AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #1 Skrevet 27. september 2024 Hei! En jeg har datet en stund har en 5-åring fra et tidligere forhold som er hos han denne helgen. Jeg fikk en vannlekkasje fra vasken på badet mitt nå (vi bor ikke sammen) og ringte han for å spør om tips. Merket da fort at han hadde drukket og var ganske beruset. Spurte han rett ut hvor mye han hadde drukket og hvorfor han drikker når han har barnet sitt. Han hadde drukket noen glass med vodka-redbull, kanskje 4-5 glass sa han, og at det var ikke noe stress fordi når 5-åringen sovner så sover hun hele natten og han var ikke så full at hvis det skulle vært noe så kunne han klare å oppføre seg edru forklarte han…fikk vondt i magen med en gang og tenkte at dette er virkelig ikke greit. Vet at dette ikke er en vane, han drikker egentlig veldig sjeldent, men i kveld skulle alle kompisene drikke og game og snakke på Discord sammen så han ville vær med på moroa. Sannsynligvis så går jo dette helt fint og 5-åringen merker ikke noe, MEN om noe skulle skje er jo det krise. Hva om hun plutselig blir veldig syk, også må han ta henne med til legevakten mens han er merkbart påvirket…da blir vel barnevernet koblet inn med en gang (?). Synes det er så stort rødt flagg at jeg vurderer å avslutte relasjonen bare pga dette, overreagerer jeg? Anonymkode: b8195...ef5 2 19
Luckiness Skrevet 27. september 2024 #2 Skrevet 27. september 2024 Rødt flagg ja. Å ta 1-2 glass vin eller 2-3 øl tenker jeg er innafor. Men vodka?!? Altså da er det innlysende at han har et oppriktig ønske om å kjenne alkoholens virkning på kroppen. Skulle de måtte dra på legevakten e.l så går det selvsagt an å bruke taxi. Om barnevernet skulle blitt koblet på kommer nok an på hvordan tilstanden hans er der og da. Vanskelig å si. Uansett en mann med dårlige vaner og refleksjon rundt egne handlinger. Ville definitivt sagt rett ut hva jeg mente og sagt jeg var oppriktig bekymret for barnet. Det trenger han virkelig å høre uansett om dere fortsetter relasjonen eller ei. Kanskje har alkoholen noe å si for hvorfor han ikke er sammen med barnemor… 18 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #3 Skrevet 27. september 2024 Hadde varslet barnevernet, politi, mor. Younameit. Hva annet utsettes barnet for når far er ruset hele helgen? Anonymkode: d70ee...7e9 15 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #4 Skrevet 27. september 2024 Seksuelt misbruk kan forekomme 😩😩😩😩 Anonymkode: 2b992...c4d 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Seksuelt misbruk kan forekomme 😩😩😩😩 Anonymkode: 2b992...c4d Hva har det med alkoholinntak å gjøre? Anonymkode: 91af5...6c5 45 10
Fru Uperfekt Skrevet 27. september 2024 #6 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Seksuelt misbruk kan forekomme 😩😩😩😩 Anonymkode: 2b992...c4d Det har da inte med mannens alkoholinntak å gjøre. 17 4
Brunello Skrevet 27. september 2024 #7 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei! En jeg har datet en stund har en 5-åring fra et tidligere forhold som er hos han denne helgen. Jeg fikk en vannlekkasje fra vasken på badet mitt nå (vi bor ikke sammen) og ringte han for å spør om tips. Merket da fort at han hadde drukket og var ganske beruset. Spurte han rett ut hvor mye han hadde drukket og hvorfor han drikker når han har barnet sitt. Han hadde drukket noen glass med vodka-redbull, kanskje 4-5 glass sa han, og at det var ikke noe stress fordi når 5-åringen sovner så sover hun hele natten og han var ikke så full at hvis det skulle vært noe så kunne han klare å oppføre seg edru forklarte han…fikk vondt i magen med en gang og tenkte at dette er virkelig ikke greit. Vet at dette ikke er en vane, han drikker egentlig veldig sjeldent, men i kveld skulle alle kompisene drikke og game og snakke på Discord sammen så han ville vær med på moroa. Sannsynligvis så går jo dette helt fint og 5-åringen merker ikke noe, MEN om noe skulle skje er jo det krise. Hva om hun plutselig blir veldig syk, også må han ta henne med til legevakten mens han er merkbart påvirket…da blir vel barnevernet koblet inn med en gang (?). Synes det er så stort rødt flagg at jeg vurderer å avslutte relasjonen bare pga dette, overreagerer jeg? Anonymkode: b8195...ef5 Det er ikke ulovlig å drikke alkohol med barn i huset. Så lenge man klarer å ta godt vare på barnet, vil ikke barnevernet gjøre noe. Synes det er spesielt å drikke alkohol utelukkende for rusens skyld når man er alene med et barn, men så lenge man klarer å passe på barnet er det greit. 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #8 Skrevet 27. september 2024 Ville ikke vært så bekymret for om barnevernet ble varslet. Ville vært mer bekymret for om han faktisk merket det dersom det skulle være noe galt med barnet. Fulle folk er ikke kjent for sin årvåkenhet. Han er jo ikke istand til å ivareta barnet på en trygg og god måte nå. Ville gjort alt jeg kunne for å få varslet mor, om jeg så måtte ringe politi eller barnevernsvakta for å gi henne muligheten til å ta vare på barnet sitt. Vær så snill og vær den gode voksne for dette barnet i kveld. Og for fremtidige kvelder. Dette er ikke en trygg ansvarsperson som tar gode avgjørelser for barnet sitt. Det gjør ingenting om denne mannen får litt veiledning fra barnevernet. Anonymkode: dc03a...da9 8
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #9 Skrevet 27. september 2024 Oi, vodka red bull også. Hvorfor kunne han ikke heller ta seg noen øl om han absolutt var nødt til å ha noe? Han er uansvarlig, hadde også vurdert å avslutte. Men har holdt et øye med han en stund, for barnets skyld. Anonymkode: a0330...366 10
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #10 Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hei! En jeg har datet en stund har en 5-åring fra et tidligere forhold som er hos han denne helgen. Jeg fikk en vannlekkasje fra vasken på badet mitt nå (vi bor ikke sammen) og ringte han for å spør om tips. Merket da fort at han hadde drukket og var ganske beruset. Spurte han rett ut hvor mye han hadde drukket og hvorfor han drikker når han har barnet sitt. Han hadde drukket noen glass med vodka-redbull, kanskje 4-5 glass sa han, og at det var ikke noe stress fordi når 5-åringen sovner så sover hun hele natten og han var ikke så full at hvis det skulle vært noe så kunne han klare å oppføre seg edru forklarte han…fikk vondt i magen med en gang og tenkte at dette er virkelig ikke greit. Vet at dette ikke er en vane, han drikker egentlig veldig sjeldent, men i kveld skulle alle kompisene drikke og game og snakke på Discord sammen så han ville vær med på moroa. Sannsynligvis så går jo dette helt fint og 5-åringen merker ikke noe, MEN om noe skulle skje er jo det krise. Hva om hun plutselig blir veldig syk, også må han ta henne med til legevakten mens han er merkbart påvirket…da blir vel barnevernet koblet inn med en gang (?). Synes det er så stort rødt flagg at jeg vurderer å avslutte relasjonen bare pga dette, overreagerer jeg? Anonymkode: b8195...ef5 Klart du avslutter, er jo bare 18åringer og alkiser som drikker vodka og redbull. Spesielt når man er alene og har barn hos seg. Og du bør tipse barnevernet. Dette barnet kan ikke ha det bra. Anonymkode: e8a05...8a3 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #11 Skrevet 27. september 2024 Jeg hadde varslet mor til barnet i morgen, og videre hadde jeg avsluttet datingen med den typen. Drikke seg sørpa full mens en har samværshelg er lavmål. Har han barnet 50%? En klarer å vente med den festingen til en har barnefri Anonymkode: 2dacc...ad3 13 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #12 Skrevet 27. september 2024 Han sovner og det begynner å brenne. Hva da? Alkohol gjør deg trøøøøtt! Uansvarlig å drikke så mye med et lite barn hjemme Anonymkode: 70af2...4ef 7
Brunello Skrevet 27. september 2024 #13 Skrevet 27. september 2024 Dere som kommenterer hvor full man blir. Tenker dere på kjønn før dere skriver? En voksen mann kan drikke omtrent dobbelt så mye som en voksen dame og ha samme promille. Drikker en normalvektig mann en halv flaske vin i løpet av to timer, er han kjørbar et par timer etterpå. Fem stive drinker er i overkant. Det er jeg enig i. Men man blir ikke sørpe full av det. 7 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #14 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde varslet barnevernet, politi, mor. Younameit. Hva annet utsettes barnet for når far er ruset hele helgen? Anonymkode: d70ee...7e9 Gjør det, varsle barnevern. Mor vet nok om dette, men som mor kommer man ingen vei. Det eneste som kan hjelpe er at en utenfra som ikke har relasjon til mor melder Anonymkode: 5c3dd...722 6 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #15 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klart du avslutter, er jo bare 18åringer og alkiser som drikker vodka og redbull. Spesielt når man er alene og har barn hos seg. Og du bør tipse barnevernet. Dette barnet kan ikke ha det bra. Anonymkode: e8a05...8a3 Du har åpenbart ikke jobbet i bar Anonymkode: a117c...c45 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #16 Skrevet 28. september 2024 Barnevernet, virkelig?! Wow. Selvfølgelig skal du ikke tipse de om en slik type sak. Helt feil. Hvor norske kan vi bli her til lands egentlig? Men å spørre han litt rundt dette i morgen hadde jeg definitivt gjort + sagt hva du ble bekymret for. Anonymkode: d3c8c...ab8 12 2
Lineaaa Skrevet 28. september 2024 #17 Skrevet 28. september 2024 Elendig dømmekraft og rar prioritering. Vil han ikke være fyllesyk dagen etterpå med 5-åringen på samvær? Lite sjarmerende type. 11
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #18 Skrevet 28. september 2024 Dette er som et guttebarn dette her som ikke har blitt voksen. Man drikker jo ikke seg drita full når man passer sine egne små barn. Anonymkode: a9bd6...db3 8
Marotsia Skrevet 28. september 2024 #19 Skrevet 28. september 2024 Jeg hadde dratt dit, sagt at jeg sover på sofaen i natt for å passe på datteren din, noe han tydeligvis ikke er i stand til selv. 9 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #20 Skrevet 28. september 2024 Vodka redbull er utrolig harry å drikke når man er mer enn 18 år. Det er til og med mer harry enn Ringnes pils Anonymkode: 02cef...668 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå