AnonymBruker Skrevet 28. september #1 Del Skrevet 28. september Jeg skal på en sermoni for å få utlevert fagbrev. Hvor pent må man kle seg? Anonymkode: ce173...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september Det fantastiske med å være kvinne er at man kan ta på seg en kjole. Og så glir man rett inn uansett. Et triks jeg ofte velger når jeg er litt usikker er å ta en pen og stilren kjole. Sminke meg normalt pent, fikse håret helt som vanlig. Hiver selskapsveske og hæler opp i en større tote bag. Føler jeg folk er pyntet så tar jeg på meg hæler, og hekter selskapsvesken på skulderen. Er folk mer avslappet så beholder jeg ute-skoene (sandaler eller skoletter), og går uten veske, eller med tote bagen. Anonymkode: d32d6...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september Ville kledd meg pent Noen kjører sikkert bunad og dress men vil tro det holder med formelt / pent Joggedress vil nok skille seg ut Anonymkode: c6ea7...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Del Skrevet 28. september Bunad er et must. Anonymkode: db9db...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 28. september #5 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bunad er et must. Anonymkode: db9db...782 Selvfølgelig ikke, alle har ikke bunad. Jeg hadde alminnelig pen kjole, det hadde mange andre også. Pent kledd, rett og slett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #6 Del Skrevet 28. september Mine lærlinger kler seg ikke på noe spesiell måte i det hele tatt. I arbeidstiden har de fleste av dem jobbklær. Enkelte av dem stilte til og med på julebordet i store jeans og en genser - vedkommende "skjerpet seg" da, for normalen for hans ville vært hettegenser Jeg tror en del av dem befinner seg i et område hvor konfirmasjonsdressen har blitt litt vel trang og kort i ermene, mens de stadig er "barn", bor hjemme, har ikke helt funnet sin plass i voksenlivet (naturlig nok). I tillegg tror jeg rett og slett de ikke synes "voksenklær" er fine. Kontoret vårt har en god blanding av praktisk utførende og støttepersonell, i tillegg til en del av oss som går i dress og har møter utenfor avdelingen i høy grad. Jeg har inntrykk av at lærlingene synes vi som går i dress eller er ellers noenlunde pent kledd blir sett på som litt tullete. Lærlingene vil helst gå med jakker som har fallskjermlapp på seg, kule sko osv, og handler sjeldent til aldri på dressmann. Og nå er de fleste i en alder der de kan ignorere hva mor sier Anonymkode: a8a77...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #7 Del Skrevet 28. september Dress for menn, kjole for kvinner. Hvis man ikke er komfortabel med det, noe man er komfortabel med. Det er en høytidelig seremoni og «alle» pynter seg. Anonymkode: 3ae3b...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #8 Del Skrevet 29. september Må alle som tar fagbrev være med på slik seremoni, eller kan man få det i posten? Hilsen en som tar fagbrev som praksiskandidat i godt voksen alder Anonymkode: 0e9f6...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 29. september #9 Del Skrevet 29. september (endret) Seremonien er frivillig. Beviset får du uansett. (men det er folk i alle aldre som tar fag- og svennebrev). Endret 29. september av Kålrota Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå