Gå til innhold

Tar det noe særlig strøm å slå av og på varmepumpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare en myte idag?

Anonymkode: cf4c7...58c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å slå av og på trekker da ingen strøm. 

Anonymkode: cd340...bb9

Skrevet

Eller mener du egentlig jevn varme, sett mot å varme opp, skru av over tid, varme opp? 

Det vil sjeldent lønne seg, uansett varmekilde. Med mindre rommet er veldig lite. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller mener du egentlig jevn varme, sett mot å varme opp, skru av over tid, varme opp? 

Det vil sjeldent lønne seg, uansett varmekilde. Med mindre rommet er veldig lite. 

mener å slå den på når jeg går på jobb, og av når jeg kommer hjem fra jobb  f.eks? Tja, vil vel si stuen kombinert med kjøkken er ca 50-60kvm som blir varmet opp til ca 21-22 grader isåfall.

Er det dyrt å gjøre det slik? Er klar over at jeg bare kan ha pumpen på og ha lav temp, problemet er at den har begynt med en ulyd som jeg ikke orker å høre på når jeg er hjemme så derfor før jeg får service på den så gjør jeg det slik.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

mener å slå den på når jeg går på jobb, og av når jeg kommer hjem fra jobb  f.eks? Tja, vil vel si stuen kombinert med kjøkken er ca 50-60kvm som blir varmet opp til ca 21-22 grader isåfall.

Er det dyrt å gjøre det slik? Er klar over at jeg bare kan ha pumpen på og ha lav temp, problemet er at den har begynt med en ulyd som jeg ikke orker å høre på når jeg er hjemme så derfor før jeg får service på den så gjør jeg det slik.

Men service kommer jo nesten på dagen. 

Om du ikke har det jevnlig er den potensielt veldig dyr i drift, da den blir ineffektiv. Og i verste fall brannfarlig. Så om du har slurvet her ville jeg ikke brukt den i utgangspunktet. 

• Liker 1
Skrevet

De som satte opp min sa dette, hold den på samme temperatur. Og skal jeg gjøre. Da er varmen jevn hele tiden, og du slipper høyere forbruk for å få innetemeraturen opp igjen. Har aldri skjønt vitsen med nattsenk, da en må bruke mye energi for å øke innetempen igjen.

Anonymkode: 6cab1...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...