AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Skrevet 28. september 2024 Hei! Jeg er en sterilisert kvinne på 42 år som er svært plaget med kraftig mensen, Blør i 7 dager +, og dag 2-3-4 og 5 er så ille at jeg må bytte tampong hver 2-3 time. Så har jeg mellomblødninger, så i prinsippet kan jeg ha blødninger omtrent hver dag. Mellomblødningene kom etter covid vaksinen, og har sjekket det ut hos gyn og utelukket kreft og andre ting. Gyn skrev nå ut Cerazette til meg. Jeg skulle bare ta hver dag, ikke noe pause. Andre som går på denne pillen som har mistet mensen? Fikk dere noen humørforandringer eller andre bivirkninger? Anonymkode: 83f9e...de0
monican94 Skrevet 28. september 2024 #2 Skrevet 28. september 2024 gikk på de i fjor, blødde mindre mengdemessig men blødde daglig i 14 uker.. da ble jeg heldigvis tilbudt hysterektomi og livet er nå til såå mye bedre. Slet som deg med kraftige blødninger, lakk gjennom største ob pluss stort bind etter 2 timer, måtte opp 3 ggr om natten for å bytte osv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Skrevet 28. september 2024 monican94 skrev (23 minutter siden): gikk på de i fjor, blødde mindre mengdemessig men blødde daglig i 14 uker.. da ble jeg heldigvis tilbudt hysterektomi og livet er nå til såå mye bedre. Slet som deg med kraftige blødninger, lakk gjennom største ob pluss stort bind etter 2 timer, måtte opp 3 ggr om natten for å bytte osv. gammel er du? Anonymkode: 83f9e...de0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #4 Skrevet 28. september 2024 Ja, mistet all mens. Litt mer stabil i humøret på godt og vondt. Anonymkode: f8715...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Skrevet 28. september 2024 K42 her, som går på disse for å redusere menssmerter. Tar 2 pr dag (etter gyns anbefaling). Jeg har ikke mistet mensen helt, men smertene er tilnærmet borte. Glemmer jeg å ta de en dag kommer mensen bortimot med garanti dagen etter, men varierer veldig hvor lenge den varer. Jeg har ingen bivirkninger Anonymkode: f66fc...d19 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #6 Skrevet 28. september 2024 På meg virket de helt fantastisk fint, null mens, stabilt humør, mindre ryggverk, men blodtrykket gikk til himmels så måtte slutte med de etter ett halvt år. Anonymkode: 142b9...b97 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #7 Skrevet 28. september 2024 Jeg mistet mensen helt (kun sjeldne småblødninger, type spotting som knapt trengte truseinnlegg), men mistet også meg selv. Jeg ble helt flat i humøret og mistet fullstendig livsgnisten. Ikke sånn at jeg ble suicidal, men alt var bare meh og jeg kjente ingen glede for ting som vanligvis gjør meg glad. Alle reagerer forskjellig, så du må nesten prøve selv. Anonymkode: a479d...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #8 Skrevet 28. september 2024 Jeg gikk på cerazette i ca. ett år. Blødde hele tiden. Og ble mentalt utstabil; mistet livsgnistens slik som AB over meg beskriver det. Gikk på de i tidlig 20-årene. Nå går jeg på kombinasjonspiller (diza). Mye mer stabil i humøret. Anonymkode: 6d97e...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #9 Skrevet 28. september 2024 Jeg gikk på Cerazette i to omganger. Første gangen fikk jeg småblødninger hele tiden, orket ikke vente månedsvis på at det skulle gå over, så byttet type. Senere forsøkte jeg det igjen, da mistet jeg menstruasjonen i mange år. Det var veldig kjekt, men etterhvert fikk jeg store humørforandringer og ble helt "død" nedentil. Så jeg måtte slutte. Men frem til jeg måtte slutte så var det topp. Anonymkode: 3152c...bea 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #10 Skrevet 28. september 2024 Gått på Cerazette i 5 år, med noen opphold av ulike årsaker, og så lenge jeg husker å ta pillene (med meg på ferie), så uteblir mensen. Opplever ingen forandring utenom. Anonymkode: 44327...09b 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #11 Skrevet 28. september 2024 Mister fullstendig mensen på dem (Men blødde en god del første halvår). Fikk to barn på dem, så fungerte dårlig som prevensjon for meg, men jeg tok dem mest pga grusom pms - og det funket de mot. Har nå hormonspiral, syntes det er vesentlig enklere enn å huske å ta den tabletten hver dag. Anonymkode: 7a08e...2c5 1
monican94 Skrevet 28. september 2024 #12 Skrevet 28. september 2024 monican94 skrev (7 timer siden): gikk på de i fjor, blødde mindre mengdemessig men blødde daglig i 14 uker.. da ble jeg heldigvis tilbudt hysterektomi og livet er nå til såå mye bedre. Slet som deg med kraftige blødninger, lakk gjennom største ob pluss stort bind etter 2 timer, måtte opp 3 ggr om natten for å bytte osv. AnonymBruker skrev (7 timer siden): gammel er du? Anonymkode: 83f9e...de0 44 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #13 Skrevet 28. september 2024 takk for svar:) Jeg får bare prøve. Har gått på denne tidligere og da blødde jeg på den. Men får forsøke igjen:) Ts Anonymkode: 83f9e...de0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #14 Skrevet 28. september 2024 Har brukt den i 4 år og har ikke hatt mensen i nesten hele perioden. Var vel bare i begynnelsen jeg blødde litt så stoppet det helt opp. Eneste bivirkning er vel litt lavere libido men det lever jeg fint med. Herlig å slippe mensen helt, er 39 år. Anonymkode: b45a6...be1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #15 Skrevet 29. september 2024 jeg starte opp nå pga sterke blødninger og smerter. Gikk på de for noen år siden og mistet da all mens, håper på det samme nå. Gått på de bare 1 mnd så litt tidlig å si ennå. Hatt 1 mellomblødning. Gyn sa til meg at det er en type som kan være hakket bedre når man er blitt litt eldre som heter Slinda. Denne hadde enda bedre blødningskontroll. Men prøver cerazette først pga god erfaring. Anonymkode: 4d7ee...bb1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå