Gå til innhold

Kjæresten ble sur for at jeg laget dørskilt uten han.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

hHvorfor ser  han for seg at hans navn skal være på et dørskilt utenfor hjemmet til barn han trolig ikke har møtt enda, et barn som trolig knapt har hørt om han? For dere har vært sammen i korte 12 måneder, sier du. Etter et år eller to tar man en vurdering på om forholdet er noe barn skal informeres om, man informerer ikke barn om korte affærer eller mors/fars datingliv. Noen ytterligere måneder eller år etter at barna er informert vurderer man om barna har glede av å introduseres for kjæresten. Er vurderingen at barna ikke har glede av hans nærvær i sitt liv så forblir han utelukkende i ditt til de flytter ut.

Om du ønsker å sambo en gang i fremtiden, dersom det skulle være positivt både for deg og ungene? Det er ikke en beslutning han kan påvirke eller mene noe om. Det er en du kan og bør informere han om, ikke noe mer. Og dersom en eller flere av dere ikke har glede av hans nærvær så blir dere selvsagt og helt udramatisk særboere.

Så hva har hans navn på dørskiltet å gjøre? 

Anonymkode: 5fa25...4fe

Sambo trives ikke innendørs.

Anonymkode: bd674...f29

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 16.57):

Jeg har vært sammen med kjæresten i 12 mnd og jeg har barn. Lenge har jeg hatt lyst på dørskilt der det står navn og «velkommen». påz Mest fordi barna mine har savnet det. Nå er kjæresten litt lei seg fordi han ikke er inkludert på skiltet. Vi snakker om at han skal flytte inn en gang, men ikke enda.  Han mener jeg kunne ventet til han skulle det.

Anonymkode: 5550b...5af

Ærligtalt til alle som sier han er barnslig. Stakkar, han vil bare føle seg inkludert i den lille familien han sikkert har blitt så glad i. Skjønner han godt jeg. Og jeg er alene mor til barn, med en type som enda ikke har flyttet inn. Hadde tatt med han bare for å inkludere dersom det er seriøst😊 regner med det er seriøst hvis han har møtt barna.

Anonymkode: 60131...48c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg utsatt hans innflytning med opprinnelig tid + 12 måneder. Rødt flagg fyr. Skal han bo gratis også kanskje?

Anonymkode: b27ea...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sambo trives ikke innendørs.

Anonymkode: bd674...f29

Hva mener du her?

Anonymkode: 1fba2...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare et spm:

Hvordan er hans forhold til sin mor?

Anonymkode: 1fba2...c07

Helt normalt. Navlestrengen er klippet om du lurte på det. Normale, bra foreldre jeg har godt forhold til så langt. Eneste jeg reagerer LITT på, er at han føler seg eksludert dersom foreldene hans lager planer med søstera sine små barn. Da ønsker han også å bli ringt til. Det synes jeg er litt rart å henge seg opp i.  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 17.03):

Om han er veldig glad i å lage dørskilt så forstår jeg det var skuffende at han ikke fikk være med på å lage dørskiltet. Det er jo ikke så ofte man lager dørskilt. 

Anonymkode: 18887...d50

😂😂😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ærligtalt til alle som sier han er barnslig. Stakkar, han vil bare føle seg inkludert i den lille familien han sikkert har blitt så glad i. Skjønner han godt jeg. Og jeg er alene mor til barn, med en type som enda ikke har flyttet inn. Hadde tatt med han bare for å inkludere dersom det er seriøst😊 regner med det er seriøst hvis han har møtt barna.

Om man føler seg inkludert eller ikke, kan vel ikke bare avhenge av et skilt. Og i hvert fall ikke et dørskilt et sted man ikke bor.

Skal jeg føle meg ekskludert fra familien fordi jeg ikke er inkludert på dørskiltet hjemme hos foreldrene mine, enda jeg ikke bor der?

Forstår det sånn at han er veldig keen på å bli samboer, men jeg synes ts er uhyre fornuftig som vil ta det med ro. Det finnes utallige eksempler på foreldre som kommer drassende med ny samboer alt for tidlig - ungene har ikke noe ønske om å bli tvunget til å bo med en fremmed.

Anonymkode: a42c9...376

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 16.57):

Jeg har vært sammen med kjæresten i 12 mnd og jeg har barn. Lenge har jeg hatt lyst på dørskilt der det står navn og «velkommen». påz Mest fordi barna mine har savnet det. Nå er kjæresten litt lei seg fordi han ikke er inkludert på skiltet. Vi snakker om at han skal flytte inn en gang, men ikke enda.  Han mener jeg kunne ventet til han skulle det.

Ok. I overskriften skriver du "sur". Som er noe barn sier. Her skriver du "litt lei seg". 

Siden jeg kun leser én side av saken, og ikke aner noe om dynamikken deres eller om han, er det umulig å uttale seg om det er noe misforståtte forventninger mellom dere, eller om dere bare *ikke* forstår hverandre. 

Hva jeg får ut av dette: du er litt umoden og veldig uklar / utydelig. 

Anonymkode: 4e160...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 23.11):

Ser flere her har misforstått, for flere tror han er sur fordi han Ikke fikk være med på lage skiltet. Det er feil, ts skriver han er sur for at navnet hans ikke står skrevet på skiltet. Stor forskjell. 

Anonymkode: 421b4...dd6

Nei, det er samme person som gjentar seg selv utallige ganger.. 

Anonymkode: 46d21...ae5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når (om) han flytter inn kan du bestille et ekstra skilt. "Nå på prøvetid: Roger". Så henger du skiltet langt ned på veggen. For hver uke han oppfører seg og ikke sutrer kommer skiltet 10 cm lenger opp. Blir han furt rykker det ned igjen. Den dagen han kommer helt opp til deres skilt bestilles et nytt skilt med alle navnene.

Anonymkode: 517b0...a3d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jammen han bor jo ikke der?

Anonymkode: 713c5...abf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.9.2024 den 7.43):

Ts.

Han mener vi burde vente med å bestille skilt til han flytter inn. Det har lagt i kortene at vi på sikt skal flytte sammen. Han sier han fikk det «litt i fleisen» at han ikke er en del av oss enda. 

Mine barn er små nok til å lage farsdagskort, men store nok til å si at skilt på døren er gøy. De springer jo til andre barn og ser at de andre har skilt med navn på døren. 

Hm.. og du blir ikke bittelitt betenkt på at han ikke får ræva i gir og flytter inn?

Lykke til. 

Anonymkode: bbf16...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hm.. og du blir ikke bittelitt betenkt på at han ikke får ræva i gir og flytter inn?

Lykke til. 

Anonymkode: bbf16...552

Det er vel ts som ønsker å vente med å la ham flytte inn. Og bra er det.

Anonymkode: a42c9...376

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Helt normalt. Navlestrengen er klippet om du lurte på det. Normale, bra foreldre jeg har godt forhold til så langt. Eneste jeg reagerer LITT på, er at han føler seg eksludert dersom foreldene hans lager planer med søstera sine små barn. Da ønsker han også å bli ringt til. Det synes jeg er litt rart å henge seg opp i.  

Og hvordan reagerer han når du har planer med andre??

Anonymkode: c7d2f...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ærligtalt til alle som sier han er barnslig. Stakkar, han vil bare føle seg inkludert i den lille familien han sikkert har blitt så glad i. Skjønner han godt jeg....

Det er jo helt feil fokus hos ham. Det er HAN som må tilrettelegge for at barna trives med ham og ønsker at det på sikt blir opptrapping av hans involvering. 

Anonymkode: 1cdb7...4cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

...Eneste jeg reagerer LITT på, er at han føler seg eksludert dersom foreldene hans lager planer med søstera sine små barn. Da ønsker han også å bli ringt til. 

What...

Anonymkode: 1cdb7...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde dette vært omvendt og skjedde en kvinne hadde sangen vært annerledes

Anonymkode: c305c...f57

De hadde vært andre individer. 

Anonymkode: 4e160...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...