man holder på. Anonymkode: a2f78...b1c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #5 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg har faste podcaster jeg følger. Og da koser jeg meg med å jobbe i huset samtidig. Hender til og med at jeg går på jakt etter oppgaver da jeg ønsker å høre mer. Klarer ikke å bare sitte stille og høre på. Anonymkode: 4d200...3d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 1. oktober 2024 #6 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg sliter med å få til å like husarbeid, men jeg klarer å finne måter å gjøre det mindre kjedelig på. Podcaster, musikk eller lydbok. Jeg tenker ikke nødvendigvis at det er noe mål å like det heller, man må ofte gjør ting man ikke nødvendigvis liker. 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #7 Del Skrevet 1. oktober 2024 Mitt største problem er ikke å like det men å ha energi til å utføre det etter jobb. Anonymkode: 4028e...4d9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #8 Del Skrevet 1. oktober 2024 Sprer det til litt oppgaver hver dag heller enn skippertak. Har også over flere år minket og minket antall eiendeler. Tar vare på alt som trengs selvfølgelig, men har kastet/ solgt/ gitt bort mye overflødige greier. Har heller noen større pyntegjenstander og fine lamper, sammen med grønne planter enn masse småting. Har rutine på at oppvask aldri utsettes og det som kan tas mens maten står på tas med en gang f.eks. Det meste går bare på rutiner, slik at man ikke plutselig har latt alt hope seg opp Anonymkode: b2098...c96 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #9 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 17.11): Jeg elsker å ha det pent og ryddig rundt meg. Får ro i hodet av det og sjelefred. Samtidig så bor jeg med en rotete gjeng, og roter nok litt selv også. Å måtte gå løs på rydding og husarbeid etter jobb er et ork av dimensjoner. Er det noen her inne som elsker husarbeid - rydding, vasking og organisering? Hvordan får dere det til og hva er det som motiverer dere? Skulle gjerne hatt noen tips, for jeg ønsker å bli en sånn som elsker husarbeid Anonymkode: 2ac85...b14 Hater det. Blir skippertak. Med en podcast på ørene. Anonymkode: 9948f...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #10 Del Skrevet 1. oktober 2024 Podcast på ørene er et must! Jeg har også fått dilla på å selge på Finn. Mindre rot og penger inn på konto. Da blir det til at man får ryddet opp i skuffer og skap også. Anonymkode: ea936...779 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #11 Del Skrevet 1. oktober 2024 Mezzosoprena skrev (3 timer siden): Jeg sliter med å få til å like husarbeid, men jeg klarer å finne måter å gjøre det mindre kjedelig på. Podcaster, musikk eller lydbok. Jeg tenker ikke nødvendigvis at det er noe mål å like det heller, man må ofte gjør ting man ikke nødvendigvis liker. Det er sant at man ofte må gjøre ting man ikke liker. Men jeg ønsker meg indre motivasjon for husarbeid! Tenk så mye lettere det hadde vært da! Vet om noen som elsker å vaske opp, f eks å se glassene bli rene, liker såpeskummet og lukten av det osv. Vet også om ei som elsker gulvvask, fordi hun liker å se gulvene bli rene og blanke mens hun jobber. Noen liker å brette tøy og bruker mye tid på å brette tøyet på Marie Kondo-vis. Det er den type indre motivasjon jeg er ute etter og ønsker meg Ts Anonymkode: 2ac85...b14 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #12 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sprer det til litt oppgaver hver dag heller enn skippertak. Har også over flere år minket og minket antall eiendeler. Tar vare på alt som trengs selvfølgelig, men har kastet/ solgt/ gitt bort mye overflødige greier. Har heller noen større pyntegjenstander og fine lamper, sammen med grønne planter enn masse småting. Har rutine på at oppvask aldri utsettes og det som kan tas mens maten står på tas med en gang f.eks. Det meste går bare på rutiner, slik at man ikke plutselig har latt alt hope seg opp Anonymkode: b2098...c96 Det er her jeg gjør feil. Travle arbeidsuker gjør at det hoper seg opp. Når helga kommer er det flere timer med husarbeid som må til.. Skal prøve å bli flinkere til å gjøre litt hver dag. Har kvittet meg med en hel masse ting. Det hjalp veldig. Færre ting å tørke støv av. Færre ting å rydde på plass. Anonymkode: 2ac85...b14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #13 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har faste podcaster jeg følger. Og da koser jeg meg med å jobbe i huset samtidig. Hender til og med at jeg går på jakt etter oppgaver da jeg ønsker å høre mer. Klarer ikke å bare sitte stille og høre på. Anonymkode: 4d200...3d4 Problemet mitt er at jeg klarer helt fint å sitte stille og høre på podcast. F eks med å strikke samtidig. Men trikset kan kanskje være å bestemme seg for å høre en podkast-episode hver dag, og gjøre husarbeid kun den tida episoden varer? Da hoper det seg ikke sånn opp, kanskje. Anonymkode: 2ac85...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #14 Del Skrevet 1. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg begynte å like det da jeg sluttet med skippertak, men satt av nok tid hver dag. Det prioriteres før søvn og sosial omgang. Det som ødelegger er alle sabotørene rundt meg. Så prøver å legge det til når jeg er alene hjemme eller de ikke okkuperer hele huset. Viktig med en god podkast eller musikk på øret mens man holder på. Anonymkode: a2f78...b1c Alle sabotørene ja.. Mens jeg rydder i den ene delen av boligen, så rotes det i den andre.. Kommer aldri rundt. Anonymkode: 2ac85...b14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #15 Del Skrevet 1. oktober 2024 Elsker og elsker fru blom. For min del gjør jeg kun husarbeid fordi jeg liker bedre å leve og oppholde meg i et ryddig og relativt rent hjem enn det motsatte. Litt gjøres hver dag. Jeg rydder kjøkkenent mens jeg lager mat, slik at når maten er ferdig, er det minimalt igjen å rydde på plass og vaske. Det samme når jeg bruker ting. Jeg bruker ting, og når jeg reiser meg opp neste gang, legges det på plass. Det er snakk om såpass kort tid på alt at det ikke er behov for å sette på podcast eller musikk. Det hjelper også med relativt få ting som ikke samler ting, lite ting på gulvet som gjør støvsuging og vasking lettere osv. Anonymkode: 9f27a...38b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 1. oktober 2024 #16 Del Skrevet 1. oktober 2024 (endret) Jeg liker jo ikke husarbeid, men den store belønningen er å se hvordan det blir etterpå. Og siden jeg hele tiden rydder opp etter meg og vasker så lever jeg nær sagt alltid i etterpå. Og etter mange år slik så får jeg nå fnatt av å se at det er rotete rundt meg, for det ødelegger det ryddige systemet Er vanskelig å lære seg å like husarbeid, men det er lett å lære seg å like situasjonen etter du har ryddet. Så fokusèr på sistnevnte når du leter etter motivasjon. Endret 1. oktober 2024 av Bombasi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #17 Del Skrevet 1. oktober 2024 Liker litt å sortere ting, men det er mest resultatet som gjør det greit, ikke selve jobben. Spesielt ikke zen nasty delen av husarbeid som oppvask fysj. Eller min vidunderlige jobb nå, å rydde i kjøleskapet blææ. Har tent noen lys, skal sette på musikk, å holde ut. Hjelper meg noen ganger å se folk rydde for motivasjon. Også å tenke på hvor koslig og godt det er når alt er flott. Anonymkode: a5328...c22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2024 #18 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg føler jeg koser meg mer med det når jeg har satt av godt med tid, så det er lagt inn pauser i vaskingen. For eksempel, vask kjøkkenet, 1 episode av en serie jeg ser på, vask av gulvet, 1 episode... etc. 🤣 og kanskje spise noe godt samtidig... belønningssystemet på maks altså. og hvis jeg er hjemme alene. Har jeg andre oppå meg samtidig blir jeg gal. 😅 Anonymkode: e8f2f...ebc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #19 Del Skrevet 2. oktober 2024 Nå hverken lytter jeg til musikk ,eller høre på podcast når jeg rydder. Det gjør jeg helst uten slike forstyrrelser. Anonymkode: 008ba...90f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #20 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har faste podcaster jeg følger. Og da koser jeg meg med å jobbe i huset samtidig. Hender til og med at jeg går på jakt etter oppgaver da jeg ønsker å høre mer. Klarer ikke å bare sitte stille og høre på. Anonymkode: 4d200...3d4 Dette! Anonymkode: b5274...d21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå