Gå til innhold

Frieri

Gjest Gjest_lille my_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet

Hei!

Jeg og min kjæreste har vært sammen en stund og det har blitt litt snakk om giftemål i fremtiden... Men, på spøk, sa han at det var jeg som måtte fri til han! VÆ!

Jeg er en tradisjonell jente og mener at det er "guttens oppgave" å fri. Jeg synes det er kjempegreit om andre jenter gjør det og det er sporty gjort..

Men jeg synes at gutten skal gjøre det jeg da...

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I desse likestillings-tider syns eg det er nett det samme om det er gutten eller jenta som frir! Hadde tenkt å fri sjølv eg, men mannen avverga det, for han ville gjere det!

Skrevet

Jeg synes det er helt ok at jenta frir. Er ikke så opptatt av sånne gamle "regler" om at gutten må gjøre det.

Gjest Gjest_lille my_*
Skrevet
I desse likestillings-tider syns eg det er nett det samme om det er gutten eller jenta som frir! Hadde tenkt å fri sjølv eg, men mannen avverga det, for han ville gjere det!

Det er bra! Men hvordan hadde du tenkt å gjøre det? Kjøpe ring og gå ned på kne?

Kanskje jeg skulle ta motet til meg og fri gitt? Er redd jeg bare hadde begynt å le :ler:

Skrevet

Jeg synes det er absolutt uvesentlig hvem som frir, og kan ikke begripe de som henger seg opp i at mannen må fri. Det viktigste her er jo at to mennesker ønsker å dele livet sammen.

Skrevet
Det er bra! Men hvordan hadde du tenkt å gjøre det? Kjøpe ring og gå ned på kne?

Kanskje jeg skulle ta motet til meg og fri gitt? Er redd jeg bare hadde begynt å le :ler:

Eg hadde ikkje planlagt noko spesielt, men reknar med at eg hadde nytta meg av ein fin augneblink, gått ned på kne og sagt nokre velvalgte ord. Ringar hadde vi ordna saman, etter frieriet.

Skrevet
Jeg synes det er absolutt uvesentlig hvem som frir, og kan ikke begripe de som henger seg opp i at mannen må fri. Det viktigste her er jo at to mennesker ønsker å dele livet sammen.

Hadde du fridd til mannen din?

Skrevet
Jeg synes det er helt ok at jenta frir. Er ikke så opptatt av sånne gamle "regler" om at gutten må gjøre det.

Enig at det er samme hvem som frir. Men, det er jo litt mer "macho" om gutten gjør det. Kommer vel ann på hvem det gjelder og hvor gammel romatisk man er. Skjønner godt at mange vil at gutten skal fri også.

Skrevet

Du kommer garantert ikke til å le - det kommer til å bli veldig romantisk.:)

Jeg fridde til min kjære på skuddårsdagen for to år siden - gjorde ikke så mye ut av det, men det var veldig romantisk, og jeg angrer ikke på at det var jeg som tok steget og spurte han. ;)

Skrevet
Hadde du fridd til mannen din?

Ja, jeg tenkte faktisk på det, men han kom meg i forkjøpet.

Skrevet
Men hvordan hadde du tenkt å gjøre det? Kjøpe ring og gå ned på kne?

Nei, sånn kan jeg love deg at jeg ikke hadde gjort det! :ler:

Det hadde ikke vært min stil i det hele tatt.

Skrevet

Jeg synes ikke det spiller noen rolle. Det eneste jeg synes betyr noe, og som jeg noen ganger får inntrykk av at andre tar lett på, er at begge på en måte tenker seg godt om før de "hopper i det". At man ikke frir bare fordi det "er fint å være forlova og bryllup er gøy", liksom...

Gjest Mamma Mø
Skrevet

Jeg skulle GJERNE gått ned på kne og fridd :)

Om han - eller jeg- hadde ledd litt hadde ikke gjort noe.

Men han kom meg i forkjøpet over oppvasken, gitt....

Så lenge stemningen er der for et frieri, spiller det da ingen rolle om det er mannen eller kvinnen som frir...?

Skrevet

Jeg fridde!

Jeg gikk ned på kne, sa at jeg elsket han og ville dele resten av livet med han, og sa de magiske ordene "vil du gifte deg med meg?" Hadde ikke kjøpt ringer, det gjorde vi etterpå sammen.

Det at det skjedde under særdeles uromantiske former er en annen sak.

Skrevet

Jeg syns det er kult når jenter frir! :) Kunne kanskje gjort det selv faktisk, og jeg vet at sambo hadde syntes det var morsomt! Vi får se hvem som gjør det først...

Gjest Fruktkake
Skrevet

Øyvind har sagt i alle år at han ikke tør å fri. Så jeg hadde igrunnen belaget meg på at om det skulle bli bryllup så måtte jeg ta steget. Men jaggu fridde han ikke likevel.

Men jeg hadde ikke hatt problemer med å gjøre det. Samme det om det er jenta eller gutten som frir. Vi lever jo i 2006! ;)

Skrevet

Jeg fridde til mannen min. Det skjedde spontant, eh, i senga og uten ring. Tror han kunne tenkt seg å gjøre det selv, men det hindret ham ikke i å si ja og gifte seg med meg. ;)

Skrevet

Jeg fridde her i gården :)

Det har blitt mye fleiping rundt det i ettertid :)

Vi skal gifte oss i juli.

Skrevet

Jeg fridde selv til mannen min, men gikk ikke ned på kne. Det er liksom ikke meg eller han for den saks skyld, og derfor ville det bare blitt helt teit om en av oss hadde gjort det. :ler: Det var heller ikke skuddår, men en helt "vanlig" dag ;)

Så jeg mener begge kan fri :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...