Gå til innhold

Har jeg adhd eller ikke? Aduvanz, koffein, angst og overtenking.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet på aduvanz nylig. Kjenner en del på angst/uro og overtenking. Har også hatt en vane av å drikke en energidrikk hver dag i flere år. vet den inneholder 160mg koffein, og visst jeg ikke bruker «energien» den gir meg på trening/krevende ting, så får jeg en crash. Samtidig gjør den at jeg ikke er sliten og er liksom min «kaffe». 

Lurer på om angsten forverres av at jeg drikker koffein? burde jeg kutte ned? Vil ikke slutte helt. 

Har også lurt på om jeg har adhd i det hele, da jeg er en ganske forsiktig person. Ikke impulsiv, med mindre det kommer til at jeg f.eks kjøper ting på matbutikken jeg har lyst på (ikke så ofte godteri, bare generelt), eller at jeg endrer dagsplanen spontant. Føler samtidig at disse tingene er normalt til en viss grad.

Jeg strever dog med konsentrasjonen med skolearbeid. Overtenker mye og er nok mer følsom enn de fleste. Tar lett inn andre sine følelser osv. 

Kan det hende at det ikke er adhd, når medisinen gjør meg bare mer engstelig? Den hjelper litt på å holde konsentrasjon, få ting gjort uten å tenke så mye på det osv. 

Synst synd i kjæresten min visst jeg skal gå rundt å være engstelig hele tiden..trenger konsentrasjonen for å studere.

Anonymkode: 779be...11c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja angst kan forverrres av mye stimuli som koffein, jeg kan ikke drikke det. 

ADHD er ikke ensbetydende med å være impulsiv og og hyper, mest sannsynglig har du da uoppmerksom type (ADD). Det finnes mange forskjellige medisiner for ADHD, det er ikke sikkert aduvanz er den riktige for deg. Du må snakke med fastlegen om bivirkninger. Hvis du nettopp har begynt på medisin så kan det også ta tid for kroppen å omstille seg. Men snakk med legen...

Anonymkode: 01071...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...