AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Del Skrevet 28. september 2024 Jente 28. Etter en tøff periode med mye stress og depresjon merket jeg at jeg mistet mer hår. Hadde også dårlig kosthold på den tiden. Begynte i det små og hente meg inn, og håret ble bedre etter jeg spiste litt sunnere, drakk mer vann etc. Kunne sikkert spist sunnere og mer variert. Men nå har hår avfallet kommet tilbake, og jeg begynner å merke det i skillet også 😢 Tar tran kapsler og b-vitamin. Noen som vet om spesifikke matvarer, grønnsaker osv jeg bør spise mer av for å bedre håret?? Anonymkode: daaf4...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #2 Del Skrevet 28. september 2024 D-vitamin. Men det er også helt vanlig å miste mer hår på høsten og våren. Vi er også dyr, og de skifter pels når sesongene snur Anonymkode: 855a7...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Del Skrevet 28. september 2024 Animalsk mat, rene produkter og ikke ultraprosesssert. Rødt kjøtt, hvitt kjøtt, hvit fisk, fet fisk,egg, meieri, frukt, grønt, bær, ubehandlede nøtter. Ta deg også en tur til legen for å sjekke om du har mangler på f.eks jern, b12, d vitamin, folat, om stoffskifte er ok etc, Har du konkrete mangler så kan det være du trenger tilskudd i tillegg en i periode. Anonymkode: 3dce9...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymKvinne.. Skrevet 28. september 2024 #4 Del Skrevet 28. september 2024 Sunn mat med flerumettet fett, vitamin D og B12 og antioksidanter skal gjerne hjelpe. Laks, yoghurt, rød paprika osv. Men dette er ikke noe vidundermiddel, og mye annet kan påvirke hårets utseende. Da jeg var på mitt sunneste med nok, næringsrik mat mistet jeg likevel mer hår enn ellers. Så ikke tro at håret blir tykt, sunt og friskt bare ved å proppe i seg sunn mat eller kosttilskudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå