AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Del Skrevet 28. september 2024 Eller bor dere så godt isolert at det ikke trengs. Vi har hus har begynt å merke det er kaldt spesielt om morgenen. Gruer meg allerede til vinterens strømregninger😅 Anonymkode: 37469...b59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #2 Del Skrevet 28. september 2024 Bor i 2.etasje i et nyere bygg, så har ikke behov for å sette på varme ennå. Anonymkode: 6c963...9a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Del Skrevet 28. september 2024 Jepp ! Anonymkode: 7d1ea...c1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 28. september 2024 #4 Del Skrevet 28. september 2024 Jeg er en frysepinne, så har en liten ovn på i stua. Drøyer en stund til før varmekablene i flere rom blir satt på. Jeg fyrer også med ved på vinteren. Selv med den ovnen jeg har på nå så er det kaldt på morgenen. Jeg skur ikke varmen opp og ned i løpet av døgnet. Har brent meg på det flere morninger da det er bikkjekaldt da jeg står opp. Jeg har glemt å skru opp varmen igjen for ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 28. september 2024 #5 Del Skrevet 28. september 2024 Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delia Peabody Skrevet 28. september 2024 #6 Del Skrevet 28. september 2024 (endret) Varmepumpa er slått på og satt på 21C. Det bruker å holde til uti desember. Endret 28. september 2024 av Delia Peabody Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 28. september 2024 #7 Del Skrevet 28. september 2024 To netter med frost så langt, varmepumpen kjører og holder det varmt. Termostaten gjør varmepumpen kjører bare når det er behov for varme. På dager med sol slår varmepumpen seg selv av. Varmekabler kobler inn via termostat, men det blir gjerne ikke kaldt nok før det blir kaldere ute. 700 kWh forbruk i august, og samme så langt i september. Rekkehus (bare en vegg mot nabo). Bygget på 70 tallet, ikke spesielt godt isolert etter dagens standard. To etasjer. Årsforbruk 14 - 15 000 kWh. 134 kWh per kvadratmeter pr år. Litt over tallene på denne siden, trolig pga eldre standard på isolasjon: https://forbrukerguiden.no/normalt-stromforbruk/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 28. september 2024 #8 Del Skrevet 28. september 2024 (endret) Klart jeg har satt på varmen, om ikke så ville det vært ubehagelig kjølig her, Strømregningen bekymrer meg ikke stort, å spare på strøm har jeg aldri gjort og det vil jeg heller aldri gjøre. Er ikke store summer å spare fra eller til om man sparer på strømmen eller gir fullstendig faen som jeg gjør, så gnien vil jeg aldri bli at jeg setter småsummer foran egen comfort, det får de mest gnitne ha for seg selv. Varmepumpen (jeg hater den) står på 23 grader), i sommer brukte jeg den for å kjøle ned (ikke like anstrengt forhold til den om sommeren), har også på varme i gulv på badet, i gangen og på kjøkkenet (slo på varme i gulv for noen uker siden så jeg kunne slippe å ha i gang den jævla varmepumpa, innstallert ny og moderne varmepumpe i fjor, men selv ikke nyere varmepumper er mulig å like annet enn på sommerstid da de kan kjøle ned, eldre varmepumper er faenskap uten like). Endret 28. september 2024 av tvertimot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #9 Del Skrevet 28. september 2024 TBL12 skrev (17 minutter siden): To netter med frost så langt, varmepumpen kjører og holder det varmt. Termostaten gjør varmepumpen kjører bare når det er behov for varme. På dager med sol slår varmepumpen seg selv av. Varmekabler kobler inn via termostat, men det blir gjerne ikke kaldt nok før det blir kaldere ute. 700 kWh forbruk i august, og samme så langt i september. Rekkehus (bare en vegg mot nabo). Bygget på 70 tallet, ikke spesielt godt isolert etter dagens standard. To etasjer. Årsforbruk 14 - 15 000 kWh. 134 kWh per kvadratmeter pr år. Litt over tallene på denne siden, trolig pga eldre standard på isolasjon: https://forbrukerguiden.no/normalt-stromforbruk/ Skjønner ikke hvordan dere får til det, vi har 200 km bolig fra 2010 og bruker 30.000 kvh i året. Dager vi ikke har på varme viser måleren at vi bruker rundt 50 kvh og da har gjerne bare en dusjet, ingen vaskemaskiner etc, men matlaging og noe varmekabler på et par bad, balansert ventilasjon ellers lys. Anonymkode: 37469...b59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maggan Skrevet 28. september 2024 #10 Del Skrevet 28. september 2024 Varmepumpa står på 20,5 grader nå. Startet denne uken egentlig, har vært grei frem til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 28. september 2024 #11 Del Skrevet 28. september 2024 Ja. Må nå det når det er minus på morgenen Varmepumpe står på 18 og resten fyrer vi med ved. I dag våknet vi til snø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 28. september 2024 #12 Del Skrevet 28. september 2024 Vi bor i Oslo-området og slo faktisk på varmepumpa i går. Huset er fra 1959 så ikke spesielt godt isolert. Nå har det vært 3-4 grader ute på natten et par dager og da merket vi at det var behov for litt varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margeritt Skrevet 28. september 2024 #13 Del Skrevet 28. september 2024 Nei, men begynt å lukke vinduene på de kaldeste tidene 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #14 Del Skrevet 28. september 2024 Vi har satt på varmepumpa som står på 22 grader. Den går lite da vi har et godt isolert hus. Gulvvarmen venter vi med til det er vinter. Anonymkode: 316ca...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #15 Del Skrevet 28. september 2024 Ja litt. Har tett hus. Og var ikke kaldere enn 19 grader inne i går. Men det var litt uhgent, da det er så rått ute. Anonymkode: 020ec...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #16 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvordan dere får til det, vi har 200 km bolig fra 2010 og bruker 30.000 kvh i året. Dager vi ikke har på varme viser måleren at vi bruker rundt 50 kvh og da har gjerne bare en dusjet, ingen vaskemaskiner etc, men matlaging og noe varmekabler på et par bad, balansert ventilasjon ellers lys. Anonymkode: 37469...b59 Varmekabler på «et par bad» kan fort bli 48kWh i døgnet helt alene. Bare det er over 15.000 kWt i året 😉 Anonymkode: 4bb33...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 28. september 2024 #17 Del Skrevet 28. september 2024 Ikke ennå, men har lagt ut teppene, og tatt på lammeskinnstøfler og lang cardigan 👵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #18 Del Skrevet 28. september 2024 Vi har skrudd på varmepumpa. Anonymkode: 1fe7a...60b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 28. september 2024 #19 Del Skrevet 28. september 2024 Ja,her har jeg satt på varmen. Også fyrt opp i peisen idag! Begynner å bli ufyselig ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #20 Del Skrevet 28. september 2024 Foreløpig kler jeg meg bare litt mer enn på sommeren, men begynner snart å fyre både i peisen og skrur på ovnene litt. Pleier å begynne i oktober. Anonymkode: 4ddfc...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå