Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en eks som innimellom blir psykotisk pga rusmisbruk. 

Han blir innlagt men skriver seg ut igjen etter noen døgn, og så er det rett hjem og på'an igjen. Vi har ikke hatt kontakt på mange år, men nå, etter han så meg på butikken så har han fått interesse for meg igjen. 

Jeg har fått meg familie og et normalt liv, og dette vet han. Likevel har han prøvd å ringe meg og foreldrene mine og har sendt blomster på døra. Samboeren min er sint på han pga dette. Jeg er redd han skal dukke opp på døra. 

Han blir skrevet ut av psykiatrisk fordi han ikke blir sett på som en fare for seg selv og andre, men kan betegnes som schizofren.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er redd for å treffe på han og er redd for barna mine.

Hva går an å gjøre i en sånn situasjon? Er det andre her med lignende erfaringer?

Vet han har gjort dette mot andre damer også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
butterfly28 skrev (3 timer siden):

Han blir innlagt men skriver seg ut igjen etter noen døgn, og så er det rett hjem og på'an igjen. Vi har ikke hatt kontakt på mange år, men nå, etter han så meg på butikken så har han fått interesse for meg igjen. 

Jeg har fått meg familie og et normalt liv, og dette vet han. Likevel har han prøvd å ringe meg og foreldrene mine og har sendt blomster på døra. Samboeren min er sint på han pga dette. Jeg er redd han skal dukke opp på døra. 

Han blir skrevet ut av psykiatrisk fordi han ikke blir sett på som en fare for seg selv og andre, men kan betegnes som schizofren.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er redd for å treffe på han og er redd for barna mine.

Hva går an å gjøre i en sånn situasjon? Er det andre her med lignende erfaringer?

Hvordan går det med de andre damene han har gjort dette mot? Har han sluttet å plage de? 

klar tale - informer at du ikke ønsker ko takt med han da du har gått videre i livet. Og at du ønsker han alt vel i livet. 

godtas ikke det - informer om at du kommer til å anmelde han for trakassering. 

Anonymkode: df30b...c63

• Liker 2
Skrevet

Besøksforbud?

Anonymkode: 1e441...721

• Liker 1
Skrevet

Be om besøksforbud. 

Ikke at det vil hjelpe all verdens om han er psykotisk, men på sikt kan det eventuelt gi grunnlag for omvendt voldsalarm om atferden eskalerer.

Anonymkode: 4d23c...099

• Liker 2
Skrevet
butterfly28 skrev (4 timer siden):

Besøksforbud!

Anonymkode: f05bf...c1f

• Liker 2
Skrevet

Si at hvis han nærmer seg deg eller din familie, så kontakter du politiet. Ikke dull eller hint. Vær krystallklar på at det ikke er noe å hente hos deg

Anonymkode: 173fb...6a8

• Liker 1
Skrevet

Litt lignede situasjon, bare med en kvinnelig psyko. Jeg har hatt flere lange og gode samtaler med hyggelige politbetjenter om situasjonen, og vi er blitt enig om å ha ekstremt lav terskel for å ringe politiet og / eller anmelde om vedkommende tilfeldigvis skulle dukke opp, skjulte nummer- oppringninger og trusler. Som regel er ikke du den eneste vedkommende har plaget og misbrukt,  Norge er ikke så stort. Mange blir "kjenninger av politiet" etterhvert😉

Jeg henger meg på rådene fra de andre over her, kontakt politiet og få et kontakt- og -besøksforbud.

Anonymkode: 59c55...a71

• Liker 1
Skrevet

Sett en god ende med stålrør ved døra...

Anonymkode: 2b42e...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...