Gå til innhold

Brudepiker?

Gjest Gjest_Pia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Er det vanlig å ha brudepiker/svenner?

Kunne jeg aldri tenke meg å ha..

Men interessant å høre hva dere mener om dette!

Mange som skal ha? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi skal ha. 4 stk til og med :sjarmor:

Kan jeg spørre hvorfor du ikke kunne tenke deg det?

Skrevet

Vi vurderte å la vere, men har kvart vårt herlege små-søskenbarn på henholdsvis 5 og 7 og, og verdens nuddeligste nevø på 1 år, som berre er PERFEKTE i rolla... Hihi...

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Synes det er litt "corny", bare, ikke helt meg. Men andre må gjerne ha det :)

Skrevet

Tror ikke jeg vil ha det selv, men har vært det to ganger og elsket det selvsagt :) var mini-prinsesse og rosa og vitt :)

Skrevet

Nå har ikke jeg vært i noen bryllup, og innrømmer at det meste av informasjonen min kommer fra (amerikansk) TV, men er ikke forloverene brudepiker/svenner (det som på engelsk heter Best Man og Head Bridesmaid)? Og siden man bare har en av dem, kan man spørre de andre som ikke fikk være til å være brudepiker/svenner? Jeg har ihvertfall mer enn en besteveninne, og vil gjerne ha med kusinen min også.

Eller har jeg helt missforstått igjen? (Ikke første gangen det skjer, nei)

Skrevet

Veldig "off topic", men eg syns du er litt "corny" som brukar omgrepet "corny" i annakvar samanheng...

;)

No affence altså.. Bare litt morsomt..

:ler:

Skrevet

Vi skal ikke ha, kan ikke helt se poenget.

Skrevet
Nå har ikke jeg vært i noen bryllup, og innrømmer at det meste av informasjonen min kommer fra (amerikansk) TV, men er ikke forloverene brudepiker/svenner (det som på engelsk heter Best Man og Head Bridesmaid)?  Og siden man bare har en av dem, kan man spørre de andre som ikke fikk være til å være brudepiker/svenner?  Jeg har ihvertfall mer enn en besteveninne, og vil gjerne ha med kusinen min også.

Eller har jeg helt missforstått igjen?  (Ikke første gangen det skjer, nei)

I USA er det vanleg med vaksne brudepiker ja.. Men ikkje i Norge, i alle fall.. Her er det meir vanleg å ha to forlovarar..

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Veldig "off topic", men eg syns du er litt "corny" som brukar omgrepet "corny" i annakvar samanheng...

;)

No affence altså.. Bare litt morsomt..

Men det er jo et fantastisk bra og beskrivende uttrykk, da!

Mye i bryllupsverdenen som er corny.

Mange fotografbilder, f. eks.

Og i hvert fall sånne "brudgomsantrekk" med brokade og sånt :grøss:.

Nei, takke meg til dress/smoking/kjole og hvitt!

Skrevet

Men det er jo et fantastisk bra og beskrivende uttrykk, da!

Mye i bryllupsverdenen som er corny.

Mange fotografbilder, f. eks.

Og i hvert fall sånne "brudgomsantrekk" med brokade og sånt :grøss:.

Nei, takke meg til dress/smoking/kjole og hvitt!

Du har kanskje rett....? Hehe.. Har berre ikkje hørt det uttrykket på åååårevis!! Men no kjem eg kanskje til å ta det opp att, det er jo litt dekkande då.. ;)

Faktisk.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Du har kanskje rett....? Hehe.. Har berre ikkje hørt det uttrykket på åååårevis!! Men no kjem eg kanskje til å ta det opp att, det er jo litt dekkande då.. ;)

Faktisk.

Yeay!

Skrevet (endret)
Synes det er litt "corny", bare, ikke helt meg. Men andre må gjerne ha det :)

Jeg tenkte helelr ikke å ha, synes det er litt "dillete" og ikke helt meg, MEN så har jeg to små kusiner på 6 og 3 år som sannsynligvis ikek vil få anledning til å være brudepiker på MANGE år....så jeg syntes de skulle få være. det er jo alle små jenters drøm og jeg skal kjøpe ordentlige prinsessekjoler til de også :) Det er mest for deres skyld, for min del hadde jeg ikke trengt. De ble SÅ glade når jeg spurte. Sitetr og ser på bilde av kjolen hele tiden og drømmer og gleder seg skikkelig. Følte at jeg ville gi de dette, derfor skal jeg ha to små brudepiker :)

Ja, glemte jo å legge tl at sønnen vår som da er 17 mnd skal kles opp i sjakett lik sin far..hehehehee...ikke mitt forslag, det var det far i huset som ønsket seg :) Blir sikkert tøft det og. Men jeg tror neppe at han skal gå så mye i midtgangen da han har en egen evne til å flagge ut til siden og glemme alt hvis han ser noe morro :) Får se hvordan han er på den tiden, kanskje han kan gå mellom jentene hvis han roer seg litt. Han er dessuten "klassens klovn", så jeg tror neppe han heller finner seg i å måtte gå ut av rampelyset og overlate spotten til far og mor. Så undres om det er best å ha han litt i periferien i utgangspunktet ;)

Endret av kitekatt
Skrevet

Kunne gjerne hatt brudepiker/svenner, men vi har ingen i nær krets som passer. Nevøene er spurt, men siden de er litt oppi skolealder føler de seg nok litt for store til slike barneting.

Skulle gjerne hatt en liten søt en som løste opp stemningen litt i kirken.

Skrevet

Vi skal ha brudepiker. Det blir våre nieser på begge sider. Personlig kunne jeg selv tenkt meg å kun hatt en og så sønnen vår som da vil være 2 år. Men siden det ikke skal bli surhet og galle så får vi la alle som vil være det. Blir da såfall 4 brudepiker og 2 svenner. Men tenker at det hadde vært morro for deres del. Hadde også holdt med sønnnen vår egentlig.

Skrevet

Vi skal ha de to herlige niesene mine til å gå først opp midtgangen. De ble meget sjenerte da jeg spurte dem så jeg antar de syns det var stas.

Den ene er 5 og den andre er 8 år. Hun er litt lang men hun er nå tantes lillepie allikevel da vet dere...

Skrevet

Lille jenta mi som da vil være 1 år og 4-5 mnd skal iallefall ha antrekk som ei brudepike, men vet ikke helt hva hun skal gjøre og hvordan det blir. Pynter henne vel mest opp for bildenes skyld tenker jeg. ;)

Skrevet
Lille jenta mi som da vil være 1 år og 4-5 mnd skal iallefall ha antrekk som ei brudepike, men vet ikke helt hva hun skal gjøre og hvordan det blir. Pynter henne vel mest opp for bildenes skyld tenker jeg. ;)

Kan jeg bare signere deg på begge innleggene Elise? Uten å legge til noe som helst? :ler:

Vi skal altså ikke ha brudepiker. Det hadde kun vært aktuelt å gjøre et nummer ut av det dersom snuppa hadde vært stor nok til å fryde seg i rollen...

Men hun skal få ha på fin kjole (helt vanlig rosa finkjole) og ha blomsterkurv. Men kjolen forblir nok ikke ren lenge, og kurven blir nok både smakt på for siden å bli tømt for innhold... Men hun er jo ikke gamle jenta, vi gjør det jo bare for gøy! ;)

Skrevet

Sønnen vår som da var nesten 3 år og hans bestevenninne som var akkurat like gammel var brudepike og brudesvenn. Han var kledd i sjakett og en tro kopi av sin far og hun i en vakker enkel brudepikekjole. Spurte min yngste søster som da var 7 om hun ville være brudepike også, men hun turte ikke. Å være tre år var i yngste laget for oppgaven, men med litt hjelp og presang ved alteret så gikk det bra ;) . Og de gjør seg godt på brudebildene!

Skrevet

Vi skal ha sønnene våre som brudesvenner, i maken smoking som mannen. Det blir såå stilig :sjarmor:

De gleder seg veldig, og han yngste (3 år) spurte da han så et bilde av antrekket om ikke han også kunne få bruke sånne fine hvite hansker :)

Også skal niesen til mannen være brudepike, men hun er så sjenert at det blir nok ikke til at hun er særlig fremtredende i kirken. Men hun skal få en prinsessekjole og være med til fotografen.

Syntes det er søtt med brudepiker og svenner jeg. Og med våre egne barn syntes jeg at det er helt riktig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...