Gå til innhold

Hvor mye ville dere satt av til et sånt bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten ønsker å gifte oss. Men ønsker å spare opp alt før vi forlover oss. Ingen idee om hva dette kommer til og koste. Skjønner at et bryllup kan koste fra alt til veldig lite til enorme summer. 

Vi tenker oss et bryllup med  30 gjester der 7 av de er barn. Vi ønsker kun middag/kaker. Altså ikke fest med mye alkohol. Kun litt vin eventuelt til middagen. Itillegg må vi sette av penger til ring til hverandre og brudekjole til meg og dress til mannen. 

Hvor mye ca ville dere spart opp til et sånt bryllup? Bare ringer koster jo en del. Vi har ikke den beste økonomien så kommer ikke til å kjøpe det dyreste vi finner, men gifter oss bare 1 gang så vil ha det litt fint🥰

Anonymkode: f2fca...699

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere ha det på hotell/restaurant? 

Blir uansett litt penger.

Ringer, kjole, smoking, mat, drikke. 

Dere burde klare å få det til under hundre tusen 😊

Anonymkode: 2e7e6...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Skal dere ha det på hotell/restaurant? 

Blir uansett litt penger.

Ringer, kjole, smoking, mat, drikke. 

Dere burde klare å få det til under hundre tusen 😊

Anonymkode: 2e7e6...672

Enten hjemme eller billig lokale tenkte vi😊. 100 000 det var en del unna det vi har spart opp hittil 🙈.

noen som har hatt en lignende bryllup vi tenker? Hva brukte dere totalt?👰🏻‍♀️🤵‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha noe lignende. Har beregnet 70k, men da har vi safet på mat og drikke. Vi velger å leie et sted som betyr mye for oss til 11k men kunne sikkert fått et annet sted mye billigere. Kjole, ring og dress er jo en prioriteringssak. I stedet for vanlige ringer velger vi nok tungsten-ringer til 2k totalt i stedet for gullringer til 10k. På kjolen vipper jeg mellom å velge en til Max 2000 og det å legge mer penger i det (isåfall Max 10k). 

Hvis vi hadde spart inn mer på sted, alkohol etc tror jeg vi kunne havnet på 30k. Til sammenligning hadde vi dåp med 20 gjester hvor vi lagde koldtbord. På mat og drikke brukte vi ca 6000. Dekorasjon/lys/serviett etc ca 500… Hadde det hjemme. Alt er mulig!

Anonymkode: b4080...452

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger vel ikke å koste mer enn en 1000-lapp Per voksne gjest. Mindre hvis dere har det hjemme.

Anonymkode: 4d10d...6cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vi skal ha noe lignende. Har beregnet 70k, men da har vi safet på mat og drikke. Vi velger å leie et sted som betyr mye for oss til 11k men kunne sikkert fått et annet sted mye billigere. Kjole, ring og dress er jo en prioriteringssak. I stedet for vanlige ringer velger vi nok tungsten-ringer til 2k totalt i stedet for gullringer til 10k. På kjolen vipper jeg mellom å velge en til Max 2000 og det å legge mer penger i det (isåfall Max 10k). 

Hvis vi hadde spart inn mer på sted, alkohol etc tror jeg vi kunne havnet på 30k. Til sammenligning hadde vi dåp med 20 gjester hvor vi lagde koldtbord. På mat og drikke brukte vi ca 6000. Dekorasjon/lys/serviett etc ca 500… Hadde det hjemme. Alt er mulig!

Når det gjelder blomster vipper jeg også mellom å bruke markblomster etc eller å kjøpe inn og dandere det meste selv. Brudebukett blir nok det eneste jeg betaler for å få satt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringer kan man få for nesten ingen penger hvis man velger stål i stedet for edelmetaller. Samme med brukte brudekjoler, det er 100,000 å velge imellom på finn - det er kjøpers marked. Det er de letteste måter å spare penger på. 

Anonymkode: 6e128...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde lite bryllup. Hadde det hjemme, grillmat og tilbehør. Kjøpte gifteringer i sølv, veldig fornøyde med de. Brudekjole til rundt 3000,-

Kjøpte 1 bryllupskake, men den kostet under 1000,-

Kom på langt under 20.000,-

pyntet med blomster fra egen hage.

Du setter fint sammen en nydelig brudebukett selv, se litt på hvordan kan bygger buketter. 

Det ble en nydelig dag, høytidelig i kirken men avslappet og fint i selskapet etterpå. Alle bare spiste og koste seg, ikke noe veldig program greier. Var kun nærmeste familie og noen få nære venner.

Anonymkode: bdc21...55b

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte chambre séparée, 3-retters med drikke på restaurant, kuvertprisen der er ca 1300kr pr pers, drikke inkludert. Vi blir 33 personer så totalt 42900kr.

Ringene kosta oss 13000kr, helt enkle i gull.

Brudens antrekk: 3000kr.

Brudgommens antrekk: 15000kr.

Brudebukett og knappehullsblomster 2000kr.

Transport til og fra for oss og forlovere 2000kr.

Rett rundt 80000kr for hele greia, det dukker nok opp noen utgifter til regner jeg med. Litt på den dyrere siden enn det «må» være, samtidig har vi ikke brukt penger på for eksempel hår, sminke, invitasjoner, fotograf, musikk, bryllupskake eller pynt av lokalet. 

Anonymkode: bb007...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringer

Kjole, sko

Dress, sko

Brudebukett

Fotograf

Frisør/make-up

Koster litt i kirka, vet ikke hvor mye

Invitasjoner

Takkekort

Bryllupskake

Leie av lokale, serveringshjelp, rydding, vasking, musikk, blomster til bordene, servietter, lys, bordkort...... om dere ikke velger restaurant

Og ca 1.000 pr kuvert til 30 gjester, uten mye alkohol. Må økes om det er velkomstdrink, vin til maten og en cognac til kaffen

Da er det bare å sjekke opp priser og regne ut 🙂. Minimum 80.000 vil jeg tippe. Ting blir fort dyrere enn man tror.

Anonymkode: 1c7dc...b07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. brudekjolen tenker jeg at det viktigste er at du føler deg fin, så jeg ville brukt mer tid enn nødvendigvis penger på å finne den (selvfølgelig med et øvre pristak). Finner du den perfekte kjolen spiller det ingen rolle om den kostet 2 000 eller 10 000 (men tenker man kanskje må over en viss pris for å få et pent snitt). Finn og Tise er sikkert et bra sted å begynne.

Se på hvite selskapskjoler (om du vil ha hvitt), alt blir mystisk mye dyrere når det står brude- foran 😄 Vil man få satt opp håret kan man gå og få et  vanlig festoppsett samme dagen, men det er også mange fine frisyrer på Pinterest ol. man kan øve seg på hjemme. Vi (noen venninner og jeg) satte opp min søsters hår (hun har mye hår😄). Det ble nydelig, også fordi det ble veldig personlig når det bare var oss.

Anonymkode: 3f86d...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Petra200 skrev (21 minutter siden):

100 000 for alt skal være mulig å gjennomføre!

100 000 var det vi betalte, for ca. dobbelt antall gjester som TS... 

Brukte under 5k på kjolen, men hadde dyr fotograf (for vi ville ha en spesifikk fotograf).

Anonymkode: 9faa4...e0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

100 000 var det vi betalte, for ca. dobbelt antall gjester som TS... 

Brukte under 5k på kjolen, men hadde dyr fotograf (for vi ville ha en spesifikk fotograf).

Anonymkode: 9faa4...e0e

Javel, men da hadde dere kanskje mindre alkohol eller enklere mat? Ikke så mye blomster? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dere kan få til dette for ca 40-50 000 kr hvis dere setter opp et realistisk budsjett

Anonymkode: 269ae...161

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt bryllup; 

25 gjester

Lokale (på hotellet) + vårt hotell rom + mat (3 retters og bryllupskake) + drikke (velkomstdrikk, og 3 bonger til hver i bar) totalt 27 000-, 

Ringer 5000-, (2 for 1 når det var Valentine hos gullsmed)

Lagde egne invitasjoner 

Takkekort 1000kr

Brudebukett og knappehullsblomster 1000kr ca

Mannen min hadde skreddesydd dress fra før

Jeg kjøpte brudekjole på Asos til 1000-,

Sminke og hår 5000-, 

Fotograf 10 000-, (tror jeg, husker ikke helt)

Totalt; 50 000

Du kan altså få deg ett rimelig bryllup hvis du f eks ikke skal ha rådyr fotograf eller sminke på dagen :) 

Anonymkode: 808e7...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 18.25):

Enten hjemme eller billig lokale tenkte vi😊. 100 000 det var en del unna det vi har spart opp hittil 🙈.

noen som har hatt en lignende bryllup vi tenker? Hva brukte dere totalt?👰🏻‍♀️🤵‍♂️

Vi hadde akkurat konfirmasjon med 35 gjester (og null alkohol), det kom på rundt 40-tusen. Da uten brudekjole, ringer, dress.

(17000 kr var lokalet, dekking og med tre servitører for fem timer).

Anonymkode: b526f...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å finne ut hva som er viktig for dere og prioritere :) har man lite budsjett så se over gjestelisten en gang til. Er dere unge? Kanskje det går også ann å få litt hjelp hjemmefra istedet for bryllupsgaver? Faren min tilbud feks seg å betale for brudekjolen som bryllupsgave og det hjalp veldig på budsjettet her :)

Familiemedlemmer kan hjelpe også med å bake kaker feks og kanskje plukke blomster eller ta med ting man kan pynte lokalet med. Er det noen blant gjestene som er flink til å ordne hår eller ta bilder? For intime bryllup med familie tror jeg de fleste synes det er koselig å være med å bidra litt på det store dagen.

Anonymkode: 68fe5...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...