AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Del Skrevet 28. september 2024 Jeg har et hus fra 1850 der mange av de gamle tømmerveggene er bevart. samtidig er det flere rom som er slitte og egentlig bare stygge som jeg ønsker å modernisere uten å bruke for mye penger. Hvordan kan jeg bevare den gamle rusikke stilen, men samtidig gjøre boligen fresh og «ny»? Vil en hvit vegg for eksempel krasje helt? Anonymkode: ee572...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #2 Del Skrevet 28. september 2024 Vi har pusset opp et tilsvarende gammelt hus. Vi valgte imidlertid å gå grundig til verks, slik at det eneste som ikke ble revet, var tømmerveggene. Alt annet ble nytt, inkludert grunnmur, piper, tak, dører og vinduer. Nå er huset bra, med vannbåren gulvvarme i alle rom i begge etasjer, oppvarmet med varmepumpe og fjellvarme. Ventilasjonsanlegg i hele huset med varmegjenvinning. Godt isolert, lunt og fint. Stilmessig har vi valgt å styre unna alt av gips, sponplater, laminater og smartpaneler. Her er det heltre furugulver, heltre veggpaneler i furu og gran og naturlige levende materialer hele veien. Har tatt igjen gammel stil i mange rom, men i moderne farger. Synes det har blitt fint. Et godt hus å bo i. Prisen? Brukte vel totalt omkring 5 mill på prosjektet. Anonymkode: bc159...0a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingenhjemme Skrevet 28. september 2024 #3 Del Skrevet 28. september 2024 Vi har hentet fram en gammel tømmervegg. Pusset den og vasket den. Ellers beholdt den som den er. Vi valgte W2P i resten av rommet. Veldig fornøyd. Lys beige maling. Føler det ble lunt og fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #4 Del Skrevet 28. september 2024 ingenhjemme skrev (5 minutter siden): Vi har hentet fram en gammel tømmervegg. Pusset den og vasket den. Ellers beholdt den som den er. Vi valgte W2P i resten av rommet. Veldig fornøyd. Lys beige maling. Føler det ble lunt og fint. Hva er W2p? Anonymkode: ee572...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er W2p? Anonymkode: ee572...473 Walls to paint. Anonymkode: 586f7...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #6 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har et hus fra 1850 der mange av de gamle tømmerveggene er bevart. samtidig er det flere rom som er slitte og egentlig bare stygge som jeg ønsker å modernisere uten å bruke for mye penger. Hvordan kan jeg bevare den gamle rusikke stilen, men samtidig gjøre boligen fresh og «ny»? Vil en hvit vegg for eksempel krasje helt? Anonymkode: ee572...473 Det kommer helt an på huset. Det går an å male om grunnlaget ikke er så verst, og fri for råte f.eks. Eller sette opp nytt panel? Perlestaff er typisk for den perioden. Anonymkode: 586f7...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #7 Del Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har pusset opp et tilsvarende gammelt hus. Vi valgte imidlertid å gå grundig til verks, slik at det eneste som ikke ble revet, var tømmerveggene. Alt annet ble nytt, inkludert grunnmur, piper, tak, dører og vinduer. Nå er huset bra, med vannbåren gulvvarme i alle rom i begge etasjer, oppvarmet med varmepumpe og fjellvarme. Ventilasjonsanlegg i hele huset med varmegjenvinning. Godt isolert, lunt og fint. Stilmessig har vi valgt å styre unna alt av gips, sponplater, laminater og smartpaneler. Her er det heltre furugulver, heltre veggpaneler i furu og gran og naturlige levende materialer hele veien. Har tatt igjen gammel stil i mange rom, men i moderne farger. Synes det har blitt fint. Et godt hus å bo i. Prisen? Brukte vel totalt omkring 5 mill på prosjektet. Anonymkode: bc159...0a7 Hvordan isolerte dere tømmerveggene? Vi har etterisolert noe innenfra oppe, men utenfra er umulig å etterisolere hos oss Anonymkode: 586f7...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå