Gå til innhold

Triste og sinte perioder der jeg hater typen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I perioder blir jeg skikkelig trist og sint, og plutselig går jeg over til å være lykkelig. I de triste periodene føler jeg at alt i livet er dritt og er på gråten hele tiden. Noen ganger får jeg selvmordstanker og klarer ikke se vitsen med livet. I tillegg blir jeg skikkelig sint og føler alt typen gjør er feil. Jeg blir sint for alt og ønsker ikke å kysse, klemme eller kose. Pga dette begynner jeg å tvile på forholdet og føler jeg må slå opp. Men når jeg blir glad igjen er det som jeg er nyforelsket og elsker han så mye. Dette syns jeg er ekstremt vanskelig, og ikke minst utrulig dårlig gjort mot han, men det er ikke noe jeg klarer å styre. Jeg tror at siden han er min nærmeste, så går det ut over han når jeg er i en trist periode ved at jeg blir sint på han, hvis det gir mening. Vi har vært sammen i 8 år og dette har pågått i alle disse årene. Så det jeg lurer på, er om det er noen som har det likt? Og eventuelt hva gjør dere for å forhindre dette? Jeg har vurdert å dra til lege, men blir demotivert når jeg hører hvor vanskelig det er å få henvisning til psykolog. Igjen, jeg vet at jeg er urettferdig og slem mot han, og vi har hatt mange samtaler om det, men han velger å bli hos meg. 

Anonymkode: db56c...e9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. I perioder blir jeg skikkelig trist og sint, og plutselig går jeg over til å være lykkelig. I de triste periodene føler jeg at alt i livet er dritt og er på gråten hele tiden. Noen ganger får jeg selvmordstanker og klarer ikke se vitsen med livet. I tillegg blir jeg skikkelig sint og føler alt typen gjør er feil. Jeg blir sint for alt og ønsker ikke å kysse, klemme eller kose. Pga dette begynner jeg å tvile på forholdet og føler jeg må slå opp. Men når jeg blir glad igjen er det som jeg er nyforelsket og elsker han så mye. Dette syns jeg er ekstremt vanskelig, og ikke minst utrulig dårlig gjort mot han, men det er ikke noe jeg klarer å styre. Jeg tror at siden han er min nærmeste, så går det ut over han når jeg er i en trist periode ved at jeg blir sint på han, hvis det gir mening. Vi har vært sammen i 8 år og dette har pågått i alle disse årene. Så det jeg lurer på, er om det er noen som har det likt? Og eventuelt hva gjør dere for å forhindre dette? Jeg har vurdert å dra til lege, men blir demotivert når jeg hører hvor vanskelig det er å få henvisning til psykolog. Igjen, jeg vet at jeg er urettferdig og slem mot han, og vi har hatt mange samtaler om det, men han velger å bli hos meg. 

Har du lagt merke til om dette følger syklusen til menstruasjonen din?

• Liker 4
Skrevet

Bipolar? Hilsen en annen bipolar. 

Anonymkode: ee2fe...c21

• Nyttig 2
Skrevet
Bålkaffe skrev (24 minutter siden):

Har du lagt merke til om dette følger syklusen til menstruasjonen din?

jeg tror det, men er veldig usikker. Har ikke hatt fast menssyklus på 8 år, da jeg har gått på pillen.. sluttet i mars men har ikke hatt blødninger, men merker at disse periodene kommer kanskje med 1 måneds mellomrom og varer 1-2 uker kanskje

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

jeg tror det, men er veldig usikker. Har ikke hatt fast menssyklus på 8 år, da jeg har gått på pillen.. sluttet i mars men har ikke hatt blødninger, men merker at disse periodene kommer kanskje med 1 måneds mellomrom og varer 1-2 uker kanskje

Jeg tror kanskje det kan være hormonelt. Hvordan sover du i disse periodene? Er du generelt sint og stressa da?

Anonymkode: 0a5c6...50b

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror kanskje det kan være hormonelt. Hvordan sover du i disse periodene? Er du generelt sint og stressa da?

Anonymkode: 0a5c6...50b

Sover dårlig, våkner alltid flere ganger i løpet av natta. Tror kanskje jeg må ta meg en tur til legen å finne ut av ting

Skrevet

Jeg har det likt og det er PMS. Har lyst til å slå opp annenhver måned. Når jeg gikk på p-piller var det enda verre, jeg ble så sint på han noen ganger at jeg hoppet opp og ned.

Du burde snakke med legen din om dette. For det første finnes det behandling å få for alvorlig PMS. For det andre kan det hende at det hjelper med en annen type prevensjon. 

Å være kvinne er ikke for pyser! 😅

Anonymkode: 44be4...6cc

Skrevet

Sikker på at dette ikke er uken før mens? Jeg har det veldig kjipt noen dager, og vil skille meg annenhver pms periode😂

Anonymkode: 94185...999

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan være verdt å sjekke ut. Det finnes en greie som heter PMDD, og som ligner veldig på det du sliter med. https://www.pmdd.no/informasjon-om-pmdd

Skrevet

Hvor lange er periodene med hat/elsk? Hva gjør deg glad? Dukker periodene med gladhet brått opp, ser du noe sammenheng med annet? 

Anonymkode: 0ae8a...2fa

Skrevet

Dette høres veldig ut som en jeg kjenner som har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Hvis det er det så finnes det gode behandlinger for dette, så det er absolutt noe å gå til legen for å be om hjelp med. 

Ser noen over her nevner bipolar, og det kan det muligens også være, det kommer jo an på hvordan disse periodene dine med endringer i humør er sånn ellers. Jeg har selv bipolar lidelse, men ingen relasjonelle problemer av denne typen. Relasjonsproblemer er heller ikke en del av de diagnostiske vilkårene for bipolar lidelse, det er det derimot for personlighetsforstyrrelser. 

Anonymkode: 2eb91...563

Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: b0c07...c2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette høres ut som god gammeldags PMS, eventuelt PMDD.

Anonymkode: 02a3d...665

Skrevet

Stakkars deg og typen din.  Vil tro han har det vondt når den personen han forguder og elsker over alt på jord er slik. Det vil være sårende og sette mer og mer spor. 

Så ha dine glefs og utbrudd,men for gudskyld be om unnskyldning og gi en god myk lang klem etterpå.

Har selv hatt folk i vrangstrupen,kjeftet og hatet. Men vil ikke gjøre det grunnet samvittigheten.

Skrek hore til min mormor i 1981,den mest uskyldige kvinnen jeg kan tenke meg. Unnskyldte meg rett etterpå,samt da hun sovnet inn i 2001.

Anonymkode: a3532...37e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor gammel er du?

Anonymkode: b0c07...c2f

Er 25 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...