Gå til innhold

Felles bursdagsfeiring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min sønn har akkurat startet i første klasse. De er 40 elever i klassen, og det er blitt "enighet" blant foreldrene at alle som er født samme måned går sammen om bursdagsfeiring. Det er 5 gutter som har bursdag i oktober, min sønn er en av de. Det planlegges å holde det på lekeland og kun invitere guttene. 

Problemet er at min sønn ikke ønsker slik felles bursdagsfeiring. Bestevennen hans er en jente og hun får da ikke komme. Min sønn har lyst på egen bursdag med de han kjenner fra tidligere og har gått i barnehage med. Han kommer ikke helt overens med de andre som har bursdag, og jeg er redd han vil bli litt utafor i en slik stor feiring.

Hva gjør man i slike situasjoner, hva blir riktig?

Anonymkode: 9093c...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det er så tidlig i 1.klasse tror jeg at jeg hadde tenkt både og. Felles feiring på lekeland sammen med de andre & en feiring hjemme sammen med de han vil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-mamma skrev (1 minutt siden):

Siden det er så tidlig i 1.klasse tror jeg at jeg hadde tenkt både og. Felles feiring på lekeland sammen med de andre & en feiring hjemme sammen med de han vil.

Men blir ikke det litt rart å invitere noen få til en bursdagsfeiring nummer 2? At vi lager en egen lukket vip bursdag føles ikke helt rett heller 😅

Anonymkode: 9093c...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt felles bursdag og så bare invitert bestevennen etter det på en privat feiring. Kino eller noe feks.

Anonymkode: 9dc48...9ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men blir ikke det litt rart å invitere noen få til en bursdagsfeiring nummer 2? At vi lager en egen lukket vip bursdag føles ikke helt rett heller 😅

Anonymkode: 9093c...8d2

Inviter bare noen få - og ikke lever invitasjoner på skolen. Jeg tenker at dette bør være ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er bra dum som avtalte felles bursdagsfeiring i klassen, det kan umulig være slik at alle synes det var en god ide og turte ikke å stå opp for seg selv og barnet i plenum når et slikt ideotisk forslag kommer opp. Det er jo individuelle modenhetsnivå, preferanser, familier og ønsker fra år til år. Så lenge man holder seg etter overordnet linjer og enten inviterer alle i klassen av samme kjønn, hele trinnet av samme kjønn hele klassen eller trinnet så kan man jo gjøre det forskjellig fra år til år.

Anonymkode: f858a...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 stk i klassen?

Uansett, om han er "litt utenfor", så er det vel ikke lurt å ekskludere seg enda mer ved å ha bursdag med de du gikk i bhg med isteden for klassekamerater. 

Ta heller med venninna på kino eller noe en dag som egen feiring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt bursdag med klassen, gjerne sammen med andre på lekeland og sånt. Og så, vennebursdag utenom. Siden 2 av bestevennene går i parallell klassen, og 2 venner i andre klasser . Det går helt fint det, har gjort det hvert år siden 1 klasse, går nå i 3 klasse. 

Anonymkode: 8c80b...152

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men blir ikke det litt rart å invitere noen få til en bursdagsfeiring nummer 2? At vi lager en egen lukket vip bursdag føles ikke helt rett heller 😅

Anonymkode: 9093c...8d2

Det er jo slik det må bli når man tvinger barna til å holde bursdag sammen med andre barn på den måten du beskriver.

Bare arranger en bursdag nr.2 med de han ønsker å være sammen med, så får de foreldrene som stemte for tvunget felles feiring se hva slike teite regler fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med på fellesfeiringen og inviter jenta i familiebursdagen 😊

Anonymkode: b92dc...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...