AnonymBruker Skrevet 28. september #1 Del Skrevet 28. september Beklager lang post, men må få dette ut. Min bror som bor i utlandet foreslo en 2 ukers tur til hjemlandet engang i høst/vinter der vi blandt annet skulle besøke graven til våres mor og onkel. Jeg var hos broren min i sommer der vi snakket videre om turen, der sa jeg sa tydelig til han at jeg var usikker på om det kunne gå for min del grunnet økonomi og studier. Sendte han også en melding for etpar uker siden der jeg minte han på dette. Fikk melding fra han igår at han og dama hadde bestilt turen fra slutten av november til tidlig desember. Svarte han med å si det er greit at de for ta turen alene siden jeg nettopp har flytta og har ikke råd, itillegg til at det eksamensperiode de datoene. Fikk da en stygg melding der han sier at jeg er en kald person som ikke bryr meg om mine nære avdøde. Dette gjorde meg fly forbanna, spesielt når det var jeg som tok hånd om våres onkel, og sørget for at han ble begravd i hjemlandet, slik han ønsket. Sendte han en lang melding der jeg utrykket min sinne. Fikk da en melding som jeg ikke har åpna enda, så bare delvis av den, der det sto at jeg overreagerer. Han og dama prøvde også å ringe meg flere ganger igår kveld, men jeg svarte ikke siden jeg fortsatt er fly forbanna og ekstremt lei meg. Jeg vet virkelig ikke veien videre for oss, dette var et såpass hard slag i magen for meg. Anonymkode: daf47...99c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september De døde vet ikke om hvor ofte folk besøker graven deres.. Å reise flere uker utenom sommerferie går for de færreste. Og som student høres det veldig dyrt ut. Jeg ville latt dem reise og bare latt dette kjøle seg. Er det ikke viktigere at dere levende treffes når det passer alle, enn å vise respekt for de døde? Anonymkode: 13895...48e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september Ja det blir hvertfall bedre av å droppe all kommunikasjon Anonymkode: 6fb14...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Del Skrevet 28. september Dette går over, du har gjort ditt med å gi beskjed, han har ikke forstått eller lyttet til deg. Kanskje du ikke var tydelig nok. Anonymkode: 50590...1cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #5 Del Skrevet 28. september Han høres manipulerende ut. Er han sånn ellers og? Det er lov å bli skuffet over at du ikke blir med på turen, men han har jo ingen respekt for deg eller dine grenser når han reagerer sånn. Om noen overreagerer er det han, som åpenbart ikke klarer å håndtere sine egne følelser. Det er ikke ditt ansvar å fikse hans negative følelser. Anonymkode: 87c14...b4c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #6 Del Skrevet 28. september Det jeg gjør i nære relasjoner er å alltid ta utgangspunkt i at det er en misforståelse. Det neste jeg gjør er å alltid ta opp telefonen og ringe, aldri begynne å sende meldinger. Da låser det seg ofte fullstendig, fordi misforståelsene fortsetter, og man må ta til seg vonde ord som kan være veldig skadelig for relasjonen. Anonymkode: b438d...3b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 28. september #7 Del Skrevet 28. september Du overreagerer ikke, å kalle noen kald fordi de setter grenser for seg selv og sin økonomi er ganske hardt. En ting jeg har lært er å ikke ta slike samtaler når en er reaktiv, og aktivert. Når følelsene brenner i deg. Så kanskje det er lurt å lese meldingen nå og likevel avvente telefon og melding tilbake til du føler du er rolig nok til å formidle det du mener og lytte til det han har å si på en rolig måte. Husk at du ikke må vite veien videre her og nå, du har tid. Det er veldig typisk at når slikt skjer så skal en liksom ordne det med en gang, men faktum er at når folk er aktiverte så er de ikke så godt i stand til å handle og snakke for seg slik de egentlig står for. Det er også så vanskelig med mennesker som ikke toler en grense eller at en står opp for seg selv, og bagatelliserer tilbake med å si en overreagerer, i stedet for å stoppe opp og ta ansvar for at nå har jeg såret denne personen. Jeg håper dere to finner ut av det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #8 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Dette går over, du har gjort ditt med å gi beskjed, han har ikke forstått eller lyttet til deg. Kanskje du ikke var tydelig nok. Anonymkode: 50590...1cc Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg kunne ha vært mer tydelig... Jeg er fortsatt veldig overrasket over reaksjonen hans. Vi har selvfølgelig hatt våre uenigheter før som alle søsken, men dette var langt over min toleranse. Anonymkode: daf47...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #9 Del Skrevet 28. september Vent, bli rolig og les meldingen etterhvert. Så vet du faktisk hva som står der. Jeg har selv kranglet mye med broren min. Han har gjort og sagt totalt urimelige ting. Ting som har gjort at jeg der og da har tenkt at søskenforholdet er over, men tilslutt klarer vi alltid likevel å finne tilbake fordi vi egentlig er veldig glad i hverandre og ønsker hverandre godt. Anonymkode: 60e40...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #10 Del Skrevet 28. september Det er ofte to sider av en sak.. "Jeg og min søster har snakket mye om å ta en tur for å se til gravene til avdøde slektninger, blant annet vår mor. Det føles for meg veldig vondt at de står der urørt. Men det er ikke en tur jeg klarer å ta uten henne, da dette er noe bare vi deler. Det har jeg vært åpen om mange ganger. Nå, endelig har vi snakket en del konkret om det. Og så også på flytider og datoer. Hun sa hun ikke hadde råd akkurat nå, men at alt så bedre ut nærmere jul. Jeg ble mulig litt ivrig, men jeg bestilte tur. Da er plutselig neste unnskyldning at hun er travel med å flytte, og eksamensperiode, og noe med ryggen, og at økonomien ikke var bedre likevel. Hvorfor kan hun ikke bare si rett ut at hun ikke vil ta denne turen?" Anonymkode: b438d...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 28. september #11 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ofte to sider av en sak.. "Jeg og min søster har snakket mye om å ta en tur for å se til gravene til avdøde slektninger, blant annet vår mor. Det føles for meg veldig vondt at de står der urørt. Men det er ikke en tur jeg klarer å ta uten henne, da dette er noe bare vi deler. Det har jeg vært åpen om mange ganger. Nå, endelig har vi snakket en del konkret om det. Og så også på flytider og datoer. Hun sa hun ikke hadde råd akkurat nå, men at alt så bedre ut nærmere jul. Jeg ble mulig litt ivrig, men jeg bestilte tur. Da er plutselig neste unnskyldning at hun er travel med å flytte, og eksamensperiode, og noe med ryggen, og at økonomien ikke var bedre likevel. Hvorfor kan hun ikke bare si rett ut at hun ikke vil ta denne turen?" Anonymkode: b438d...3b4 Uansett om det er to sider av en sak, er det i denne saken grei skuring. Man bestiller bare ikke en utenlandstur med noen uten å være enig om en eksakt dato. Da må man selv ta konsekvensene hvis datoen ikke passer. Bror har dr... på draget og må legge seg langflat og be pent om unnskyldning, ikke bare for sitt ekstremt utidige utbrudd, men også fordi han har overkjørt TS med å sette en dato uten hennes samtykke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #12 Del Skrevet 28. september Ulven skrev (21 minutter siden): Uansett om det er to sider av en sak, er det i denne saken grei skuring. Man bestiller bare ikke en utenlandstur med noen uten å være enig om en eksakt dato. Da må man selv ta konsekvensene hvis datoen ikke passer. Bror har dr... på draget og må legge seg langflat og be pent om unnskyldning, ikke bare for sitt ekstremt utidige utbrudd, men også fordi han har overkjørt TS med å sette en dato uten hennes samtykke. Hva om brors versjon går ut på at han oppfattet det som en avtale om "nærmere jul"? At de til og med har sittet og søkt litt på datoer. Man trenger jo ikke å fly samtidig, målet var vel å ta runden på kirkegård felles. Sier ikke at det er slikt heller. Det er for meg bare så utrolig merkelig å begynne med en slik meldingsutveksling i en nær relasjon. I stedet for å bare snakke om hvor misforståelsen er. Anonymkode: b438d...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #13 Del Skrevet 28. september Bruke penger å tid på å besøke en grav? Er broren din helt idiot? Er han/dere muslimer siden har har så oppheng i respekt og slekt? Utrolig merkelig. Du har rett og han feil, i hvert fall. Anonymkode: de8de...90d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 28. september #14 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva om brors versjon går ut på at han oppfattet det som en avtale om "nærmere jul"? At de til og med har sittet og søkt litt på datoer. Man trenger jo ikke å fly samtidig, målet var vel å ta runden på kirkegård felles. Sier ikke at det er slikt heller. Det er for meg bare så utrolig merkelig å begynne med en slik meldingsutveksling i en nær relasjon. I stedet for å bare snakke om hvor misforståelsen er. Anonymkode: b438d...3b4 Uansett om de har sittet og sett litt på datoer, så bestiller man ikke uten å spørre den det gjelder om det passer. Da tar man enten å sender en melding og spør om uken/datoen passer, eller enda bedre ringer og avklarer slik at det ikke oppstår misforståelser slik det har gjort i dette tilfellet. Og om man nå skulle ha bestilt og det da ikke passer for motparten, sender man ikke en stygg melding slik bror har gjort i dette tilfellet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #15 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bruke penger å tid på å besøke en grav? Er broren din helt idiot? Er han/dere muslimer siden har har så oppheng i respekt og slekt? Utrolig merkelig. Du har rett og han feil, i hvert fall. Anonymkode: de8de...90d Helt enig her, hadde jeg aldri kastet bort penger på. Anonymkode: b1ab2...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #16 Del Skrevet 28. september Ulven skrev (3 timer siden): Uansett om de har sittet og sett litt på datoer, så bestiller man ikke uten å spørre den det gjelder om det passer. Da tar man enten å sender en melding og spør om uken/datoen passer, eller enda bedre ringer og avklarer slik at det ikke oppstår misforståelser slik det har gjort i dette tilfellet. Og om man nå skulle ha bestilt og det da ikke passer for motparten, sender man ikke en stygg melding slik bror har gjort i dette tilfellet. Nå var det hun som sendte en lang og stygg melding. Anonymkode: b438d...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 28. september #17 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg kunne ha vært mer tydelig... Jeg er fortsatt veldig overrasket over reaksjonen hans. Vi har selvfølgelig hatt våre uenigheter før som alle søsken, men dette var langt over min toleranse. Anonymkode: daf47...99c Mamma har en storebror som ikke tåler grenser. Han mente han hadde odelsrett på hytta til mormor og morfar. Mamma løste det med å kutte kontakten i tre måneder. Hun fikk ingen unnskyldning, men en slags forklaring. Vet lite om hvordan deres forhold er, men kanskje han er ett annet sted i livet, og har bedre økonomi. Å påstå at du er kald som prioriterer eksamen, må stå for hans regning. Du har det vondt nå, men vit at dette er ikke noe han mener. Ting enkelte lirer av seg i sinne, blir ofte ekstremt. Hold på ditt, og slutt å svare på usakligheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #18 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå var det hun som sendte en lang og stygg melding. Anonymkode: b438d...3b4 Ut av sinne til brors urimelige respons, ja. Anonymkode: daf47...99c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #19 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ut av sinne til brors urimelige respons, ja. Anonymkode: daf47...99c Synes hun er urimelig Anonymkode: b438d...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #20 Del Skrevet 28. september lærdom: Døde bør kremeres. Da har man ikke besøke-graven-problematikken Anonymkode: 986df...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå