Gå til innhold

Noen som har sluttet med å drikke kaffi? Hvilke forskjeller før og etter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en periode jeg ikke drakk kaffe (uten noen spesiell grunn). Merket overhode ingen forskjell. Drikker kaffe fordi jeg syns det er godt, merker ikke noe til den oppkvikkende effekten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 15.39):

Kaffe kan gi bivirkninger som hjertebank, uro, hodepine, søvnvansker og magetrøbbel. Forskning har faktisk vist at koffein kan føre til eller forverre angstlidelser, og at det kan forårsake panikkanfall hos personer med panikklidelse.

Anonymkode: 0f57c...656

Enig! Jeg tåler rett og slett ikke kaffe så godt. Nå drakk ikke jeg mye da, men merket jeg fikk mye mindre hjertebank og uro. Søvnen ble også bedre. 

Anonymkode: 88689...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri likt kokt kaffe, men gikk ned til 1 espressoshot om dagen.

Mindre hjertebank, mer energi.

Må si jeg drikker flere kopper med svart te nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet med koffeinholdig kaffe for halvannet år siden, fordi jeg ikke kunne gå mer enn en halv dag uten, uten å få voldsom hodepine. Sluttet tvert, og hadde en uke med sammenhengende migreneanfall (har migrene, men pleier ikke å ha såpass lange anfall). Etter en ukes tid slapp hodepinen. Kjenner ikke noe spesiell forskjell, bortsett fra at jeg slipper å bekymre meg for om jeg får i meg kaffe i tide hvis dagene er annerledes enn normalt. Drikker for øvrig mengder med koffeinfri kaffe da😛

Anonymkode: 67b9d...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte med kaffi? 😂😂😂 Bare ta en titt på brukernavnet og bildet mitt.

Jeg har forsåvidt hatt flere, relativt lange perioder der jeg nesten ikke har drukket kaffe fordi jeg sliter med søvn. Men det ga null effekt, så nå drikker jeg kaffe "døgnet rundt". Jeg har til og med kaffemaskin på nattbordet, så dagens første lungo inntas under dyna

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Sluttet med koffeinholdig kaffe for halvannet år siden, fordi jeg ikke kunne gå mer enn en halv dag uten, uten å få voldsom hodepine. Sluttet tvert, og hadde en uke med sammenhengende migreneanfall (har migrene, men pleier ikke å ha såpass lange anfall). Etter en ukes tid slapp hodepinen. Kjenner ikke noe spesiell forskjell, bortsett fra at jeg slipper å bekymre meg for om jeg får i meg kaffe i tide hvis dagene er annerledes enn normalt. Drikker for øvrig mengder med koffeinfri kaffe da😛

Anonymkode: 67b9d...6bf

Er migrenen din bedre? 

Anonymkode: 4b99f...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 15.08):

Får du ikke kaffe på jobben?? 😱 Aldri hørt om før. 

Anonymkode: 54d89...9d4

Når jeg var barnehagelærer student i div barnehager så måtte vi 9/10 ganger betale for kaffe/te😂 Synes det blir ror dumt.

Anonymkode: 67629...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er som alle andre stoffer som ikke tilfører næring, men som kan gi litt glede i livet: 

- Sukker:  Klarer du å spise litt, og er normalvektig, men syns at litt godteri og kake er godt - hvorfor kutte det helt ut?

- Alkohol: Liker du smaken av et godt glass sosialt, eller bare på alene for kos en gang i blant - muligens sunnere å kutte det helt ut, men om moderat inntak gir sterkere godfølelse enn negative konsekvenser - hvorfor ikke?

- Koffein: Om du ikke merker negative effekter av det, og det er kos for deg - but, why not?

Folk er blitt så ekstremt dogmatiske på kosthold. Den enten/eller mentaliteten mange har er ikke bra for psyken. Alt bør avveies logisk, ikke ved å finkjemme nettet etter artikler som er for eller imot, men hvordan disse påvirker din kropp og din psyke. Mer positivt enn negativt; kos deg. 

Anonymkode: cc28e...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk ikke kaffe før jeg var noen-og-tyve. Nå drikker jeg som regel en kopp om dagen, men det hender at det er mange dager på rad hvor jeg ikke drikker kaffe i det hele tatt. 

Merker ingen forskjell. Regner med at man må drikke en del mer enn meg før det påvirker helsa og velværet i noen særlig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 14.05):

*livet

Anonymkode: 7076a...57f

Du tar ikke feil men det gjør ikke jeg heller. Så det er absolutt ingenting å rette på i teksten jeg har kopiert for akkurat slik står det i teksten: lykken😉😉😉😉 og det står også livet. Begge deler er sant. Og begge deler er korrekt også 😉 Så lærte du noe der altså.

Anonymkode: 647ce...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 44 år og har aldri drukket en kopp kaffe i hele mitt liv. Men håper alle kaffedrikkere innser at de er sykt avhengige! Og jeg tenker som så at når folk blir irriterte/får hodeverk for at kroppen ikke får noe (samme hva)- er det hvertfall ikke sunt!

Anonymkode: 07ef4...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er 44 år og har aldri drukket en kopp kaffe i hele mitt liv. Men håper alle kaffedrikkere innser at de er sykt avhengige! Og jeg tenker som så at når folk blir irriterte/får hodeverk for at kroppen ikke får noe (samme hva)- er det hvertfall ikke sunt!

*alle stor-kaffedrikkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...