Gå til innhold

Noen som har sluttet med å drikke kaffi? Hvilke forskjeller før og etter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Holder på å slutte nå... tålte det plutselig ikke lenger, ble svimmel og kvalm. Drakk bare en sterk hjemmelaget iskaffe hver dag. Er trøttere, men har jevnere med energi. Litt smådeppa første ukene, litt hodeverk.

Var nok mest psykisk avhengig, som et slags rituale før jeg satte i gang med dagen. Heldigvis finnes det mange koffeinfrie urter man kan lage te av :)

Anonymkode: fef9e...4d2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

den siste livsgleden ville forsvunnet 😅 

men hva er motivasjonen din for å slutte, TS. Du tror at kaffe er dårlig for deg? Det er ikke nødvendigvis sant, kaffe kan også være bra for deg - og det er en stor sjanse at kaffe er bra for deg, hvis du er norsk. Andel av "superforebrennere" av koffein er høy i norsk befolkning, derfor også tradisjoner med å ha en kaffekanne hele dagen. Les her - https://kaffegeek.no/2022/01/13/genetisk-sensitivitet-kaffe/ 

Anonymkode: 85545...347

Takk for link, dette var gøy å lese!

Jeg er nok da en av de som "forbrenner" koffein raskt. Jeg kan drikke kaffe rett før jeg legger meg uten at det går utover søvnen.

Prøver likevel å trappe ned på mengden kaffe i løpet av en dag, for jeg liker ikke svart kaffe men må ha fyldig havremelk i  og den er i hvert fall ikke bra for kroppen i større mengder😅

Anonymkode: 35b47...9d5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drakk kaffe før jobb, hele dagen på jobb og så på kvelden. Nå drikker jeg kun 3-4 kopper med cappuccino på jobb og avslutter kl. 12. I helger drikker jeg alt fra 0 til 2 kopper svart kaffe hver dag. Denne helga null kaffe. Ikke merket noe endring i det hele tatt. 

Anonymkode: 583cb...925

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Får du ikke kaffe på jobben?? 😱 Aldri hørt om før. 

Anonymkode: 54d89...9d4

Jeg jobber i helsesektoren. Din skattepenger betaler ikke min kaffe, dessverre. Merkelig nok betaler dine skattepenger leders kaffe, nesten trylleri! 

Uansett, jeg har råd til den ene kaffen om morgenen. Som du også har betalt ... Så, takk ❤️ 

Anonymkode: feb50...8ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sluttet med kaffe fordi blæren sa stopp. Etter jeg sluttet gikk også problemer med blæren bort. Ellers merker jeg ikke så mye forskjell. 

Anonymkode: 42f9c...2d7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mengden er en viktig faktor når det gjelder kaffe da. Hvis man opplever hjertebank og slik så kan man prøve å kutte ned, drikke en kopp eller to bare. 

Jeg hadde aldri slutta med kaffe, kaffe er viktigere enn mat for meg. Kaffe kan muntre opp en drittdag. Kan våkne på natta og telle timer til det er morgen og jeg får min første kaffekopp, og av og til er den kaffekoppen det eneste som frister for å stå opp. 

Anonymkode: 3690f...256

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke sluttet, morgenkaffen må jeg ha, men det blir 2-3 kopper før kl 10, og ikke mer. Merker stor forskjell på søvnkvaliteten etter dette, sovner raskere og får flere timer søvn.

Anonymkode: 3557e...5b5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg ble gravid gikk jeg fra å elske kaffe til å ikke klare smaken, smakte direkte vondt. Så sluttet på dagen. Fikk ikke abstinenser.

Anonymkode: 16101...a61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mindre angst og høyere jernlagre.

Anonymkode: 0a128...a3a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mindre angst og høyere jernlagre.

Glemte å nevne mindre halsbrann.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Ikke mer diaré

2. Ikke mer sure oppstøt og IBS-symptomer

Anonymkode: d591b...48c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg drakk ikke kaffe ca. et år, etter at jeg først fikk avsmak på det da jeg ble gravid. Jeg kan ikke si at jeg merket noen forskjell, i hvert fall ikke som jeg vet skyldtes kaffen. For jeg var helt klart trøttere det året jeg ikke drakk kaffe, men det er lite trolig at det skyldtes mangelen på kaffe og koffein når jeg altså ført var gravid og så hadde et spedbarn. 

Ellers, jeg hadde bleket tennene en stund før jeg sluttet å drikke kaffe, og de holdt seg hvite, helt til jeg begynte med kaffe igjen. Mine tenner blir veldig raskt misfarget av kaffe. 

Ellers er jeg godt fornøyd med å drikke kaffe igjen. Jeg drikker én kopp om morgenen, og noen ganger en til, enten i besøk eller i pausen på jobb. Og jeg elsker smaken av kaffe. 

Anonymkode: a3b08...dbb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint la vær å drikke kaffe om jeg har fri noen dager. Merker ikke noe fra eller til. Drikker mye cola z så sikkert derfor. Får koffein uansett 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke noe problemer med å drikke kaffe, så hvorfor skulle jeg slutte?

Anonymkode: c1868...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor skriver folk «kaffi»???

Anonymkode: 7ab3d...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kuttet fra å drikke gjennom dagen. Til en kopp morgen, og innimellom en etter lunsj.

Slapp å være avhengig, og få abstinenser om jeg ikke drakk nok. Og det motsatte, å plutselig å drukket for mye, og bli litt skjelven. Likte ikke hva den mengden kaffe gjorde med kroppen.

Prøvde kutte helt ut. Men det gjorde ingen forskjell sett mot mine 1-3 kopper, utover at jeg savnet smaken og kosen. 

Anonymkode: aac65...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skriver folk «kaffi»???

Anonymkode: 7ab3d...e9b

Det er vel dialekt da.. evt nynorsk. Jeg uttaler det kaffi men skriver kaffe som bokmålsskriver

Anonymkode: 42f9c...2d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta med kaffe for et år siden. Bedre søvn, vesentlig redusert angst og magen ble bedre (sporadisk diaré forsvant). Kommer ikke til å begynne igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...