AnonymBruker Skrevet 28. september #1 Del Skrevet 28. september Fikk ny nabo i juli og hun har nå pusset opp hver dag siden det, fra tidlig morgen til kvelden. Før det pusset de som skulle selge opp fra mars til mai. Jeg føler jeg lever i et hammer og bore helvete, og er så lei av den evige støyen at jeg bare vil spy og unngår å være hjemme. Jeg aner ikke hvor lenge dette mennesket skal holde på å pusse opp, alt var jo helt nytt da hun flyttet inn, inkludert kjøkken og bad. Vi deler vegg og jeg hører alt. Spørsmål: Hun har ikke gitt nabovarsel. Ville ikke det vært logisk å gjøre når man bor så tett? Bare et lite hint om hvor lenge man skulle holde på? Hun hilser ikke/ignorerer meg når vi treffes ute, så jeg tør ikke helt å ta det med henne direkte. Anonymkode: 4e971...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #2 Del Skrevet 28. september Ring på og spør? Hun har vel rett på å pusse opp så lenge det er innenfor tidene det kan bråkes, men du kan gjerne spørre hvor lenge hun tror det skal vare. Si at det også var støy i månedsvis før hun kjøpte leiligheten, da skjønner hun nok hvorfor du spør. 😊 Anonymkode: 23bbb...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #3 Del Skrevet 28. september I blokken der jeg bor så står det i reglene at skal de drive med støyende arbeid så skal det varsles i hver oppgang med en lapp, slik at alle er klar over det. Anonymkode: a7840...9b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fikk ny nabo i juli og hun har nå pusset opp hver dag siden det, fra tidlig morgen til kvelden. Før det pusset de som skulle selge opp fra mars til mai. Jeg føler jeg lever i et hammer og bore helvete, og er så lei av den evige støyen at jeg bare vil spy og unngår å være hjemme. Jeg aner ikke hvor lenge dette mennesket skal holde på å pusse opp, alt var jo helt nytt da hun flyttet inn, inkludert kjøkken og bad. Vi deler vegg og jeg hører alt. Spørsmål: Hun har ikke gitt nabovarsel. Ville ikke det vært logisk å gjøre når man bor så tett? Bare et lite hint om hvor lenge man skulle holde på? Hun hilser ikke/ignorerer meg når vi treffes ute, så jeg tør ikke helt å ta det med henne direkte. Anonymkode: 4e971...128 Forbenter du at naboen skal svare de via en tråd på kvinneguiden? Hva vet du om hva de holder på med hos naboen? Ingen klarer å pusse opp 24/7 i månedsvis, så her overdriver du kanskje en liten smule? Nabovarsel er gammeldags, unge mennesker lever ikke i gamle dager. Skal du har svar, så må du nedverdige deg til å gå og ringe på og spørre, eller gå til styret og klage over både bråk og manglende nabovarsel? Anonymkode: d41a7...96c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #5 Del Skrevet 28. september Nabovarsel? Det er da forventet at ny eier skal pusse opp. Anonymkode: 34cfb...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #6 Del Skrevet 29. september Ja, det er normalt å gi nabovarsel ved oppussing, da mener jeg det som vil ta tid. Det er og vanlig å si fra på forhånd om langvarig borring i betong feks. Da jeg pusset opp min leilighet, sendte jeg melding til min oppgang og de to oppgangene på hver side av min leilighet. Anonymkode: 07423...7c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #7 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nabovarsel er gammeldags, unge mennesker lever ikke i gamle dager. Naboen er 60+, så hva er relevansen? Anonymkode: 4e971...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #8 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Nabovarsel? Det er da forventet at ny eier skal pusse opp. Anonymkode: 34cfb...465 Sikkert, men det blir vel bedre naboskap av å si ca hvor lenge man skal holde på med det om det er mye støy involvert. Anonymkode: 4e971...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #9 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, det er normalt å gi nabovarsel ved oppussing, da mener jeg det som vil ta tid. Det er og vanlig å si fra på forhånd om langvarig borring i betong feks. Da jeg pusset opp min leilighet, sendte jeg melding til min oppgang og de to oppgangene på hver side av min leilighet. Anonymkode: 07423...7c3 Ja, samme jeg tenkte. Anonymkode: 4e971...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 29. september #10 Del Skrevet 29. september Det er god kotyme å varsle om mye/omfattende arbeid som kan støye litt ja… selv om en holder seg innenfor tillatt/normal-tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #11 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 7.50): Fikk ny nabo i juli og hun har nå pusset opp hver dag siden det, fra tidlig morgen til kvelden. Før det pusset de som skulle selge opp fra mars til mai. Jeg føler jeg lever i et hammer og bore helvete, og er så lei av den evige støyen at jeg bare vil spy og unngår å være hjemme. Jeg aner ikke hvor lenge dette mennesket skal holde på å pusse opp, alt var jo helt nytt da hun flyttet inn, inkludert kjøkken og bad. Vi deler vegg og jeg hører alt. Spørsmål: Hun har ikke gitt nabovarsel. Ville ikke det vært logisk å gjøre når man bor så tett? Bare et lite hint om hvor lenge man skulle holde på? Hun hilser ikke/ignorerer meg når vi treffes ute, så jeg tør ikke helt å ta det med henne direkte. Anonymkode: 4e971...128 Det er normal høflighet og gi varsel uansett, men hva er reglene der du bor? Hadde bank på for lengst og spurt . Anonymkode: 2dfe7...c97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #12 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 22.30): Nabovarsel? Det er da forventet at ny eier skal pusse opp. Anonymkode: 34cfb...465 Forventet av hvem? Vel uansett, hvor lenge er det forventet og til hvilken tid siden vi ikke trenger nabobarseler lenger? Er det feks fra 7-17 mandag til fredag i 4 måneder som er den nye reglen med forventet oppsussing? Hva hadde du gjort om naboen pusset opp etter dine forventninger, klagd til styret? Anonymkode: 2dfe7...c97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #13 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 22.07): Forbenter du at naboen skal svare de via en tråd på kvinneguiden? Hva vet du om hva de holder på med hos naboen? Ingen klarer å pusse opp 24/7 i månedsvis, så her overdriver du kanskje en liten smule? Nabovarsel er gammeldags, unge mennesker lever ikke i gamle dager. Skal du har svar, så må du nedverdige deg til å gå og ringe på og spørre, eller gå til styret og klage over både bråk og manglende nabovarsel? Anonymkode: d41a7...96c Nabovarsel er gammeldags? Å ja, er det generasjon null oppdragelse som har blitt voksne og tror at regler ikke gjelder for dem. Vel, at normal høflighet og ordensregler er « gammeldags « vil jo bare gå ut over alle, også deg. Så nei, høflighet, hensyn og regler blir aldri gammeldags. Anonymkode: 2dfe7...c97 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå