Gå til innhold

Hjelp, får ikke mensen etter abort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk påvist MA og hadde abortblødningen akkurat 6 uker siden. Embryo målt til 6+3. Jeg har enda ikke fått mensen, eller eggløsningssymptomer (pleide å ha tydelige symptomer på EL før da vi prøvde). HCG var ca 80 000 ved aborttidspunktet og ca 500 for 1 mnd siden. Har ikke tatt flere blodprøver enda. Graviditetstestene har sunket i styrke, men de siste par ukene er det ingen nedgang på strimmel. De er fremdeles klart positive, men svake. 10 ml tester.

Legger ved bilde av testene mine, øverste halvdel er tatt med 2-3 dagers mellomrom mens nederste halvdel er tatt hver dag. Alle på morgenurin.

For et par uker siden så Gy rester av slimhinne ca 11mm som han mente ville komme ut med mens.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er så utålmodig. Bør jeg starte med å bare ta blodprøve med to dagers mellomrom, eller kan jeg kreve utskraping med bare 11mm rester?(hører til Haukeland). Eller er 6 uker fremdeles for tidlig til å stresse. Føler ukene bare fyker forbi

17275094550078035489411909808730.jpg

Anonymkode: f5470...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter min abort (provosert) så fikk jeg ikke mensen igjen før det var gått ca 8 mnd om jeg ikke husker helt feil. 

Anonymkode: a56d4...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke mensen igjen etter abort, men gikk rett over i ny graviditet. 

Anonymkode: 25d88...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok 9 uker før jeg fikk mensen, så ville ikke stresset enda. 

Anonymkode: 06415...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok flere måneder før all hcg var ute etter abort i uke 12... Så lenge det var nedgang så var det ok. Var noen kjipe måneder 

Anonymkode: 7e6b9...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei

Jeg fikk påvist MA og hadde abortblødningen akkurat 6 uker siden. Embryo målt til 6+3. Jeg har enda ikke fått mensen, eller eggløsningssymptomer (pleide å ha tydelige symptomer på EL før da vi prøvde). HCG var ca 80 000 ved aborttidspunktet og ca 500 for 1 mnd siden. Har ikke tatt flere blodprøver enda. Graviditetstestene har sunket i styrke, men de siste par ukene er det ingen nedgang på strimmel. De er fremdeles klart positive, men svake. 10 ml tester.

Legger ved bilde av testene mine, øverste halvdel er tatt med 2-3 dagers mellomrom mens nederste halvdel er tatt hver dag. Alle på morgenurin.

For et par uker siden så Gy rester av slimhinne ca 11mm som han mente ville komme ut med mens.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er så utålmodig. Bør jeg starte med å bare ta blodprøve med to dagers mellomrom, eller kan jeg kreve utskraping med bare 11mm rester?(hører til Haukeland). Eller er 6 uker fremdeles for tidlig til å stresse. Føler ukene bare fyker forbi

17275094550078035489411909808730.jpg

Ved en MA jeg hadde så hadde jeg også hcg over 88.000 Ved abort tidspunktet. Det tok vel ca 8 uker før hcg var 0, og deretter litt tid før mensen kom. Brukte over 2 uker på de siste 60 i hcg. 

Hcg synker raskt hos noen, hos andre kan den bruke like lang tid på å synke til 0 som den bruker på å stige. 

11mm rester er nok for smått til at de kan/vil utføre utskraping, men skader ikke å undersøke. 

Men ville ikke stresset særlig enda etter "bare" 6 uker. Det er langtekkelig og kjipt at det tar tid, men kroppen tar den tiden den trenger. Ingen grunn til å ta blodprøver med 2 dagers mellomrom for å sjekke nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

etter min abort (provosert) så fikk jeg ikke mensen igjen før det var gått ca 8 mnd om jeg ikke husker helt feil. 

Anonymkode: a56d4...12b

8 mnd eller uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta veldig lang tid ja. Tok ca 9-10 uker her. Først måtte g testene bli HELT negative og da kom el to uker etter der sånn ca. Deretter mens to uker etterpå der igjen 

Anonymkode: 9d751...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...