Gå til innhold

Psykopatisk eks og ny familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg angrer på at jeg valgte å få meg ny mann og stifte ny familie. 
Jeg kom ut av et voldelig forhold og med 2 barn, det er bare styr med eksen hele tiden. Det er anmeldelser, bekymringsmeldinger og rettssaker . 
Det er trusler, trakassering , sabotasjer, det er et rent helvete. 
Jeg er døds sliten, og helt ferdig, nå har han meldt inn ny bekymringsmeldinger til bv pga at han tapte i retten igjen, så nå må jeg på nytt forsvare meg og mine valg, jeg klarer snart ikke mer jeg, han er voldelig mot barna, men han får allikevel tildelt litt samvær, barna skriker og vil ikke til han.
Men det virker ikke som om det betyr noe som helst det. 

Min mann er drit lei, og sier livet til han er et mareritt, og at han er ulykkelig med meg. 
Jeg er ulykkelig selv jeg, det er ikke noe som helst glede lengre. 
Hvordan skal man håndtere noe som dette? Hvordan overleve som par å få en fin hverdag i det store å hele. ?

Anonymkode: 33828...89e

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det mulig at far skal ha samvær når han et voldelig mot barna og de skriker ?? 
Er det ikke mulig å dokumentere dette og frembringe det for Barnevernet ? 

Anonymkode: 7befb...de0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det mulig at far skal ha samvær når han et voldelig mot barna og de skriker ?? 
Er det ikke mulig å dokumentere dette og frembringe det for Barnevernet ? 

Anonymkode: 7befb...de0

Har prøvd alt jeg, men jeg får beskjed om at det er viktig for barn å ha litt samvær med far. Problemet er at de ser at far er for «streng» men det er ikke noe fysiske bevis så da blir det slik. Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Hadde ikke sendt barna dit om det var så ille. Isåfall burde barnevernet inn å undersøke hos han da han har barna.  Forklar alt til barnevernet. Når han gjør det såpass mye forstår de vel at det er han som er gal. Så leit at han skal ødelegge for deg og dere. Vond situasjon å stå i. Håper dere finner en løsning for alle parter. Mange klemmer 💖

Anonymkode: b9443...ecb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke sendt barna dit om det var så ille. Isåfall burde barnevernet inn å undersøke hos han da han har barna.  Forklar alt til barnevernet. Når han gjør det såpass mye forstår de vel at det er han som er gal. Så leit at han skal ødelegge for deg og dere. Vond situasjon å stå i. Håper dere finner en løsning for alle parter. Mange klemmer 💖

Anonymkode: b9443...ecb

Ja de beklager seg men de må undersøke, men det er alltid nye som kommer å da skal de alltid gå gjennom alt. 
Jeg har fått beskjed om at de ikke går inn å undersøker hos samværsforeldre. Ts

Skrevet

Føler med deg❤️ 

Barnevernet må jo etterhvert se at dette er et mønster. At eksen melder deg for å hevne seg. Det sier jo mye om ham. 

Men hvis han er voldelig mot barna, kan du ikke anmelde ham? 

Anonymkode: c2810...2ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Føler med deg❤️ 

Barnevernet må jo etterhvert se at dette er et mønster. At eksen melder deg for å hevne seg. Det sier jo mye om ham. 

Men hvis han er voldelig mot barna, kan du ikke anmelde ham? 

Han er anmeldt av både meg og helsepersonell men det blir bare henlagt. Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Det er dessverre sånn det er. Det er mange som tror at en voldelig forelder automatisk blir dømt og aldri får se barna sine igjen. Det stemmer dessverre ikke. Man kan melde til barnevern, som er fornøyd bare én av foreldrene er oppegående og trekker seg ut. Man kan anmelde, men det blir henlagt om man ikke har overveldende bevis. Ting blir raskt foreldet, og det er strenge regler for når man får bistandsadvokat. Man må betale for advokat selv i svært mange tilfeller. Penger de færreste har.

Og når samvær bestemmes ved dom eller forlik kan samværsforelder fortsatt holde barnet hjemme hos seg uten konsekvenser.

Man står rettsløs igjen om man ikke har hundretusener til advokat i året, og likevel er det begrenset hva vedkommende får til å gjøre.

Hvilken støtte får du, ts? Har du kontakt med støtteorganisasjoner, som f.eks Stine Sofie stiftelse? Støttesenter for kriminalitetsutsatte? Kan du og mannen gå til familievernkontoret for hjelp til å håndtere konsekvensene av alt som skjer?

Anonymkode: 1e41b...24d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kom ut av et voldelig forhold og med 2 barn, det er bare styr med eksen hele tiden. Det er anmeldelser, bekymringsmeldinger og rettssaker . 
Jeg er døds sliten, og helt ferdig, nå har han meldt inn ny bekymringsmeldinger til bv pga at han tapte i retten igjen, så nå må jeg på nytt forsvare meg og mine valg, jeg klarer snart ikke mer jeg, han er voldelig mot barna, men han får allikevel tildelt litt samvær, barna skriker og vil ikke til han.

Min mann er drit lei, og sier livet til han er et mareritt, og at han er ulykkelig med meg. 
Hvordan skal man håndtere noe som dette? Hvordan overleve som par å få en fin hverdag i det store å hele. ?

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: f7586...fe1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gamle er barna?

10 og 12 år. Ts

Skrevet

har vært der selv- som ny partner til en med psykopatisk eks og de hadde barn. 
det ødela livet og psyken min. Og forholdet. 
jeg har ingen gode råd- men håpe på at det går over? 

Anonymkode: 7ee19...8e1

• Hjerte 2
Skrevet

Beklager.

Det er mye fint å si om den norske stat.

Men når det kommer til narsissisme og psykopati så er de underutviklet og helt bak mål.

Norsk rettssystemet forer psykopater.

Norske familievernkontor drikker te, ber deg føle med psykopaten og tror 50\50 er en magisk formel som kan brukes på alle familier.

Jeg er ikke et fan av USA. Men der håndterer de slike saker mye bedre. Der hadde ikke din eksmann fått ha samvær.

Anonymkode: e8ac8...3fd

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

har vært der selv- som ny partner til en med psykopatisk eks og de hadde barn. 
det ødela livet og psyken min. Og forholdet. 
jeg har ingen gode råd- men håpe på at det går over? 

Anonymkode: 7ee19...8e1

Er det noe du ser i ettertid som kunne vært gjort andelenes? Kunne din kjæreste gjort noe som gjorde livet til deg enklere? 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er dessverre sånn det er. Det er mange som tror at en voldelig forelder automatisk blir dømt og aldri får se barna sine igjen. Det stemmer dessverre ikke. Man kan melde til barnevern, som er fornøyd bare én av foreldrene er oppegående og trekker seg ut. Man kan anmelde, men det blir henlagt om man ikke har overveldende bevis. Ting blir raskt foreldet, og det er strenge regler for når man får bistandsadvokat. Man må betale for advokat selv i svært mange tilfeller. Penger de færreste har.

Og når samvær bestemmes ved dom eller forlik kan samværsforelder fortsatt holde barnet hjemme hos seg uten konsekvenser.

Man står rettsløs igjen om man ikke har hundretusener til advokat i året, og likevel er det begrenset hva vedkommende får til å gjøre.

Hvilken støtte får du, ts? Har du kontakt med støtteorganisasjoner, som f.eks Stine Sofie stiftelse? Støttesenter for kriminalitetsutsatte? Kan du og mannen gå til familievernkontoret for hjelp til å håndtere konsekvensene av alt som skjer?

Anonymkode: 1e41b...24d

Jeg får i dag ingen støtte, og jeg vet ikke om min samboer orker mer, han har dratt bort for en stund for å tenke og finne ut av ting. 
I dag er en slik dag der jeg kjenner på en forferdelig håpløshet, en følelse av mislykkethet, jeg er så sliten. Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde flyttet langt unna (innenfor Norge), er det en mulighet? Samboer hadde jeg latt gå, om han ikke kan flytte med. Virker det som faren er glad i barna, eller er det kun trass som gjør at han holder på slik?

Anonymkode: e74ab...0ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg får i dag ingen støtte, og jeg vet ikke om min samboer orker mer, han har dratt bort for en stund for å tenke og finne ut av ting. 
I dag er en slik dag der jeg kjenner på en forferdelig håpløshet, en følelse av mislykkethet, jeg er så sliten. Ts

Men du har barn med den nye samboeren også? Slik at det er vanskelig å evt flytte? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

10 og 12 år. Ts

Da er vel barna store nok til å få sin mening hørt. Hvis de ikke vil på samvær hadde jeg latt dem velge. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Stakkars deg, høres ut som ett mareritt. Det er ikke til å forstå at bv kommer hver gang om han melder. De ser vel at han er ustabil og barna sier selv at de ikke vil der og er voldelig? Om mor gjør noe eller sier noe eller ikke går bv oftest mot henne, men far kan være voldelig alkoholiker,dopvrak eller pedo, og får allikevel ha barna, blir så kvalm og sint av systemet som svikter de mest sårbare barna! De vil IKKE, HVA FORSTÅR IKKE BV???  få deg en advokat og hjelp!

Anonymkode: def89...230

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

stiffe ny familie? Du har barn med den nye samboeren? 

Anonymkode: 92e96...9d8

Skrevet

Jeg er gift med en mann som har en ekskone og to særkullsbarn. Det har vært lengre perioder jeg har angret på dette.

Det var hun som tok ut skilsmisse, så da vi traff hverandre tenkte jeg at det «hjalp», at hun var gått videre. Og han skjermet meg nok fra mye av støyen i starten. Men det eskalerte jo mer seriøst vårt forhold ble. 

Hun har anmeldt ham, og det ble naturligvis henlagt samme dag. Hun har presset på for både samvær og mer bidrag, og han har stort sett gitt etter, uten at det har gjort ting noe bedre. 

Den dag idag har jeg aldri hilst på henne, selv om mannen og jeg nå er gift og har felles barn. Hvordan hun oppfører seg mot min mann er nå en ting - han er vant til dette, og tåler det. Men det er veldig rart for meg at en person der ute hater meg og baksnakker meg, helt utenfor min kontroll. Jeg er ikke en konfliktsøkende person, og har ikke sittet i en slik situasjon før. 

Det hjelper at mannen er åpen med meg, at vi kan diskutere ting sammen, men ikke i det uendelige. Ting kan avklares, så bruker vi ikke mer tid på henne. De holder seg til kalenderen helt uten unntak, og har kun kommunikasjon skriftlig. 

Det er også viktig å ikke bli et «offer». Han har valgt denne kvinnen en gang i tiden og fått barn med henne, akkurat som du har gjort med din mann. Det må du på en måte «eie», selv om ting ikke ble som du ønsket. Din mann vil ikke sitte og høre på hvor slem din eks er, som om det er en naturkatastrofe utenfor din kontroll. Du må være tøff nok til å blokkere og holde avstand, og følelsesløs nok til at det ikke blir et emosjonelt drama din mann må være vitne til. 

Håper det løser seg for dere.

Anonymkode: 21ce6...8e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...